Gå til innhold

Ratt som retter opp kjapt.

Ranger emnet


A.H

Anbefalte innlegg

Har sett dette fenomenet på div. Drifte-biler og derfor lurer jeg på hvordan man får til dette.

 

Litt mer utdypende tenker jeg på når en drifte-bil har kommet seg gjennom en sving i full breisladd og Rattet Retter seg opp mye kjappere enn vanlig, Hvis ratt på person-biler har denne egenskapen i det hele tatt da.

 

Hva må gjøres, Hva skjer og Om Nødvendig, hva trengs.

 

Utdypede, Godt beskrevete svar ønskes :)

Anders Haugen Club Honda Norge

 

http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caster-vinkelen er vel den som bidrar til selvoppretting, mens kort styring gir deg mulighet til å rette opp raskt etter å ha svunget... Ehh.. svingt.

 

Blir det da bedre og raskere opprettning med eller uten servo ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffen kan jo ha en del å si i dette tilfellet. Biler med sveisa diff selvoppretter vanvittig fort.

Javel?

 

Det meste har med casteren å gjøre, og sltasjen/utvekslingen på drevene i styresnekka etc. Men også på biler med kingbolt, har hellingen på den og mye å si.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel?

 

Det meste har med casteren å gjøre, og sltasjen/utvekslingen på drevene i styresnekka etc. Men også på biler med kingbolt, har hellingen på den og mye å si.

 

Riktig som du sier, men sveiset diff har endel og si også...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, sånn kingbolt-helling, hva er egentlig det ? Ordet har dukket opp for meg noen ganger, men jeg har aldri visst hva det er...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noe sant i det folk sier med sveisa sperre. i alle tilfellene jeg har sveisa, har den retta seg opp mye raskere. dette kan vell også ha noe med at bilen somregel vil rett frem, noe den definitivt vil med sveisa diff. uansett så retter de fleste biler seg opp ganske fort når man slipper rattet i fart.

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår