Gå til innhold

Motorbytte i corsa b - blir c20(??) hvis bilen er bra nok

Ranger emnet


nice cars

Hvilken motor gir mest for pengene?  

18 stemmer

  1. 1. Hvilken motor gir mest for pengene?



Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke gjort noe enda, men skal bytte til astra bremser i alle hjørner. Så da blir det skivebrems bak også :) Trenger bare å bytte bremsenav og brekkvaier.

 

 

Må vell bytte ankerplater bak. Skjære av gamle og sveise på større plater da astra/vectra/kadett har større hullbilde på nav enn corsa. Også må det vell sveises på ny fester til brekkvaier.

 

Har bygget om med både vectra og kadett 16v skiver på 2 biler.

 

 

 

Foran er alt bolt on, kjører selv med cali turbo bremser foran.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått meg corsa nå, nettopp lakka og senkesettet er på vei, og nå har lyst å begynne med ombygging til c20xe med (må vente litt)

Men det eineste som plager meg er den bremseombygginga bak, er det ein grei jobb eller?

Corsa tuner: Kor får eg tak i dei delene? M-Tech?

Tar du jobben eller? hehe

Stord gatebil klubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv bytta motor, satt 1.4 8v (60hk) og automat. Bytta til x18xe(115hk), måtte modifisere motor feste på høyre side. Så at du kunne kjøpe konvertering av motorfeste på m-tech, men du behøver ikke kaste bort pengene på dette. Måtte banke inn litt på støtdemper tårnet på høyre side også, pga dynamoreima. Har beholdt automatkassa i bilen, funker det også. Skal vel hive inn turbo i bilen også, koster 14 lapper for komplett sett med alt i norge, men du må montere det selv. Har senke sett bra sparco 40/40 til corsa ikke noe problem det, kjører gule koni. Og 17" felger.. 205/40.. kjøpte nye i går.. 16" 195/40/16..Begge deler funker.. med 17" må du valse hjulbuene litt..

 

Forstår jeg deg rett;

 

Du bruker samme automatkasse som satt i bilen orginalt med 1.4 på den nye 1.8 motorn?

Trodde nemlig ikke det passet om hverandre...

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått meg corsa nå, nettopp lakka og senkesettet er på vei, og nå har lyst å begynne med ombygging til c20xe med (må vente litt)

Men det eineste som plager meg er den bremseombygginga bak, er det ein grei jobb eller?

Corsa tuner: Kor får eg tak i dei delene? M-Tech?

Tar du jobben eller? hehe

 

 

tar jobben jeg, men er litt langt fra stord til gjøvik da.

M-Tech selger sånne kit ja. Jeg har kjøpt ett og laget 2 selv;)

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Hadde jo vert kjemmpe det, eg måtte vell ha komt til gjøvik då...

Det haster ikkje heilt med ombygging, men det ligger å plager i bakhodet, så kan godt være at eg byggynner å rive og slite i det som står i veien nå.

Så er det ein som kanskje vil ha maskinen min (World Cup)

 

Ka vil du ha for å lage et slikt sett til meg? om du gidder?

Stord gatebil klubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten update her. Driver å ser etter motor nå, men etter å ha betalt endel regninger osv. ser jeg at penger ikke strekker til både motor, ombygnings kit, og godkjenning. Vurderer egentlig å legge motor på is fram til sommeren, og prøve å få corsaen kosmetisk fin i første omgang. Litt styling, senk m.m. Hva syns folket om dette? Kvier meg litt for å ta utseende først. Er ikke no fan av at det ser rått ut når det er 60hk under panseret.

 

Det jeg står mellom nå er:

 

*Kjøpe motor, og jobbe så langt jeg har penger. (blir sannsynligvis ikke langt nok til c20xe)

*Kjøpe styling, senk og felger. Da må jeg klare meg med lille møkkamotoren.

*Kjøpe en helt "ny" bil. Helst en morsom opel med potensiale. (Noe jeg er ganske usikker på siden budsjettet begrenser seg til 15k uansett alternativ.)

 

Kom gjerne med tips og forslag!

 

Holdt på å kjøpe en astra med c20ne i dag, men det var såpass mye som måtte gjøres der at den ikke var verdt det. Desverre.

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå en '93 astra med c20ne på hånda for en rimelig penge. er for dårlig til at jeg gidder å gjøre noe med den, men lurer på om det er noe innterresse for astra deler? interiøret bl.a. er i meget god stand. Litt sportslig stil på setene med god sidestøtte osv.

 

Er det no mulighet for å tjene litt på delene fra den, så er det jo veldig greit å bruke motor, gir og ledningsnett fra den.

 

Vurderer dette sterkt, sånn for å ha enn småsprek motor fram til jeg har penger til xe eller let.

 

Tenkte å ta kontakt med m-tech neste helg når jeg har perm igjen. Så kansje jeg endelig får litt fart på prosjektet!

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår