ealoken Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 jo, men forskjellen er at ved det samme trykket, så flytter en større kompressor mer luft en det en mindre kompressor klarer. sant? og om du har 2.5" system, skal det langt mer en 1 bar til før flaskehalsen kommer. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Beklager virkelig wunderbaum om du mener at jeg har ødelagt tråden din. Men jeg mener absolutt at dette er av relevans for ditt problem. Så HELT off topic kan det da ikke være? :) Viktigste for deg å gjøre nå er å sjekke lamda.... Samt bensintrykket under pådrag... Faller bensintrykket på topp har du leveringsproblemer.. Da kan det være som sagt tidligere her filter, eller pumpa. Btr en kan vel også trøble. Om trykket holder seg og lamda er for lav er det grunntrykket som må opp! Stemmer alt dette og det fremdeles knitrer, bær du gå over tenninga. Tempraturfølere fungerer som de skall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 jo, men forskjellen er at ved det samme trykket, så flytter en større kompressor mer luft en det en mindre kompressor klarer. sant?og om du har 2.5" system, skal det langt mer en 1 bar til før flaskehalsen kommer. nei det stemmer ikke. For i og med at du får et bar trykk så har du allerede flaskehalsen. Hadde man ikke hatt det, så hadde man heller ikke fått noe trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Den vanligste årsaken til tenningsbank er bensinen, bruker du feil bensin uten å justere dette så kan tenningsbank oppstå men... En får ikke tenningsbank av å fylle 98okt på en bil beregnet for 95okt men fyller du derimot 92/95okt på en bil beregnet på 98 da kan du ende opp med tenningsbank. Det er heller ikke bra og blande bensinen. skal du bytte over til en annen oktan så bør man tømme systemet for den gamle bensinen først. Har du justert opp turbo trykket samt byttet bensin oktan så kan du kjøre litt mere forenning. På lav oktan blir ladeluften ofte for varm, og da har bensinen lettere for å tenne av seg selv (slik som diesel) før pluggen slår gnist, ergo tenningsbank og evnt. råde bank. En custom trimmet bil bør vel uansett kjøre på et høyt oktan valg, feks. 98 fordi denne oktanen er sent tennenes. ja i forhold til 95 osv. da. Tenningsbank kan også komme av mager bensinblanding eller feil tenning. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Noen som har prøvd den 99 oktan shell bensina? Den skal vist være god sier en som kjører offroad, men han har i 3 dobbel dose oktanbooster og litt metanol da.. Var vist en helt annen blanding, lukter dårlig hjemmebrent av den. Hvis tempgiveren kødder så vil bilen være helt dass å kjøre, tungstarta, får sykt fet blanding osv. Hadde ikke du 040 pumpe eller noe på bilen? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Temp giveren på lh jetronic har to utganger... En for tennings styreenheten og en for bensinstyreenheten. Om bensin hjerner mister tempen stemmer det som du sier... Blir håplaus! Men om tenninga derimot mister, så vil det ikke bli samme symtomene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Temp giveren hmm forklar det litt nærmere?? Hvis jeg skal få sjekka trykket ved pådrag må jeg flytte manometeret inn i bilen. Eventuelt få plassert en liten gnom under panseret, hvis han da også sørger for å vri fordelere med klokka under hele kjøreturen vil vi nok se resultater.. Det jeg tror er at den ikke får nok bensin med 337ml dysene. Justerer jeg opp bensintrykk blir den dog ganske rykkete når jeg slepper gassen med litt turbotrykk. Skulle absolutt målt lambda verdiene ved kjøring. Men hvis vi går ut ifra at problemet mitt skyldes dyser som ikke strekker til og tenning er vel løsningen 968 dyser eller tilsvarende og chippa tenningsboks. Ingen har på noen måte ødelagt tråden, men dette er bilforumet og det er greit å ta det i starten før det tar helt av:cheers: Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Når du har montert lambdamåleren og tatt deg en tur da først vil du oppdage feilen. Hvis den går fett runt 12 til 1 ved 1 bar og du har bank så har du for høy tenning. Hvis den viser 14 til 1 og magrere så er grunnen at den får for lite bensin. Hvorfor tenningen er for høy eller forlite bensin kan selfølgelig ha flere grunner. Og dette med større turbo ja og nei veldig viktig at turbindelen på en støre turbo er åpnere støre A\R og eller større turbin propell. Da vil den trenge mye mindre eksostrykk for å produsere 1 bar ladetrykk og når den trenger mindre eksos trykk for å snurre kopresor så kommer efekten! Det er bare å prøve de kara.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.