Gå til innhold

Bygge V8 i en Duett??

Ranger emnet


bmw525ia

Anbefalte innlegg

Jeg har kanskje tenkt og sette i en V8 (302 eller 350) i min duett.

 

Men spørsmålet er, om jeg får den registrert?

Er det noen her på forumet som har satt i en V8 i for eksempel en 240??

Hva må man bytte?

 

Jeg så i et blad fra ( Selfølgelig SVERIGE ) der de har bygget en duett om til V8, og den hva registrert. Men det hva da i sverige:P

 

Må vel ringe og ta en prat med biltilsynet:)

 

Si i fra hvis du vet om det lar seg gjøre og få den registrert:)??

- GOLF 3 Diesel 93mod 320km 25000,- SELGES billig.

- BMW 525ia 88mod AUT 200km 25000,- SELGES billig

Kan byttes i Nyere 5serie bmw 90-94mod 520/525.

- 63 Volvo Duett Prosjekt

- Chevrolet Camaro 73mod 454CID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok..

 

ellers tror jeg du kan slite litt med det her ja..

 

eller, du har to alternativer, gjøre et orntlig seriøst og gromt bygge, reise til f.eks tyskerland og få den Tüv godkjent, tekisk institut veit jeg ikke om kan, men tviler hvertfall at døm VIL se på det, og volvo sverige tror jeg heler ikke gidder om det ikke er noe SINNSYKT strøkent proffbygge!

 

eller du driter i godkjenning.. hehe

 

en får etter hva jeg forstår ike mer enn 86hk godkjenti duett, men 100og noen i pv, som i og forseg en skulle tro de regna som samme bilen..

 

 

*er ei stund siden jeg forska p ådet her, og har ingen av papirene+++ lenger pga hardiskras

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt hva det hadde med 200 serien og gjøre?

 

 

Det er jo ikke noe forum med duett her. Og så vet æ at mange har bygget om for eksempel 240 om til V8. Så kanskje de vet hva jeg må bytte.

- GOLF 3 Diesel 93mod 320km 25000,- SELGES billig.

- BMW 525ia 88mod AUT 200km 25000,- SELGES billig

Kan byttes i Nyere 5serie bmw 90-94mod 520/525.

- 63 Volvo Duett Prosjekt

- Chevrolet Camaro 73mod 454CID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

PV 444 - 544:

Kode YV1 A1 - Motor Volvo Duett (210)

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo PV444 og 445 Duett (210) er 82 hk DIN (maks. dreiemoment

15,5 kpm DIN).

 

Kode YVI A2 - Motor 544:

Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo PV 544 er 100 hk DIN (maks. dreiemoment 15,5 kpm DIN) uten

at det er nødvendig med endringer i chassiset. Monteres det skivebremser foran og vacuumforsterker

kan det benyttes effekter opp til 110 HK DIN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svensker som har godtkjent med FT motor osv i pv... Ta en tur innom volvo... Er enkelte steder det jobber sånne som synes dette er tøft og gjerne har litt info og tips.. Ta en tur oppom BT og be om å få snakke med han som godkjenner ombygginger. Lite vits i å ringe, der treffer du bare folk med sagflis i hue..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svensker som har godtkjent med FT motor osv i pv... Ta en tur innom volvo... Er enkelte steder det jobber sånne som synes dette er tøft og gjerne har litt info og tips.. Ta en tur oppom BT og be om å få snakke med han som godkjenner ombygginger. Lite vits i å ringe, der treffer du bare folk med sagflis i hue..

 

jepp, skal ta meg en tur innom BT over nyttår, og høre ka de har og si.

- GOLF 3 Diesel 93mod 320km 25000,- SELGES billig.

- BMW 525ia 88mod AUT 200km 25000,- SELGES billig

Kan byttes i Nyere 5serie bmw 90-94mod 520/525.

- 63 Volvo Duett Prosjekt

- Chevrolet Camaro 73mod 454CID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår