Gå til innhold

Pink my ride

Ranger emnet


oledeg

Anbefalte innlegg

Ja hei dere, nå er vel klokken ca 03.45. Og det er på tide med en liten byggetråd

 

Jeg har en venn fra Eidsvoll som ville ha litt lyd i bilen, så vi mekka et lite et på ca 16 arbeidstimer :)

 

Utstyret vi fyrte inn var:

 

1 stk: Dream tm komponentsett :o dette skal byttes ut til Inphase Pink

1 stk: Frontsett forsterker, husker ikke merket. Skal byttes vet ikke hva enda

1 stk: Kenwod spiller

2 stk: Inphase Pink series 12" sub

1 stk: US Amps MD1D Forsterker

14 meter: Evus høytaler kabel

3 meter: Tykkere Evus Kabel

1: MDF Plate

Og masse annen drit

 

Dag en begynte med at eieren av bilen begynte å legge kabler, han var ikke en aktiv fotograf av kabel trekkinga, så dette er det ikke noe bilder av

 

i mellomtiden skulle jeg få inn Dream tm komponent settet. Ikke noe stress. Liten spon plate, og litt skruing var dette på plass

PICT0001-5.jpg

PICT0002-2.jpg

Dette er forbedret nå, bilder kommer en annen dag

PICT0003-5.jpg

Ser jo helt orginalt ut jo

 

 

Bilde av Kenwood Spilleren

PICT0005-7.jpg

 

Jeg har jobbet litt med å lage Hattehylle og gulv :)

PICT0014-2.jpg

Kassene under produksjon

PICT0012-4.jpg

Liten test før vi tok turen til han Pål. Altså Morel for de som lurer

PICT0015-3.jpg

 

Vi hadde en del problemer med klarering mellom bakluke og forsterker, men kom opp med en løsning som passer

PICT0017-5.jpg

 

Litt pynte deksel bygging

PICT0019-5.jpg

PICT0023-1.jpg

 

Sparkling. OFF

PICT0025-1.jpg

 

 

Enderlig var det tid for trekking :) Fin farge ???

PICT0027-1.jpg

Litt teste kabler er altids greit (Med tanke på strømkabel

PICT0047.jpg

PICT0029-1.jpg

PICT0034-1.jpg

PICT0047.jpg

PICT0037-2.jpg

 

Ferdig for i dag :) Fik testet 2 sanger før batteriet var HELT tomt :( trist. Men det står da til lading

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tøft!

Sprekt valg av farge De bassene er jo enda mer rosa live enn de bildene der viser, så det bagasjerommet der må da være et skikkelig blikkfang når åpnet..

 

btw, du lagde to tråder =)

 

Det ser sinnsykt tøft ut :) Bare vent, mye trekking igjen. Vi får se hva vi rekker i romjula. Det er ikke ille beregnet 2 dagers arbeid.

 

Det ble en ny tråd siden dette ikke er bilen min. Har mange biler som det skal anlegg i nå :o Men først er det å fullføre de siste detaljene på dette :)

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei rosa:)

 

 

 

Veldig tøfft bagasjerom, nesten så fikk lyst på noe slikt, det jeg har nå ser iallefall ikke ut :(

 

Det er ikke noe problem å bygge noe slikt :) Eneste lille problemet vi hadde var plasering av forsterkeren, men det ordna jo seg. Pyntedekselet tar ca 1/4 av tiden å bygge, Men det ble jo fint da.

 

Jeg må si, det var morsomt å bygge i micraen. Det var kanskje snakk om å oppgradere til 4 12" dette går akkuratt hvs vi tenker på kasse volum :) Men dette får holde for nå :)

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se. Kobla litt i dag og :) La ny kabel fra front til forsterker. 50 kvadrat seff. Vi har også kobla opp diskant forsterkeren, så det er forskjellige kanaler på mellomtone og diskant.

 

Vi skulle teste frontsettet, nå låter ett middels dårlig komponent sett meget bra :) ikke noe å klage på. Basserene låter også meget + men vi har et lite problem med stående bølger som skal fikses i jule ferien. ikke noe stress.

 

Mangler å trekke en del. Men det viktigeste er vel dekslene som holder hattehylla. Resten tar vi så fort vi får tid.

 

da fyrer jeg løs med litt bilder

 

PICT0022-5.jpg

PICT0026-2.jpg

Kanskje litt støvete ? MDF lakk. Bilen er relativt nylakkert og er helt strøken

 

PICT0017-7.jpg

PICT0018-5.jpg

 

PICT0015-5.jpg

Da var 1 kabel trekt, kun 1 igjen

 

PICT0016-5.jpg

 

Kvalitets komponent sett forsterker. haha

PICT0001-6.jpg

PICT0005-8.jpg

 

Vi mangler å lage ett deksel som kommer mellom kassene og sete ryggene, med plexiglass og rosa neon. Dette må bare bli bra.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår