Gå til innhold

70 camaro 454

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

Jepp jepp har en 70 1/2 camaro nyoppussa i polen, med nybyggd 454 motor fra 1991 som starta livet som en 330 hesters marine motor. Disse er vel også balansert fra fabrikken av

 

Da jeg var å kikka på bilen i juni for å kjøpe den sto den uten motor og girkasse.

Selgeren satte sammen 454en med nye parts (ringer, lager, løftere, kam, innsug og gasser)

Oppsettet skulle ligge mellom 500 og 550 hk.

 

Henta bilen og fant fort ut at hær er det noe galt, ringte selgeren og fortalte om alt.... blant annet skulle det være stallspeed converter på den og det er d somregel ikke når bilen står å spinner på 800 rpm (tomgang)

Da fikk jeg den beskjeden at han som solgte han converteren hadde sagt det var stall speed så da var vel han også lurt :) akkurat som om det har noe med meg å gjøre......

 

jaja, bilen hadde for liten raddis og blei for varm til å kjøre med. fikk levert igjen bila og motoren plukka i biter...

Blei skifta ringer osv osv.

 

For å gjøre ei lang historie kort så har det nå stått 4 kammer i bilen siden jeg kjøpte den og jeg har kjørt den 5 mil :)

 

Nå har jeg ikke sett bilen på flere måneder, å i dag skal jeg hente den :) mekanikkeren har kjørt bilen til å fra jobb hele uka så nå får jeg håpe den er i orden.....

 

Gleder meg iallefall :) er glad det er 7 varmegrader og bar bakke :)

 

Så videre om bilen:

Den har en preppa th400 kasse

Preppa 10 bolter med sperre (påstås være god for 700hk)

bilen er vert helt nedplukka og litt rust sveisa så lakkert i sommer.

Fulgte også med nye tepper, innstegslister og dørtrekk :)

stolene er som nye.

Er forferdelige hjul på bilen, men nye dekk.

 

Har bare 3 dårlige bilder fra i sommer nå men skal ta nye i dag :)

 

camarosmall.jpg

 

camaro3.jpg

 

small.jpg

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok nye felger på den ja :) disse her forferdelig.

har henta bilen nå, å den virker bra mekanisk nå! iallefall fåreløpig :)

spant å sviva godt :) men da jeg båttna fjøla i ca 80 så spant den litt å satte fart men så smalt det i gasseren igjen så jeg slakka av.... håper det finnes noen i trøndelag som tar på seg jobben å justere motoren for dette kan jeg IKKE! :)

 

Nye elendige bilder:

PICT0030-1.jpg

 

PICT0035-1.jpg

 

PICT0036-1.jpg

 

PICT0037-1.jpg

 

PICT0038-1.jpg

 

PICT0039-1.jpg

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil :) snart ferdig med min nå jeg.. blir ikke så ulik i utseende hvertfall.. satte på den store original spoileren jeg da.. ;D

 

ja var tanken min også men så så jeg at den må sparkles inn... så så jeg på en del biler med det å så at alle hadde sprukket :( får se om det finnes noen vinge å sette utenpå :)

 

Men ser rå ut med den store vingen!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Tjekk må få på ei org vinge å noen heftige felger, passer så utrolig bra med litt sånn "pro touring" stuk på disse bilene.

 

Ellers så ser det jo VELDIG bra ut, keep up the good work :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Tjekk må få på ei org vinge å noen heftige felger, passer så utrolig bra med litt sånn "pro touring" stuk på disse bilene.

 

Ellers så ser det jo VELDIG bra ut, keep up the good work :)

 

Vinge er for japanske biler!!!!!!!!!

Men er det en bil felger DOES matter, så er det 2gen camaro

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår