Pozen Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Har et par spørsmål ang. min 1995 A6 jeg håpet å få svar på, 1-arbeidtempraturen på bilen kommer ikke særlig over 60 grader. Oljetemp måleren ligger i overkant av 60 mens måler på kjølevannet ikke stiger i det hele tatt. Er det måler som er feil? Er det ikke høyrere temp på Tdi motoren? Termostaten som er gåen? Er der forskjell på termostater på "norske" og importerte biler? Mye arbeid å skifte den? 2-Knirking i forstilling. Da jeg kjøpte bilen både knirket og dunket det forann. Byttet begge lenkearmene og dette hjelp noe. Nå er det bare knirking igjen. Byttet så bakre motor fester uten nevneverdig effekt. Støtdemperene foran er også nye. Noen tips??? 3-Takluke løter ikke full høyde i bakkant. Bryter står ikke i 0-stilling når luken er helt igjen men litt i "løfte-stilling" Kan dette justeres? Har et Artec senkesett som jeg kunne tenke meg å selge. Tror det senker 30mm. Billig... Trenger vinter felger. Noen som selger på sørlandet? Evt. Stavanger? Takker for innspill! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ringnes racing Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Hei jeg har en Audi A6 2,5 TDi 140Hk quattro. den blir heller ikke varm. men du må jule den litt. bruk den litt hardt og ta deg en lang tur. Jeg byttet termostat men hjalp ikke stort. prøv og kjør litt hardt. Mvh Tor-Anders Ringnes Har et par spørsmål ang. min 1995 A6 jeg håpet å få svar på, 1-arbeidtempraturen på bilen kommer ikke særlig over 60 grader. Oljetemp måleren ligger i overkant av 60 mens måler på kjølevannet ikke stiger i det hele tatt. Er det måler som er feil? Er det ikke høyrere temp på Tdi motoren? Termostaten som er gåen? Er der forskjell på termostater på "norske" og importerte biler? Mye arbeid å skifte den? 2-Knirking i forstilling. Da jeg kjøpte bilen både knirket og dunket det forann. Byttet begge lenkearmene og dette hjelp noe. Nå er det bare knirking igjen. Byttet så bakre motor fester uten nevneverdig effekt. Støtdemperene foran er også nye. Noen tips??? 3-Takluke løter ikke full høyde i bakkant. Bryter står ikke i 0-stilling når luken er helt igjen men litt i "løfte-stilling" Kan dette justeres? Har et Artec senkesett som jeg kunne tenke meg å selge. Tror det senker 30mm. Billig... Trenger vinter felger. Noen som selger på sørlandet? Evt. Stavanger? Takker for innspill! Siter Ringnes Nissan 180SX S13.5 DRIFT http://www.ringnesdriftsport.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
belden Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Hei jeg har en Audi A6 2,5 TDi 140Hk quattro. den blir heller ikke varm. men du må jule den litt. bruk den litt hardt og ta deg en lang tur. Jeg byttet termostat men hjalp ikke stort. prøv og kjør litt hardt. Mvh Tor-Anders Ringnes Har en A6 2,5TDi 115hk. Sliter med akkuratt samme greia nå som det er kaldt. Men til normalt ligger bilen min på 90 grader. Har merket at motortemp stiger litt fortere viss en slår på resirk. på klimaanlegget. da tar man ikke så mye varme ifra kjølevesken. Siter 95" Audi A6 2.5 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pozen Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Vil dette bety mer slitasje på motor? Bilen blir ikke skikkelig varm når det er 10-12 grader ute heller. Liker ikke dette... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Knut_ Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Det kan vel vera skadelig å gi for masse gass viss motoren ikkje er varm... Viss ikkje du får til å ordne den sjølv så hadde eg nok sendt den inn på verksted;) Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
belden Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Vil dette bety mer slitasje på motor?Bilen blir ikke skikkelig varm når det er 10-12 grader ute heller. Liker ikke dette... Hmm. min når 90 grader etterhvert, selvom det er -5 grader.. tar bare litt lenger tid. ville sjekket dette på ett verksted. kald motor sliter jo litt mer. Siter 95" Audi A6 2.5 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sulliken Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Det normale er at kjølevæske er på 90, mens oljetemperatur havner på streken mellom 60, og 130. Fordi både olje og vann er lave er det termostaten din det er noe feil med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pozen Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Takk for innspill! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroMan Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 for all del ikke kjør motoren hardt når den ikke har nådd arbeidstemperatur.. har en 2,5tdi 115hk som er chippa til 140hk.. og jeg er maskinist utdanna, så jeg kan love deg at motoren skal ikke kjøres hardt men pent når den er kald... la være å skru varmapparatet på fult med det første eller monter deg en motorvarmer. Kjører aldri motoren min over 2200 o/min før den har nådd min 60 grader... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crasy-engine Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 hallais folkens. dette problemet er veldig enkelt:) hatt/har 2 av disse bilene som hadde disse problemene. stikk innom bilekstra og kjøp den termostaten som har høyest verdi. du får nemlig kjøpt 2 typer av disse. kjøp den termostaten med høyest verdi og problemet er løst. min bil ligger nå på 90varme i 12- grader:):):):) lllløøøøøøøøøøp og kjøp:) hilsen en maskinist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg