GMV Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Siden vogna begynte å overdøve trafikken på flyplassen, så skjønte jeg at noe var i gjære. Jeg tenkte det ville holde til over nyttår, men den gang ei, turboen brente seg fast, vogna gikk som en gammel diesel rotte fra tyskland, og det var da bare å bite i det sure eplet. Jeg byttet da like godt til en større turbo, og gikk for en TD04HL16T siden den var enklest å oppdrive (ønsket var en 18 eller 19T) Motoren er en 2.0LT altså en B5204T2 på 180Hk for å være mer spesifik, og ifølge flere kilder så skulle det være en TD04HL12G på den, men det var en 13G. Ladetrykket ble fortsatt det samme som før bytte, men for en forskjell!! Bilen ble slik den skulle vært ifra fabrikk, den drar ifra 2000 ut til turtallskutt. Anbefales sterkt som en oppgradering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jalle Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Rått! Skal ha det i bakhuet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Jeg glemte å nevne at den foruten K&N filter er heeelt orginal. Jeg skrudde wg staget i bunnen, og det gir 0,7 i trykk. Siden de fleste 16T turboene som er nye i dag har vinklet eksoshus, så brukte jeg likegodt det som stod på den gamle turboen da det var sprekkfritt og helt. Eksoshjulene er identiske TD04... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Hvor mye lader den orginalt da? hørte rykter om 0,3 eller noe.. er jo en lavtrykksturbo.. får den ikke for mager blanding når du bare stiller opp trykket? Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Hvor mye lader den orginalt da? hørte rykter om 0,3 eller noe.. er jo en lavtrykksturbo.. får den ikke for mager blanding når du bare stiller opp trykket? Jeg vet ikke trykket orginalt, men sprek var den garantert ikke når jeg kjøpte den. Den kompanserer jo til en viss grad for økt luftmengde inn i motoren, om blandinga, eller trykket skulle bli for høyt, ville nok motorlampa lyst ganske umiddelbart etter pådrag. Men jeg ville ikke anbefalt mer trykk enn 0,7 uten chip i allefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Trøkket på 2,0LT ligger på 0,2, ikke rare greiene akkurat. Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 hva er forsjell på en 2.0 LT (180hk) og en 2.0 turbo (210hk) Er det bare trykket som er forsjell? alså om LT'n er en nedplombert turbo? Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 hva er forsjell på en 2.0 LT (180hk) og en 2.0 turbo (210hk) Er det bare trykket som er forsjell? alså om LT'n er en nedplombert turbo? Mener å ha hørt at det er større turbo i 210/225Hk 2,0 Turbo. Tror det er TD04HL15G som sitter i de, samme som 850 T5. I 180Hk er det 13G turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 GMV: er du fornøyd med motoren din? Jeg tenkte på å kjøpe denne V70'n :D http://finn.no/finn/car/object?finnkode=8241505&sid=3aT7Ad9IU368150&pos=7&tot=14 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 GMV: er du fornøyd med motoren din? Jeg tenkte på å kjøpe denne V70'n :D http://finn.no/finn/car/object?finnkode=8241505&sid=3aT7Ad9IU368150&pos=7&tot=14 Synes denne var litt stiv i pris jeg da men.. Har akk kjøpt meg en S70 2.0 LT 97 mod med 160k på telleren til 110k.. Er 2 år nyere denne da men.. V70 ligger vel også litt høyere i pris.. For 180k får man en god T5.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 skal ikke ha noen T5, skal forsikres også. dessuten synes jeg denne V70'en var jævla flott.. men har et mål om å få den for rundt 160k da siden den har gått et stykke og er en del dyrere enn tilsvarende biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Jo da.. bilen så strøken ut den.. med en Chip til 5000,- så blir det nesten en T5.. hehe.. 229hk og 330 Nm med chip fra http://www.autopower.no Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 GMV: er du fornøyd med motoren din? Jeg tenkte på å kjøpe denne V70'n :D http://finn.no/finn/car/object?finnkode=8241505&sid=3aT7Ad9IU368150&pos=7&tot=14 Syntes den var forferdelig sløv i starten, til jeg fikk skrudd opp trykket. Men byttet til 16T turbo gjorde den til en T5;) Synes den går jævlig bra nå, selv på 0,7 i trykk. Tipper den ligger rundt 230-250Hk ett sted. Jeg er fornøyd ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Jo da.. bilen så strøken ut den.. med en Chip til 5000,- så blir det nesten en T5.. hehe.. 229hk og 330 Nm med chip fra http://www.autopower.no Chippa til 225 hk av forhandleren. Syntes den var forferdelig sløv i starten, til jeg fikk skrudd opp trykket.Men byttet til 16T turbo gjorde den til en T5;) Synes den går jævlig bra nå, selv på 0,7 i trykk. Tipper den ligger rundt 230-250Hk ett sted. Jeg er fornøyd ja. Har vert å prøvekjørt i dag. sprek bil. Veit ikke hva dem har gjort med den men den hadde 225hk så regner med den er satt lik en 2.0 turbo (høytrykk) Automaten var svært fin og alt virket helt supert, var en del lakkfeil på bilen som man ikke ser på avstand. fin lang i fra men langt i fra fin. (flikka på hjulbuer, typisk autovernskade men ingen rust) så der fekk vi 13000 i avslag uten videre. Nå har vi den for 169 ferdig registrert (årsavgift+omreg). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.