Gå til innhold

Trimming av essex 3.0

Ranger emnet


lasgri

Anbefalte innlegg

Som sagt over her,Burton er vel en av de få... Ellers må man ta frem konstruktiviteten og lage noe eget. Smi et innsug og tre på en Holley eller en to-tre orginalgassere på rekke...eller bygge sprut. Bolt-on-deler til den mistenker jeg at du må se LAAAAAANGT etter.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smidde stempler med lavere komp,og eksosventiler av bedre materiale. Da kan du lade 0.7 - 0.8 på den,hvis du ikke varver stort mer enn standard... utover det,så er det hele lista: Råder,kam,innsug,you name it... mener veiva ikke tåler stort i de også (slyngestøpt?),men er ikke sikker.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burton som nevnt før er de som leverer mest av trim til disse.

er å få innsug for 3 stående webere bla...

de er lette å trimme og du får lett ca 200hk uten at det koster skjorta.

janspeed leverte en gang i tiden turbo satser til de, essex'en har lav kompresjon originalt så de tåler litt overladning før serriøse ombygginger av motoren behøves. er prøvd ut med både turbo og presse. skal være et par i norge som har presse.

men motoren har noen svakheter.

de er ikke så veldig turtallsvillige og oljekanalene er ikke de beste.

 

for å sammenlikne: cologne 6'erne:

mer turtallsvillige, tåler mer juling, dyrere å N/A trimme

skal du ha litt effekt ut av en cologne så er det bare turbo som hjelper.

1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår