Gå til innhold

Soundstream XXX-15

Ranger emnet


RoBoX

Anbefalte innlegg

Når det gjelder XXX-15 så er det nettopp det at de ikke "trenger" 10kw for å spille bra.

Min testrigg her hjemme yter ca.800watt RMS og det hadde ingen problemer med å riste det elementet skikkelig.

XXX-15 i ca.100 liter refleks-kasse med 2-5 kvalitetskilowatt vil nok gjøre susen.

 

Enig med Dag... Kan ikke skjønne hvorfor man skal trenge en million watt for å riste det elementet der til å spille høyt. Med den følsomheten, bør den jo nå full slaglengde med mindre effekt enn mye annet, og det er det som kjennetegner et godt element i mine øyne, hvertfall. Kjøper ikke noe som er tungdrevent, det lønner seg jo ikke for verken ører eller dynamo. :P

 

Jævlig bra å akkurat snike seg forbi en konkurrent i dB-drag'en når han sitter med fire batterier og fire 3kW forsterkere for å drive en stakkars tungdreven 15", når du selv sitter med en yellow top og en 2kW forsterker på en 30-kilos lettdreven superwoofer som det der. :)

 

Har veldig troa på XXX'en, den er laget av flinke folk på rett sted (ikkeno' Kina-jall).

 

Venter bare på at Dag sender meg en i forsinket julegave. :nono:

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enig med Dag... Kan ikke skjønne hvorfor man skal trenge en million watt for å riste det elementet der til å spille høyt. Med den følsomheten, bør den jo nå full slaglengde med mindre effekt enn mye annet, og det er det som kjennetegner et godt element i mine øyne, hvertfall. Kjøper ikke noe som er tungdrevent, det lønner seg jo ikke for verken ører eller dynamo. :P

 

Jævlig bra å akkurat snike seg forbi en konkurrent i dB-drag'en når han sitter med fire batterier og fire 3kW forsterkere for å drive en stakkars tungdreven 15", når du selv sitter med en yellow top og en 2kW forsterker på en 30-kilos lettdreven superwoofer som det der. :)

 

Har veldig troa på XXX'en, den er laget av flinke folk på rett sted (ikkeno' Kina-jall).

 

Venter bare på at Dag sender meg en i forsinket julegave. :nono:

 

:D

 

Den jeg har hos meg er på vei ut døra hvert øyeblikk, driver å bygger kasse til 2 slike nå.

Basskassa kommer til å veie ca.150kilo, hørte jeg en postmann som sukket nå?:tannløs:

Blir spennende å høre resultatet.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare, de har jekketralle! :)

 

Kunne du sagt fra så jeg får hørt? Kult å ha noe som referanse senere.

 

 

Kassa havner i en dB-dragbil som kommer til å møte opp på mange konkuranser, så du får nok muligheten.

Kassa blir tunet til 30-35Hz så det blir nok en god porsjon omph i den bilen.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg vurderer en XXX-15, ser de koster kun 6500kr nå. Er det noen som vet hvordan det vil bli i en vw polo, med en modifisert orion 2500D forsterker og et kinetik hc2400 batteri?

 

Men hvordan vil den spille i forhold til SPLX-15? ser den koster kun 4500kr.

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår