Gå til innhold

Finne "snille" verksteder i Bodø

Ranger emnet


saabowner

Anbefalte innlegg

Skal inn til EU-kontroll om ei stund, og er litt småpjusk med bilen. Så da lurte jeg på om noen av dere vet om noen verksteder i Bodø eller kanskje Fauske, til nøds Narvik da jeg av og til er der, som ikke er aaalt for nøye på ting ved EU-godkjenning. ;)

 

Ting som er med bilen:

- Litt frieksos, putrer littegranne

- Det ene speilglasset er sprukket (man ser alt i speilet, det har bare sprukket liksom)

- Slitt frontrute, spesielt slitt i synsfeltet

- Sprukket lykteglass til det ene fjernlyset (litt dugg inni lykta)

- 235/45-17" felger som ikke står i vognkortet

 

Kommer ikke på noe mer. Kunne selvfølgelig fikset dette om jeg hadde hatt penger til det. Siviltjeneste blir man ikke rik av dessverre... :shake

BMW 520i, 89mod.

- Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt

- Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal inn til EU-kontroll om ei stund, og er litt småpjusk med bilen. Så da lurte jeg på om noen av dere vet om noen verksteder i Bodø eller kanskje Fauske, til nøds Narvik da jeg av og til er der, som ikke er aaalt for nøye på ting ved EU-godkjenning. ;)

 

Ting som er med bilen:

- Litt frieksos, putrer littegranne

- Det ene speilglasset er sprukket (man ser alt i speilet, det har bare sprukket liksom)

- Slitt frontrute, spesielt slitt i synsfeltet

- Sprukket lykteglass til det ene fjernlyset (litt dugg inni lykta)

- 235/45-17" felger som ikke står i vognkortet

 

Kommer ikke på noe mer. Kunne selvfølgelig fikset dette om jeg hadde hatt penger til det. Siviltjeneste blir man ikke rik av dessverre... :shake

 

 

 

Hva med å bare fikse det, blir jo ikke noe bedre av å overse det. Det med å kjøre med slitt/ripete frontrute er jo ikke spesielt morsomt.

|Teamsideways|[CREW]

 

`90 Vw Golf -Solgt-

`96 Honda Civic -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare fikse det, blir jo ikke noe bedre av å overse det. Det med å kjøre med slitt/ripete frontrute er jo ikke spesielt morsomt.

 

Som sagt: Hadde pengene vært der, hadde jeg jo fikset det. Men pengene er ikke der, dermed blir det verre med den saken.

BMW 520i, 89mod.

- Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt

- Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosen kan hvertfall mest sannsynlig lett fikkses med eksos-teip fra biltema eller lignende...

 

Ja, det er jo en mulighet.

 

Som sagt: Hadde pengene vært der, hadde jeg jo fikset det. Men pengene er ikke der, dermed blir det verre med den saken

 

 

Hehe, koster og ha bil!

|Teamsideways|[CREW]

 

`90 Vw Golf -Solgt-

`96 Honda Civic -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: Hadde pengene vært der, hadde jeg jo fikset det. Men pengene er ikke der, dermed blir det verre med den saken.

 

ikke for å være spydig, men det kan svi hardt for et verksted og slippe igjennom åpenbare feil fordi du ikke har penger til å rette opp dette!

 

hva om du plutselig får stikkkontroll da? da sliter verkstedet mye, derfor kjører de fleste verksteder harde bud på slik!

 

 

fix det, eller spar penger til du får fixa det! enkelt og greit

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha bilen min på EU kontroll etter nyttår, noen som tror de kommer til å si noe på potta mi? Bråker litt, men kan begrense den litt til kontrollen. Kan jeg få et problem? Alt av eksos er inntakt, har bare byttet bakpotten. Katalysator og fremre potte er original.

 

Har ei slik potte:

i53291356_96712_7.jpg

 

Bare å sette fiserør inni så demper det lyden bra :P

 

er enig i at det ikke burde være feil på biler osv... men dette om EU-kontroll... hva har frieksosen og gjøre med sikkerheten med bilen...? vil den være en fare overfor andre trafikanter pga-litt fri-eksos?

Er fordi det kan leke inn i kupeen, f.eks hvis du står i ro og bilen går så plutselig sovner du av :) Det har skjedd hvertfall! :sleeping

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår