Anderslien Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Da jeg kjøpte bilen, fungerte ikke sentrallåsen på den ene bakdøren. Dette trodde jeg var lett å fikse, men det var det kanskje ikke. Jeg har sjekket om det er brudd i ledningene, og det ser det ikke ut til å være. Nå for noen uker siden sluttet sentrallåsen å virke i den andre bakdøren også. Noen som vet hva som kanskje er problemet her? Det er en BMW E34 520i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotrondsen Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Sjekk koblinga, evt om mekanismen går veldig tregt... Min far hadde det problemet på sin E34, da var det mekanismen som måtte smøres opp.. Siter I`m not driving too fast, I`m flying too low... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Først spruter du inn masse rense guffe, jeg bruker bremserens på jobb. Den rengjør, og fordamper etterpå. Så spruter jeg inn i masse smøre stoff. Ikke vits i å nevne navn på det, for det får ikke den 'vanlige mann' kjøpt. Men om det ikke er dette som er problemet. kan det være koblingene og mekanismen som er gåen/hoppet av etc. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Sjekk koblinga, evt om mekanismen går veldig tregt... Min far hadde det problemet på sin E34, da var det mekanismen som måtte smøres opp.. Hva slags mekanisme da? Mener du kontakten i mellom døra og karosseriet på bilen? Eller mener du inni døra? Hvis du har bilder, så er det supert :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Først spruter du inn masse rense guffe, jeg bruker bremserens på jobb. Den rengjør, og fordamper etterpå. Så spruter jeg inn i masse smøre stoff. Ikke vits i å nevne navn på det, for det får ikke den 'vanlige mann' kjøpt. Men om det ikke er dette som er problemet. kan det være koblingene og mekanismen som er gåen/hoppet av etc. Hvor skal jeg sprute inn dette? I døra? Hvis ja, hvor i døra? Sist gang jeg tok opp der, så fikk jeg ikke sett noe som lignet på motor eller noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Spruter så godt som man klarer inni selve mekanismen, som låser døra etc, er bare å sprute inni som bare det! Sprut på hele greia, også litt irundt, litt vanskelig å forklare men. Sprut på allt du ser, og litt innom;) Så smører du etterpå. Men, legg øret ditt ved døra når du prøver å låse, hører du motoren surrer, så funker ivertfall den, mest sansynlig, om ikke du hører noe, ja, da fungerer den ikke.. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotrondsen Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Hva slags mekanisme da? Mener du kontakten i mellom døra og karosseriet på bilen? Eller mener du inni døra? Hvis du har bilder, så er det supert :) Altså mekanismen som får låsen til å gå igjen, inni døra... Har desverre ingen bilder, da min far ordna dette på verksted... Men ta av dørtrekket, så ser du jo åssen det fungerer inni der, er nok der inne en plass feilen ligger, enten det er elektrisk eller mekanisk ;) Siter I`m not driving too fast, I`m flying too low... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Spruter så godt som man klarer inni selve mekanismen, som låser døra etc, er bare å sprute inni som bare det! Sprut på hele greia, også litt irundt, litt vanskelig å forklare men. Sprut på allt du ser, og litt innom;) Så smører du etterpå. Men, legg øret ditt ved døra når du prøver å låse, hører du motoren surrer, så funker ivertfall den, mest sansynlig, om ikke du hører noe, ja, da fungerer den ikke.. Du vet ikke hvor denne motoren ligger? Fordi jeg så ingenting inni der. Men mulig den ligger helt oppe i hjørnet i døra, fordi der er det så trangt at jeg ikke kunne se noe. Men jeg skal prøve å legge øret inntil døra og høre om motoren surrer jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Jeg la øret mitt inntil den ene bakdøra og prøvde sentrallåsen. Det sa klikk og sånt inni der, så motoren går nok rundt. Skal prøve å spraye litt stash og få litt fett på den og sånt jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Har en mistanke om at du ikke ser så mye uten å ta ut hele låsemekanismen, sitter noe kinkig til hvis det er som foran Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Har en mistanke om at du ikke ser så mye uten å ta ut hele låsemekanismen, sitter noe kinkig til hvis det er som foran Ja, det kan jo hende... Jeg skal se på det så fort jeg har tid, så det blir nok etter jul en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Har ikke sett på det enda, men når jeg prøvde sentrallåsen nå, så låste den og låste opp igjen den ene bakdøra. Den bakdøra som har pleid å fungere før. Så det kan ha noe med kulde eller noe å gjøre. Så nå er det kun en bakdør som må fikses. Skal se på dette så fort jeg har muliget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg