Gå til innhold

240 tic?

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

mårn,lurer på en del ting da je aldri har vært proff på 240 turbo,nå har det lysnet for meg og lurer på en del ting.Går det an å kjøpe en vanlig 240 med skakking-motor,og kjøpe en tic-motor som går rett inn uten no modifikasjoner i el.nettet??

 

-beste sted å trimme(kg trim)??

-hva må til for å passere 380hk?

-plass jeg kan skaffe delene evt.(helst i sverige pga kostnader)

-andre tips?¨

 

 

håper på noen proffe-innslag:partyon:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satser på å få råd tel det når jeg legger ut linken,har lyst på 240 med litt snæcks under huven... derfor jeg spør hva som må til for minimum 350+

er åpen for tips.... sleng igjen ett forslag!

satser på rundt 1986-1988 mod

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo begynne med skjærekantstoppakning, 940 grenrør, helst datasprut, større dyser. Kjører selv med 660ccm dyser, litt grov alu cooler. t3t4 turbo, justerbar BTR, kraftigere clutch, 405 eller 531 topp i god stand, helst justerbart kamdrev (ingen must). Og ikke bygg på 230f motor som er eldre enn 89, da hadde de svakere råder. Hvis du skal være skikkelig seriøs får du tak i ft stempel hvis ikke kan du få dreid ned de orginale slik at du får senka kompresjonen på motoren. skal si ifra hvis jeg kommer på noe mere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satser på å få råd tel det når jeg legger ut linken,har lyst på 240 med litt snæcks under huven... derfor jeg spør hva som må til for minimum 350+

er åpen for tips.... sleng igjen ett forslag!

satser på rundt 1986-1988 mod

 

Hehe.. hvorfor ikke nyere?

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes ikke så ille ut(sjøl om det er en del kr ja)

men takk for tips, men trenger jeg ikke dekomprimerte stempler,råder,sterkere pakninger og lagere?

 

må vel ha rådelager,veivlager osv. som tåler litt trøkk,eller hva mener dere? er det ikke nødvendig?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du leser mitt innlegg ser du at jeg skrev FT stempler eller dreie dem ned for å senke kompresjonen. trenger ikke noen forsterket råde/veivlager nei

hm., hvis jeg skulle gjøre noe sånt kohler, hvor mye ned dreidning snakker vi om da ? kjører nok på litt overdim mahle stempler.

 

 

sorry for O.T.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre mere trøkk med lavere komp, men den blir enda latere når du ikke lader noe...

Hvis du vil sove godt om natta og ha typ 380hk så bør du bytte råder, helst stempel også... Bedre å koste på seg det lille enn å rase motor.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår