Gå til innhold

Soundstream XXX-15

Ranger emnet

RoBoX

Anbefalte innlegg

Næ, men har jeg sagt det da? :)

Neida, men om jeg gir link til bilradiospes og sier at jbl der er bra.. Får ikke stort ut av det ;)

Og ikke misforstå, tror faktisk jeg også digger RE, selv om jeg prøver å holde det litt inni meg :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvordan er den NYE xxx'en til RE i forhold til soundstream sin? :)

Det er ingen her inne som har testet begge, knapt nok noen som har testet noen av dem så det må bli vill gjetting og "tolkning" av tekniske data.

Jeg er helt overbevist om at begge elementene er i stand til å spille musikk med voldsomt trykk i suboktavene.

Det mest iøyenfallende når man sammenligner Thiele/Small parametrene er vel følsomheten: 91,5dB@1watt/1meter for Soundstream kontra 85,8dB@1watt/1meter for RE.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen her inne som har testet begge, knapt nok noen som har testet noen av dem så det må bli vill gjetting og "tolkning" av tekniske data.

Jeg er helt overbevist om at begge elementene er i stand til å spille musikk med voldsomt trykk i suboktavene.

Det mest iøyenfallende når man sammenligner Thiele/Small parametrene er vel følsomheten: 91,5dB@1watt/1meter for Soundstream kontra 85,8dB@1watt/1meter for RE.

Mvh

Dag Johansen

Nå vel Dag. Nå var det vel sånn at T/S til SS ikke stemte? Så 91,5 var vel noe du målte deg fram til etter litt testing?

Uansett er ikke XXX det ultimate Db elementet. Mt er nok mer moro da. Grunn til at data ikke er satt opp på http://www.reaudio.com er at elementet blir skreddersyd etter dine behov.

På samme måte som SS

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vel Dag. Nå var det vel sånn at T/S til SS ikke stemte? Så 91,5 var vel noe du målte deg fram til etter litt testing?

Uansett er ikke XXX det ultimate Db elementet. Mt er nok mer moro da. Grunn til at data ikke er satt opp på http://www.reaudio.com er at elementet blir skreddersyd etter dine behov.

På samme måte som SS

Og du vil frem til hva?

Fyren spør om en direkte sammeligning av to konkrete elementer, da svarer jeg ut i fra det.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du vil frem til hva?

Fyren spør om en direkte sammeligning av to konkrete elementer, da svarer jeg ut i fra det.

Mvh

Dag Johansen

At T/S på Re KAN i verste fall være feil på samme måte som SS. På SS sine hjemme sider står det jo 89 db på XXX 15 :)

Var ikke noe kritikk, bare at kanskje det kunne bli tatt en måling av XXX før det ble sammenlignet

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at de samme personene anbefaler de samme merkene i alle trådene :D

Og det hadde vært så mye bedre om de samme folkene anbefalte kun f.eks Pioneer.... Da hadde vi levd rimelig ensformig i bilstereoverden Mr. Digital Designs ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det hadde vært så mye bedre om de samme folkene anbefalte kun f.eks Pioneer.... Da hadde vi levd rimelig ensformig i bilstereoverden Mr. Digital Designs ;)

Var ikke det jeg siktet til egentlig da :)

Jeg anbefaler da sjelden noe som helst? ;)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh

Dag Johansen

hvor mye effekt vil du tro trengs for å drive dette elementet skikkelig?

trenger jeg virkelig 10kW som jeg har planlagt? eller er det mer for å hale ut det siste av elementet, mens det egentlig hadde holdt med f.eks 5kW til å drive elementet skikkelig?

har desverre fått høre på diverse audioforum at SS XXX10000 ikke helt holder det den lover og at jeg heller burde kikke på diverse andre merker.. stemmer dette? vet ingenting om dette selv, så derfor jeg spør..

har bestemt meg for SS XXX elementet, men er veldig usikker på forsterkeren enda.. noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger jeg virkelig 10kW som jeg har planlagt? eller er det mer for å hale ut det siste av elementet, mens det egentlig hadde holdt med f.eks 5kW til å drive elementet skikkelig?

har desverre fått høre på diverse audioforum at SS XXX10000 ikke helt holder det den lover og at jeg heller burde kikke på diverse andre merker.. stemmer dette? vet ingenting om dette selv, så derfor jeg spør..

har bestemt meg for SS XXX elementet, men er veldig usikker på forsterkeren enda.. noen tips?

Du trenger nok ikke noe hinsides med effekt til dette elementet for å få trøkk..

Men jo mere du har råd til jo bedre blir det jo, kan sammenligne det med subben jeg har en Pioneer TS-W5000SPL, jeg driver denne helt topp, og med nok trøkk i massevis på en Pioneer PRS-D5000SPL (1x750w i 4ohm) Men subben vil gjerne ha 4 slike forsterkere som både subben og ampene er bygget for.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: XXX10000 har vist seg å være litt inneffektive ved 13-14volt, det er først med 16-18 volt at de forsterkerene våkner skikkelig.

Når det gjelder XXX-15 så er det nettopp det at de ikke "trenger" 10kw for å spille bra.

Min testrigg her hjemme yter ca.800watt RMS og det hadde ingen problemer med å riste det elementet skikkelig.

XXX-15 skiller seg nok noe fra sin navnebror fra RE med å være lettdreven.

Soundstream har gått til ytterligheten med magnetstørrelse men samtidig satset på en relativt lett membran av god gammeldags celulose.

Jeg vet at "alle" sier at trenger så mye effekt for å spille bra, men de tar feil!

Det høres sikkert litt blærete ut, men jeg har nok testet mer basshøyttalere enn flesteparten av de som uttaler seg.

XXX-15 i ca.100 liter refleks-kasse med 2-5 kvalitetskilowatt vil nok gjøre susen.

Mvh

Dag Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres jo ut som jeg burde likegodt gå for en ordentlig 5kW og bruke resten av pengene på andre oppgraderinger av strømtilførselen.. :) da får den fremdeles godt med effekt og fungerer bra selv om den ikke blir presset til max(min oppfatning)..

@ Dag_Johansen: var akkurat det jeg fikk inntrykk av fra de andre forumene også.. og da blir det jo ikke så bra i min bil med 14,4 volt og lavere..

har endel gode alternativer på 5kW forsterkere og da ser det ut til at jeg kjører på med den beste av de.. :)

takk for svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider