Gå til innhold

Motorbytte i corsa b - blir c20(??) hvis bilen er bra nok

Ranger emnet


nice cars

Hvilken motor gir mest for pengene?  

18 stemmer

  1. 1. Hvilken motor gir mest for pengene?



Anbefalte innlegg

Har etter mye om og men bestemt meg for å bytte motor til sommeren. Har et litt begrenset budsjett, så c20let er utelukket. 1,6 literen fra world cup corsaen har jeg hørt alt for mye negativt om til at jeg vil ta sjangsen.

 

De motorene jeg står i mellom er x18xe, c20ne og c20xe.

 

c20ne er vel den billigste motoren (bilen hvis jeg kjøper en donor bil) ,så det jeg lurer litt på er om en av de andre motorene er så mye bedre, at de er verdt de ekstra lappene?

 

De eneste kravene jeg har er at motor inkl. gir evt komplett delebil skal koste under 15.000, at det skal finnes et ombyggings kit av typen som m-tech har, og at det skal dra greit.

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjører selv med xe i corsa a, mer moro motor skal du lete lenge etter i en sånn liten bil. (sett bort fra let)

Masse deler å få til xe til greie priser, c20ne på 115hk går nok ikke så værst det heller. Men ombyggnings kittet fra M-tech er likt om du setter inn NE eller XE.

Så har du 12-14K å bruke så gå for XE

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fler spørsmål her nå.

 

Hvordan er det egentlig å få tatt inn et sånn kit fra m-tech? Regner med at det blir noen omkostninger for frakt, toll osv? Finnes det norske importører?

 

Hva vil lønne seg, delebil, eller kjøpe komplett motor og gir fra høgger eller lignende? Norge eller Sverige?

 

Hvilket senkesett vil passe? Mener å ha sett de fleste stedene de selger at de er litt forskjellige etter motorstørrelse?

 

Er så sykt klar for å begynne allerede! Vurderer nesten å ta opp et lite lån for å få begynne med en gang:P

 

Takker for alle svar! Supert å få litt info før jeg setter i gang med inkjøpene:)

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fler spørsmål her nå.

 

Hvordan er det egentlig å få tatt inn et sånn kit fra m-tech? Regner med at det blir noen omkostninger for frakt, toll osv? Finnes det norske importører?

 

Hva vil lønne seg, delebil, eller kjøpe komplett motor og gir fra høgger eller lignende? Norge eller Sverige?

 

Hvilket senkesett vil passe? Mener å ha sett de fleste stedene de selger at de er litt forskjellige etter motorstørrelse?

 

Er så sykt klar for å begynne allerede! Vurderer nesten å ta opp et lite lån for å få begynne med en gang:P

 

Takker for alle svar! Supert å få litt info før jeg setter i gang med inkjøpene:)

 

Går helt fint å handle fra M-tech, har gjort dette ett par ganger. Kommer frakt, forenklet tollgebyr(175.-) + moms på varene.

Kadetter med 16v er billige i sverige, da har du hvertfall en del deler som kan selges igjen. Får jo også 16v bremser foran+bak med på kjøpet da.

må bare kjøpe senkesett til 1.6 16v

 

motor og kasse ligger vell på ca 10k i norge, det får du en hel bil for i sverige.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sendte mtech settet mitt til sverige å henta det der, tjener endel kr på det. Mtech gutta er hvertfall kjempetrivelige, god service der! På min Corsa har jeg coilovers fra weitech som egentlig er til diesel corsa, for ifølge Kiv så er disse fjørene stivere og vil være bedre siden xe er litt tyngre. Gå for xe du :D

Corsa B 2l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har kommet et bittelite hinder i veien nå. Skal inn i førstegangstjeneste fra 11april. Men har jeg nok til overs av feriepenger og skattepenger, så blir det nok xe i løpet av sommeren.

 

Hvis jeg skulle finne en veldig bra c20ne, vil det være "bortkastet" å sette i den? hva veier de forskjellige motorene forresten?

 

Btw: Har søkt om å bli medlem i omc, men får ikke noe svar... hmmm...

 

Takker for alle svar:) Hjelper med litt feedback.

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Drømmen om c20xe ha blusset litt opp igjen i det siste. Driver å vurderer det i stedet for å kjøpe en halvgod bil til rundt 20k.

 

Det jeg da lurer på er om det er noen i norge som tar inn de ombyggings kit'ene, eller om noen har laget en guide av noe slag? Har null peilig på import og kontakt med utenlandske firmaer.

 

Og til slutt, godkjenning? Har hørt noen har sagt at xe får man godkjent men ikke let? Stemmer dette?

 

Takker alle som gidder å svare drømmer'n:P

 

Vil det forresten ha noe å si at det står autolat kasse i bilen nå?

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess! da fikk jeg endelig bestemt meg! Skal gå over bilen rett over påske, sjekke stort sett alt for å se om det holder mål. Ser alt bra ut, går det mot motorbytte før sommeren:D

 

Lurer fortsatt på dette med m-tech, hvordan det er greiest å få det til norge, hva det koster, og hva jeg må ha i tillegg til kit'et?

 

Må jeg bruke hjerne fra donorbil, eller kan jeg bare kjøpe motor og gir, og koble det til den som sitter der?

 

Håper på litt respons her nå:)

 

jonas

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess! da fikk jeg endelig bestemt meg! Skal gå over bilen rett over påske, sjekke stort sett alt for å se om det holder mål. Ser alt bra ut, går det mot motorbytte før sommeren:D

 

Lurer fortsatt på dette med m-tech, hvordan det er greiest å få det til norge, hva det koster, og hva jeg må ha i tillegg til kit'et?

 

Må jeg bruke hjerne fra donorbil, eller kan jeg bare kjøpe motor og gir, og koble det til den som sitter der?

 

Håper på litt respons her nå:)

 

jonas

 

 

M-tech handler du selv fra. Kommer frakt og moms på summen du betaler. Veldig greie folk å handle med.

 

Du må ha hjerne og motorledningsnettet fra fra den c20xe du skal ha.

Ang godkjenning... drit i det, kan få kjøp tûv papirer i tyskland til 4-5000.- da er det vell en mulighet til å godkjenne.

Folk har godkjen corsa med c20let også, så ingenting er umulig. Send en søknad til ditt lokale biltilsyn om hva du har tenkt å gjøre, da får du ett svar som sier hva du evnt må gjøre videre.

 

Lykke til

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår