Gå til innhold

Styling til Volvo 460

Ranger emnet


Betek

Anbefalte innlegg

Jeg var hos Bilia på Hamar for noen måneder siden for å hente en servoslange som dem for 5. gang hadde klart å feilbestillt.

 

Mens de ansatte rotet rundt på lageret for å finne igjen den delen jeg egentlig skulle ha, fikk jeg servert en bunke med eldre 400-serie kataloger. I en av dem kom jeg faktisk over original styling til 440 og 460. Det var en ganske firekantet styling der frontleppa med tåkelyktene var skjøvet helt ut, og en ekstra leppe bygde ned. det samme var gjort med bakfangeren, skjørtene var også "senket".

 

Etter å ha fått tak i en ansatt der igjen fikk jeg han til å sjekke opp dette settet. Noe som da viste seg at det i sin tid kosta 17 000 kr ulakkert. og at det i tillegg var godt ut av produksjon. Effektanlegg var også å få tak i, iallefall bakre del. prisen på dette var rundt 4000 kr.

 

Har sett noen har fått stylet sine 460'er.. men dette ser mer ut som ett golf stylingsett som har blitt bygd om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det einaste eg kan hjelpa deg. Golf 3 rs fangeren passer på 460 en me bare litt filing så går den smokk på.

 

eg fikk også kjøpt lesjefors senkesett 40-40. Stabstage framme lage eg selv og blei jevli bra. blei stiv som ett fly me det.

 

kjiftet ut demperene bak med sacks oljedempere. også hadde eg tåkelys og netting istedenfor grillen å nede ved tåkelysene (svart)

 

dekk å felger : fikk tak i noen tsv felger og lakerte dem hvite og fikk 195 45 16 bak og 205 45 16 framme. som ett klister på veien.

 

istedenfor å kjære sundt ståle i hattehylla så bygget eg opp 10 mm over hele å dekket plata me stoff og hadde gardin bakom der.

 

fikk tak i en kolisjonsskada 460 turbo og fikk kjiftet motor å fikk en toppfart på 220 kmt ikke værst :)

0,55 bar ladetrykk

 

solgte den til en kar i florø og nå prøve eg å få tak i han...

 

leide itte nye 460.... me turbo å skall gjøre det samme me den..... kan sterkt annbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også senka min, da med originalt senkesett 30/30, noe som ble forferdelig mykt bak, har måtte satt inn ekstra fjører for trekk av campingbil. Men fortsatt veldig myk. Satte på TSV Venom VX1 205/40-16. Sjekka lista og dekkene er akkurat så dem går innafor lovlig rulleomkrets. har bare en 1,8 (1,7) i motor uten turbo.. den har ruslet snart 300 000 men har enna ikke klaget, så den kan få gå en stund til.. Det jeg har nå er en 91 mod. med det gamle karosseriet..

 

Lurer på om det lar seg gjøre å bytte front lyktene, samt listene under lyktene og panseret til den nye typen.. på den måten kan jeg også få hvit-blink. Vet nyere lykter bak passer rett i chassiet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det einaste eg kan hjelpa deg. Golf 3 rs fangeren passer på 460 en me bare litt filing så går den smokk på.

 

eg fikk også kjøpt lesjefors senkesett 40-40. Stabstage framme lage eg selv og blei jevli bra. blei stiv som ett fly me det.

 

kjiftet ut demperene bak med sacks oljedempere. også hadde eg tåkelys og netting istedenfor grillen å nede ved tåkelysene (svart)

 

dekk å felger : fikk tak i noen tsv felger og lakerte dem hvite og fikk 195 45 16 bak og 205 45 16 framme. som ett klister på veien.

 

istedenfor å kjære sundt ståle i hattehylla så bygget eg opp 10 mm over hele å dekket plata me stoff og hadde gardin bakom der.

 

fikk tak i en kolisjonsskada 460 turbo og fikk kjiftet motor å fikk en toppfart på 220 kmt ikke værst :)

0,55 bar ladetrykk

 

solgte den til en kar i florø og nå prøve eg å få tak i han...

 

leide itte nye 460.... me turbo å skall gjøre det samme me den..... kan sterkt annbefales.

 

har du bilder av den? :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Er ikkje ofte eg finner nye tråder om volvo 460, men endelig!

Har gått til innkjøp av en volvo 460 2,0l GLE 94modell. Gått kun 120 000km. Va en gamling so hadde eigd dn siden dn va ny.

 

Den fungera supert, berre litt flimring på lysa, antagelig so må dynamoen byttast. Men, eg lurer på om dere kan hjelpe meg å finne en plass der eg kan få kjøpt senkesett, eller avstivere til bilen min. Skulle nesten tru at demperane var gåen, sjukt mjuke. Subber lett om eg har fleire enn 2 i bilen.

 

Tips til felger tar eg også imot! Trenger all den info eg kan få av kyndige bilfolk her:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Senkesett finnes iallefall originalt 30/30, Trog også du får tak i 40/40, men da er det ikke originalt. jeg også merka meg at bilen var veldig myk bak, selv etter å ha senka den, så jeg satte inn ekstra fjører. Du kan få tak i slike på volvo. Det er fjører beregnet på kjøring med campingvogn.

Jeg synes fortsatt at min er i mykeste laget, men det hjalp iallefall på. nå kjører jeg også med 205 bak som er i bredeste laget, så det subber med en gang dekket kommer på høyde med hjulbuen. men om du er villig til å ofre litt plastikk kan du alltids valse hjulbuene ;) . Jeg satte på TSW Venom VX-1 felger.. splittede eiker som bygger ca 20 mm utenfor felgen. ganske stilig å se på. Men ikke alle liker splittede eiker. uansett anbefaler jeg 205/40-16. De går akkurat innafor den tillatte rulle-omkretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 460 Turbo frem til i august. Disse er originalt senket 15 - 20 mm (husker ikke nøyaktig nå), men tviler på de er noe stivere enn andre 460. Var i hvertfall myk så det holdt, krenger rimelig bra, men komforten var bra! Synker godt bak når man lesser inn, men aldri vært ute for at den subbet nedi noe bak, ikke engang med tilhenger og full bil.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt senkesett blei kjøpt hos ast perfomance som nå har tillholdste i bergen men hadde også en butikk i stavanger men den ble lagt ned.

 

det hette lesjefors og senket 40-40 blei ganske goood.

 

demperane bag brukte eg sachs oljedempere. veldi goe syns eg. og stabstage va veldi merkbart på bilen ufattli nokk. (selvlaga)

 

hang som ein klegg på gatebil (vaalerbanen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår