Gå til innhold

Trenger råd og tips til lyd i en Golf V

Ranger emnet


smikkstuggun

Anbefalte innlegg

I februar får jeg min Golf GT. Har bestilt med høyttalere bak sammen med originalspilleren. Men er litt redd lyden ikke har nok trykk og at det ikke blir særlig bra lyd. Hva gjør jeg? Er ikke ute etter å bruke masse penger, men vil ha tips på enkle grep som kan gjøre det bra.

 

Tips mottas med stor takk!

Golf GT 2007mod

Opel Astra 1,8i GLS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumt gjort å bestille med høyttalere i mine øyne, mer søppel å fjerne og jeg antar du ikke fikk de gratis.. dette er det billigste man kan lage.. ja noen som ikke vet hva de prater om mener det er god lyd i original høyttalerne i bilen sin fordi de ikke vet bedre.. synd du ikke spurte før du bestilte..

men enkel løsning på å få "trykk" i bilen på er å sette inn sub.. men da vil ikke original høyttalerne henge med

 

Litt mer jobb er å bytte originale høyttalere i døra/dasj med noe friskere noe.. merke hadde jeg hørt meg frem til.. dra en tur på Sound People i Drammen, der har de en kjempe demo vegg, demo vegger er ikke som i en bil, men her kan du høre direkte forskjell på elementer.. kan få hørt elementer direkte på spiller eller koblet til forsterker så de kommer veldig nærme hva du eventuelt har planer/råd til.

 

Må ikke missforstås med søppel veggen de har på torshov da torshov ikke har kasser til elementene og alt høres veldig likt ut

elementer til dette trenger ikke koste all verden, men noen tusenlapper må du nok regne med å bruke.

 

disse to kan jo selvfølelig mixes.. altså sub og frontsett.. gjør du dette vil jo lyden bli utrolig mye bedre, men også dyrere..

 

mitt tips hadde vært å ta et frontsett nå.. da kan du legge litt mer penger i det uten å måtte spare penger så du har råd til sub også.. og heller ta sub når du for ferie penger eller noe :) så har du begge deler uten å gjøre deg helt blakk, men snakk med Sound People og de setter helt sikkert opp et fint anlegg etter budsjett og de er ikke vonde å be om tilbud heller..

 

http://www.soundpeople.no

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumt gjort å bestille med høyttalere i mine øyne, mer søppel å fjerne og jeg antar du ikke fikk de gratis.. dette er det billigste man kan lage.. ja noen som ikke vet hva de prater om mener det er god lyd i original høyttalerne i bilen sin fordi de ikke vet bedre.. synd du ikke spurte før du bestilte..

men enkel løsning på å få "trykk" i bilen på er å sette inn sub.. men da vil ikke original høyttalerne henge med

 

Litt mer jobb er å bytte originale høyttalere i døra/dasj med noe friskere noe.. merke hadde jeg hørt meg frem til.. dra en tur på Sound People i Drammen, der har de en kjempe demo vegg, demo vegger er ikke som i en bil, men her kan du høre direkte forskjell på elementer.. kan få hørt elementer direkte på spiller eller koblet til forsterker så de kommer veldig nærme hva du eventuelt har planer/råd til.

 

Må ikke missforstås med søppel veggen de har på torshov da torshov ikke har kasser til elementene og alt høres veldig likt ut

elementer til dette trenger ikke koste all verden, men noen tusenlapper må du nok regne med å bruke.

 

disse to kan jo selvfølelig mixes.. altså sub og frontsett.. gjør du dette vil jo lyden bli utrolig mye bedre, men også dyrere..

 

mitt tips hadde vært å ta et frontsett nå.. da kan du legge litt mer penger i det uten å måtte spare penger så du har råd til sub også.. og heller ta sub når du for ferie penger eller noe :) så har du begge deler uten å gjøre deg helt blakk, men snakk med Sound People og de setter helt sikkert opp et fint anlegg etter budsjett og de er ikke vonde å be om tilbud heller..

 

http://www.soundpeople.no

 

Det er ikke så dumt å bestille bilen med oppgraderte høyttalere som du mener, fordi ellers ligger det f.eks ikke kabler til bakdørene hvis man vil ha rearfill-høyttalere der.

 

At alle orig.høyttalere låter søppel er en påstand som sikkert alle som mener de har superpeil på lyd hevder, men sålenge man ikke skal konkurrere eller skal spille veldig høyt, så er det faktisk endel som kan klare seg med brukbare orig.høyttalere foran og en ekstra sub og forsterker bak. Lyd er i nyere biler alltid en avveining mellom hvor mye man skal inngripe i bilens orig.deler og hvor bra lyd man ønsker. Å gå hele veien og bytte ut alle høyttalere og radio/ spiller er ikke så lett som tidligere dessverre.

 

Dessuten må jeg si at jeg synes jeg det er meningsløst at folk må dra til Fort Knox for å få god hjelp bare fordi du selv har en god deal der. Folk på slike forum fortjener objektive råd fra folk utenfor næringen selv og du er tydeligvis ikke en slik person ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han komenterte jo at de kunne tingene sine og at de hadde en god lytte vegg som kan hjelpe litt på valget hvis man ikke har helt peil på hva man vil ha eller trenger. Man vil jo alltid anbefale produkter som man e kjent med selv fordi det er det man selv kan stå for og liker :)

 

bytt ut orginal høytalerene med et godt komponentsett , forsterker til dette kan du kjøpe når du får råd eller hvis du syns det blir for svakt... sub da burde du kjøpe en kjapp 10" hvis du vil ha goo lyden ....

 

det er min anbefaling og jeg liker focal godt :)

 

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du kan dra hvor du vil og jeg driter vilt i hvor han drar, jeg vet om et sted hvor han for bra hjelp, jeg sier det.

 

hvis du vil bruke originale ledninger så ligger det der mest sansynlig selv om man ikke bestiller med høyttalere bak, man har ikke så mange forskjellige kabel pakker i en og samme bil lenger.. i bilen min som jeg bestilte UTEN anlegg lå det høyttaler ledning til både foran og bak.. til og med høyttalere sto i både foran og bak.. eneste som ikke fulgte med var fjern kontroll i rattet.. lednings pakka ligger dog opp i rattet til dette.

Ja noen syns sikkert det er bra nok lyd i originalt i nye biler og synd er det.. det duger til p4, men jeg står nå fast på at det ikke låter bra..

 

fort knox har den beste demoveggen i norge og det er ikke noe jeg bare sier.. ta en tur innom og lytt selv.. dra vilket som helst annet sted og skaff din egen erfaring. Det kommer snart en bra demovegg i hamar også har jeg hørt rykter om, men ikke i samme størrelse

 

og jeg har ikke noe med næringen å gjøre.... jeg gir folk råd om hva jeg har god erfaring med. sååå god deal har jeg ikke der at jeg må reklamere for di på et forum, men hva er vel et forum hvis ikke noen med erfaring svarer?

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I februar får jeg min Golf GT. Har bestilt med høyttalere bak sammen med originalspilleren. Men er litt redd lyden ikke har nok trykk og at det ikke blir særlig bra lyd. Hva gjør jeg? Er ikke ute etter å bruke masse penger, men vil ha tips på enkle grep som kan gjøre det bra.

 

Tips mottas med stor takk!

Hiv det ut,og bestill deg nytt.Du kan komme langt med 10000.- inkludert

lyd anlegg + montering.Deklsler er til å taes av uten att de blir ødelagt.Ellers

gratulere med ny Golf.

Per....

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du kan dra hvor du vil og jeg driter vilt i hvor han drar, jeg vet om et sted hvor han for bra hjelp, jeg sier det.

 

hvis du vil bruke originale ledninger så ligger det der mest sansynlig selv om man ikke bestiller med høyttalere bak, man har ikke så mange forskjellige kabel pakker i en og samme bil lenger.. i bilen min som jeg bestilte UTEN anlegg lå det høyttaler ledning til både foran og bak.. til og med høyttalere sto i både foran og bak.. eneste som ikke fulgte med var fjern kontroll i rattet.. lednings pakka ligger dog opp i rattet til dette.

Ja noen syns sikkert det er bra nok lyd i originalt i nye biler og synd er det.. det duger til p4, men jeg står nå fast på at det ikke låter bra..

 

fort knox har den beste demoveggen i norge og det er ikke noe jeg bare sier.. ta en tur innom og lytt selv.. dra vilket som helst annet sted og skaff din egen erfaring. Det kommer snart en bra demovegg i hamar også har jeg hørt rykter om, men ikke i samme størrelse

 

og jeg har ikke noe med næringen å gjøre.... jeg gir folk råd om hva jeg har god erfaring med. sååå god deal har jeg ikke der at jeg må reklamere for di på et forum, men hva er vel et forum hvis ikke noen med erfaring svarer?

 

Fort Knox er slik jeg kjenner til det en kjempebra butikk, men det behøver ikke være det fordi noen fra "Team Fort Knox" anbefaler det. ;)

 

Har selv hatt flere anlegg med orig.høyttalere foran og sub bak og det låter helt ok på "vanlig" lydnivå. Det er enorm stor forskjell på høyttalerkvaliteten i ulike bilmerker og jeg anbefaler ofte folk å sette inn bass og forsterker og lytte til dette før de river av dørtrekket foran og bytter frontsettet. Men hvis frontsettet i den aktuelle bil er enkelt å skifte uten å støpe former til a-stolpen etc, så blir det selvsagt best.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår