_240_turbo_ Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 og hvordan skall jeg finne ut d? det jeg skrev til tstuning når jeg bestillte varmotor b21 gasserturbo turbotrykk 0,6 bar og mye dumplyd da fikk jeg denne Høres ut som du har fått riktig ventil, har forøvrig samme motor (b21at) å har ingen problemer med min. har du ett bilde eller kan du forklare hva du har koblet til eventuelt hvor stor slange du har brukt? Jeg brukte bare den som går til vindus-spylerene. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 hallo.. den dumpen du har skal plystre greit hos deg nå.. men den er smurt inn med orange grease og det er jæv** seigt.. tørk det ordentlig bort til stempelet og veggen i dumpen er helt glatte.. så smører du den opp med noe olje du har liggende.. vacumslangen din kan også være problemet.. hvis du har en mjuk slange kan den kvele seg og hindre at dumpen åpner.. bruker du en slange som er nokså mjuk så skift til en med stivere vegger.. lykke til :) mvh Brukroa-trimning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Høres ut som du har fått riktig ventil, har forøvrig samme motor (b21at) å har ingen problemer med min. har du ett bilde eller kan du forklare hva du har koblet til eventuelt hvor stor slange du har brukt? Jeg brukte bare den som går til vindus-spylerene. her er noen bilder denne slangen er vel tykk og sterk nåkk?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 jepp den er det.. tørk av alt grease som dumpen din er "smurt" med nå du og smør den opp igjen med olje ;) funker den ikke da så må enten nippelen din være tett, heller så er det noe fysisk som holder den igjen.. hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Garantert at det er noe som ligger å holder igjen eller noe er tett! Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Takker for alle svar!:) den virker nå, etter att det har blitt varme i motor romet.. Det jeg jore var å borre større hull i nippelen på insuget og jikk ned i størelse på slange Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Bra at det ordna seg... Kjøpte RFL kopiene av TS, har jo twin turbo, så det måtte jo bli dobbelt så dyrt, tenkte jeg skulle spare litt og kjøpe fra TS, var jo tross alt så billig. Men husk at det er KOPIER de selger, og ikke orginal sakene. har bare hatt trøbbel med dem, turbolekkasje, vakumlekkasje, shimsing, blåst av under kjøring (slangeklemmenes feil), og at det fettet inni der fungerer som lim om vintern... Etter å ha brukt dem i halvt år gidder jeg ikke mer, bare trøbbel med dem... (Masse oppmerksomhet da...) De får en fin plass i "utbytta-deler" hylla og Greddy Type RS eller Apexi ventiler skal inn... Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Bra at det ordna seg... Kjøpte RFL kopiene av TS, har jo twin turbo, så det måtte jo bli dobbelt så dyrt, tenkte jeg skulle spare litt og kjøpe fra TS, var jo tross alt så billig. Men husk at det er KOPIER de selger, og ikke orginal sakene. har bare hatt trøbbel med dem, turbolekkasje, vakumlekkasje, shimsing, blåst av under kjøring (slangeklemmenes feil), og at det fettet inni der fungerer som lim om vintern... Etter å ha brukt dem i halvt år gidder jeg ikke mer, bare trøbbel med dem... (Masse oppmerksomhet da...) De får en fin plass i "utbytta-deler" hylla og Greddy Type RS eller Apexi ventiler skal inn... Huff da, det var jo ikke bra... Men men, alle kan jo ikke ha like mye flaks med bilene sine. hehe Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Takker for alle svar!:) den virker nå, etter att det har blitt varme i motor romet..Det jeg jore var å borre større hull i nippelen på insuget og jikk ned i størelse på slange var jo bra at det ordnet seg da. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Har du turbo i det heletatt? noen gang slått deg at du må ha LITT vel mere trykk enn 0.6 for å åpne en såpass stor dump? Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Har du turbo i det heletatt?noen gang slått deg at du må ha LITT vel mere trykk enn 0.6 for å åpne en såpass stor dump? klart jeg har turbo, ellers har ikke montert noe dump! og den fungerer gått på 0,6, den åpner seg på 0,3 og... var bare nippelen på insuget som var litt lite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 det er jo ikke overladinga som åpner dumpen uansett, så hvor mye trykk du kjører på har ikke noe å si på om den åpner eller ikke : P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 vakumet som drar opp dumpen ja... med ganske seig olje vil det jo til ganske mye vakum for å dra opp fjæra og langs med limet i tillegg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tersomme Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Problemet med de ventilene er at de fraktes fra utlandet og klima forskjellene gjør at dump valven "låser" seg. Det eneste som må gjøres er å klemme løst stempelet og sørge for at ventilen er varm. Dette skal bare et problem når ventilen er ny eller hvis bilen står i flere mnd. Det er dessverre ikke samme kvalitet på en ventil til 7-800 kr som original ventilene til ca 2000 kr. Det er ofte en grunn til at kopiene er billigere! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg