bilgal86 Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Hei. Jeg har en 740 turbo intercooler med en b23et motor som ikke er seg selv for tiden. Den jager på turtallet, + at den ikke vil gå ordentlig når jeg kjører den. Noen jeg kjenner sier at det kan være noe med innsprøytinga, eller tomgangsregulatoren. Noen som har vært borti dette før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Tydeligvis ikke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 hmm... Mystisk.. LMM ? Må da være noen her som kan dette! Det er jo snart jul ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 er nok B230ET det er snakk om. bruk startgass og sjekk etter vakumlekkasjer på alle pakninger og koblinger som har med vakum å gjøre... spesielt innsugspakninger etz. Prøv også en annen tomgangsregulator fra en annen B230ET-motor. god jul Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 du sier den ikke går ordnlig når du kjører? altså på min da jeg fikk bilen hjem, så var det sån at når du tråkka ned gassen så hakket det. og da var det bensinpumpa baki som ikke funka. da denne var fiksa jaget den på tomgang. så ble luft mengde målern stilt in på nytt og alt funka. er ikke helt sikker på om du har samme problemet men du kan jo sjekke de tingene som radial her sier se etter luftlekasjer. du merker det hvis du bruker startgass og spryer rundt der det er luftslanger , manifold etc Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Ja når jeg tråkket ned gassen en del så begynte den å hakke. Noen som vet hvordan en tomgangsregulator ser ut? Noen som har bilde? Tror min bensinpumpe er rett under bilen, sammen med bensinfilteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Ja når jeg tråkket ned gassen en del så begynte den å hakke. Noen som vet hvordan en tomgangsregulator ser ut? Noen som har bilde? Tror min bensinpumpe er rett under bilen, sammen med bensinfilteret. hmm....har du bytta enkle ting som bensinfilter feks? Det er en billig og god start hvertfal. Sånnt må ALLTID sjekkes og byttes før du kjøper inn noe som helst hvertfal... :) Hjelper ikke med noen ny bensinpumpe om filteret er tett, logisk nok.. ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Nope, men jeg vurderer å gjøre det :) Har lyst å få den gamle turbobilen til å gå igjen, lenge siden man har lufta den for å si det sånn :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Nope, men jeg vurderer å gjøre det :) Har lyst å få den gamle turbobilen til å gå igjen, lenge siden man har lufta den for å si det sånn :) bytt ALT av slitedeler som filter, plugger,tennkabler etz, før du i det hele tatt vurderer å feilsøke no mer, det er mitt beste råd. Denna feilen din kan nemlig være så mange ting, at å lage en tråd er faktisk litt nytteløst:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Skal bytte det meste over nyttåret, så får man se :) Skal snart børste bort 50 cm snø bort fra bilen så man kan begynne å skru :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Ja når jeg tråkket ned gassen en del så begynte den å hakke. Noen som vet hvordan en tomgangsregulator ser ut? Noen som har bilde? Tror min bensinpumpe er rett under bilen, sammen med bensinfilteret. det er regulatoren sitter under insuget er to slanger til den og en ledning. og du har 2 bensinpumper hvis det er orginal turbo bil en i tanken bake som er mate pumpe og en midt under bilen hovedpumpa. en annen ting du kan sjekke er binsintrykksregulatoren ser sån ut er nr 5 på bildet. skru den av og hel ut det som er inni der eller prøv å bytte med en annen. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Takk for bildene Orjuz :) Da har jeg noe å styre med i dag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Må utsette arbeidet pga at panseret vil ikke opp. Sikkert samlet seg is i panserlåsen eller no. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 hihi .. er det ikke det ene, så er det jaggu det andre. :m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 hihi .. er det ikke det ene, så er det jaggu det andre. :m'm: Du har så rett, så rett :) Og nå så blåser det grønnjævel ute så frister ikke å skru nå :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg