EVO IX Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Om man f.eks kjører i 100 km/h på en fartsdump og bunnpanna blir bulka og katalysatoren på en evo9 (tror den er laget av porselen...?) blir ødelagt, er det da mulig å kjøre bilen i noen måneder etterpå før man merker noe til skaden??? -og kan det etter så lang tid dukke opp en ulyd, som ikke har vært der før, i den ødelagte katalysatoren uten et nytt kræsj??? Mulig dette er et dumt spm til alle dere med peiling, men det har ikke jeg og det er viktig for meg å få et ordentlig svar på dette da jeg er i en tvist med bilforhandleren som lånte bilen da ulyden kom, de mener nemlig at bilen ble skadet for mange måneder siden og at det kun er en ren tilfeldighet at skaden (ulyden) ble fremtredende i løpet av de 3 dagene de lånte bilen. Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Skaden blir selvsagt verre. ligger innmaten å rister inni så klart den blir mer og mer ødelagt. er jo ikke helt bra å kjøre med. større biter kan løsne for så å ligge å sperre for utblås. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVO IX Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Takk for svar. Du skjønner at bilforhandleren som lånte den mener at jeg knuste katalysatoren for 4 måneder siden, og at det bare er tilfeldig at lyden kom når de lånte den. Er det noe hold i den teorien, eller er det sannsynlig at ulyden ville kommet med en gang? Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 De har nok rett desverre. Som vrtx skrev, det løsnet sikkert litt inni der når du bulka den. Og vibrasjonen i ettertid har sikkert løsnet innmaten mer og mer. Helt til lyden kom. Du får bite det sure eplet og kjøpe race-katalysator fra Kollevold eller Mobeck hvis den originale koster en arm og et bein + moms. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Hva skal du med alle de kiloene der? Decatpipe er løsningen :O) Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Hvorfor ikke bare legge strakt, du får jo tross alt 15 hester hehe Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Hvorfor ikke bare legge strakt, du får jo tross alt 15 hester hehe Det skal du ta med en klype salt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Eller to Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 For å være eksakt så øker man på trykket med rundt 0,1 bar på en evo når du tar bort katalysatoren. Som faktisk utgjør over 15hk etter målingene jeg har gjort på min E7.. Så en eller to klyper kommer til kort på evo faktisk ;) Andre biler skal jeg ikke uttale meg om, men på evo.. ja, faktisk Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabowner Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Ligger ikke lambda sonden på kattalysatoren? Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blodharry_ Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 får ikke 15hk av og fjerne katalysatoren på sugemotorer.. på turbomotorer derimot... 15hk+ . Logisk mtp at turboen får friere luftvei ut og klarer da og mate på litt ekstra :) lambdasonden ligger nok ikke på katta, heller på elbowen (den første "benden" ut fra turbo) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Ligger ikke lambda sonden på kattalysatoren? På evo står Lambda sensoren på O2 huset under turboen. Etter katalysatoren står det en tempvakt som gir signal hvis katalysatoren er gåen Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Sikker på at det er en temp vakt og ikke en lambda som kryss refererer målingen fra den første lambdaen og den bakre for å se at katten renser eksosen???? Har problem på min Mitsu Galant med dette (1998mod) Men mulig dette er anerledes på EVO....... Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Sikker på at det er en temp vakt og ikke en lambda som kryss refererer målingen fra den første lambdaen og den bakre for å se at katten renser eksosen???? Har problem på min Mitsu Galant med dette (1998mod) Men mulig dette er anerledes på EVO....... På evo er det slik ihvertfall. Men de har også bredbåndlambda orginalt så det er mulig det er noe annet på galant da dette ikke er vanlig Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Kan være jeg har missforstått, at det er temp føler hos meg også etter katten. Har bare "blitt fortalt" at det er en "bakre lambda" :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg