Gå til innhold

Motorbytte i corsa b - blir c20(??) hvis bilen er bra nok

Ranger emnet


nice cars

Hvilken motor gir mest for pengene?  

18 stemmer

  1. 1. Hvilken motor gir mest for pengene?



Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor ikke kjøpe en billig c20se

 

Og bruke de pengene du sparer ved og kjøpe en slik motor/delebil, og turbo konverte i samme slengen, det samme gjelder c20ne, men 20se har 122hk da. Jeg har en slik i omega min, sterk og fin i hele regsitret, OG HOLDBAR!tåler julling!

 

Orginal tåler de 0,7 bar uten og gjøre noe med innmat. Og da er du oppe i 200hk, og da har du jo en veldig billig LET ;)bare litt tøffere ;)

 

MVH

Sæther

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer denne motoren på kitet fra m-tech da?

 

Må alikevel si at c20xe frister mest, med tanke på at jeg i utgangspunktet ikke har planer om å trimme. Men alle muligheter blir holdt åpne!

 

Hvis corsaen er bra nok til at jeg beholder den, SKAL det ny motor inn, uansett! De 60 late hestene som er der nå, toppet med autolat gir begynner jeg å bli ganske lei av. Drar ikke akkurat skinnet av pølsa! :race

 

Takker for tipset Sæther! :thanks

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20se har for høy komp til å bare kaste på turbo. Kun NE som blir brukt til dette, men uansett er xe den beste løsningen. Slipper allt det styret med oljeretur, mekke til no grenerør++++

Med xe har du 150 ærlige hk som virker å du slipper å skru på motoren. Med turbokonvertering blir det alltid no mer dill.

 

Så ville helt klart gått for xe, ikke blir det dyrer heller. Komplett xe med F20 kasse max 9-10K. Skal du bygge turbo på ne koster det like mye hvis ikke mer.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sitter her og ser litt på senkefjærer nå. Så står jeg bittelitt fast. Det er en type som går til 1.0-1.6 + 1.5D og 1.7D Og så er det en type som er til 1.4Si og 1.6 GSI. Hva er egentlig forskjellen her? Vil ha det som er stivest.

 

Er det forresten noen som har tips til et sted de selger billige og gode fjærer? Ser på realcar.no nå. Der er det Cobra Springs til 1398,-

 

Tenkte å gå for 40/30, Dette vil da si 30mm bak ikke sant? Vil ikke gå lavere siden jeg ikke skal bytte dempere enda, og så vil jeg ha litt plass til hjulene.

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20se har for høy komp til å bare kaste på turbo. Kun NE som blir brukt til dette, men uansett er xe den beste løsningen. Slipper allt det styret med oljeretur, mekke til no grenerør++++

Med xe har du 150 ærlige hk som virker å du slipper å skru på motoren. Med turbokonvertering blir det alltid no mer dill.

 

Så ville helt klart gått for xe, ikke blir det dyrer heller. Komplett xe med F20 kasse max 9-10K. Skal du bygge turbo på ne koster det like mye hvis ikke mer.

 

ja har hørt at kompen er noe høy orginalt, men skulle kunne man få bort ved legge dobbel pakning bare,...

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ein c20xc ingenting mer å tenke på.

Kompis av meg kjører corsa b med c20xe, men han måtte jo ha turbo og, hehe.

Men eg kjørte bilen mye før han kasta turboen i og dei 150hk som er der holder lenge, og noe av det morsomste eg har kjørt.

 

Eg skal selge bilen min i morgen og har allerede funne meg ein bra corsa b eg skal handle til ein god peng, så vil eg ha ein c20xe over tid.

bare spare litt først.

 

Så eg er veldigt interrisert i å vite kosen det går med bygginga di og godkjenning, kanskje du kan gji meg noen tips osv.

hadde vert kjekkt å følgt med på.

 

Lykke til då...:driving

Stord gatebil klubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar!

Funnet en billig astra med c20ne nå, så er litt usikker på hva jeg finner på. Men kommer med oppdatering så snart jeg finner ut hvilken retning denne galskapen tar:D

 

Jonas

 

Edit: Litt avsporing i forhold til at det ikke handler om corsa, men det ble skrevet at c20ne og c20xe gikk på samme motorfester. Betyr det da at det går an å sette en c20xe ned i en orginal astra f 2.0 uten modifikasjoner?

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar!

Funnet en billig astra med c20ne nå, så er litt usikker på hva jeg finner på. Men kommer med oppdatering så snart jeg finner ut hvilken retning denne galskapen tar:D

 

Jonas

 

Edit: Litt avsporing i forhold til at det ikke handler om corsa, men det ble skrevet at c20ne og c20xe gikk på samme motorfester. Betyr det da at det går an å sette en c20xe ned i en orginal astra f 2.0 uten modifikasjoner?

 

Ja, xe passer rett nedi astra-F med c20ne

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hva jeg gjør. Jobben har selvfølgelig klussa det til med feriepengene. Men får jeg de før den astraen er solgt, blir det enten til at corsaen får motoren fra den, eller at jeg setter i stand astraen med c20xe til sommeren. Men blir vel ikke så mye som skjer før etter påsken nå uansett...

 

Takker for alle svar:)

 

Jonas

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har selv bytta motor, satt 1.4 8v (60hk) og automat. Bytta til x18xe(115hk), måtte modifisere motor feste på høyre side. Så at du kunne kjøpe konvertering av motorfeste på m-tech, men du behøver ikke kaste bort pengene på dette. Måtte banke inn litt på støtdemper tårnet på høyre side også, pga dynamoreima. Har beholdt automatkassa i bilen, funker det også. Skal vel hive inn turbo i bilen også, koster 14 lapper for komplett sett med alt i norge, men du må montere det selv. Har senke sett bra sparco 40/40 til corsa ikke noe problem det, kjører gule koni. Og 17" felger.. 205/40.. kjøpte nye i går.. 16" 195/40/16..Begge deler funker.. med 17" må du valse hjulbuene litt..

corsa b 1,? 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår