Gå til innhold

klonking i golfen

Ranger emnet


lordbongo

Anbefalte innlegg

hei

 

under prøvekjøring i går så var det en klonke/skrape lyd i fra fronten på bilen.

 

kan det være et kaputt hjullager??

 

når bilen er oppjekket merker jeg ingen ting om hjulet snurres runt, kan ikke si at det er noe spesiell slark der heller.

 

tips mottaes med takk.

 

mvh jon

lordbongo

 

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Slike ulyder kan komme fra samtlige bevegelige deler frammi der. Du må nesten prøve deg fram å utelukke de forskjellige komponentene systematisk.

 

v-hujupps! jeg antok at det var noe som hadde med drivlinja å gjøre, siden du sa det kom når bilen var i bevegelse.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtdemperene går opp og ned, motoren går rundt, girkassen går rundt, drivakslingene går rundt, foringene er i bevegelse, bærekuler er i bevegelse, styrekuler er i bevegelse, tannstaget er i bevegelse.. har jeg glemt noe da?

 

Mye rart som kan lage lyd når man kjører, man også ofte bli lurt over hvor det kommer fra.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke hørte noe når bilen var jekket opp, og snurret på hjulet. Da kan du utelukke hjullager og drivakslinger. Kan være girkassen da.

 

Kanskje det er bare noe som er rustet, og blir bra igjen iløpet av en litt lengre kjøretur.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være hjullager selv om du har bilen i lufta, når det ikke er belastning på lageret blir det ikke så mye lyd... prøv å lytt i svinger..... drivaksler bråker når du legger over mye.... og sjekk om ting å tang sitter fast.......

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår