Gå til innhold

chevy van vs ford van

Ranger emnet


Morgis

Anbefalte innlegg

skal om ei stund til kanskje handle meg van.

Men har ikke helt satt meg inn i disse vanene enda.

Chevy og fords vaner fra 80 tallet er nå nokså like.

Syntes chevyen er noe finere eksteriørt, men hva skiller dem utenom.

 

Anbefalinger? hva bør man se etter ved kjøp.

 

Vil ha en litt sprek bil, med god van luksus interiørt (kaptein stoler o.l.)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en Ford E350 fra -92 eller nyere så får du en bil som er driftssikker, god å kjøre og som ruster lite...

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=150248

 

 

Ja dette er det liten tvil om. Modellen av E-van som kom i 92 og til 95 er nok de mest driftssikre. Har hatt en del trøbbel med nyere E-van med Power stroke.

Kompis har en rød 93 mod. som skal selges. han snakket om å ha igjen en 70-75000,-. km stand er jeg ikke sikker på men mener den har rundet 250.000

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er det liten tvil om. Modellen av E-van som kom i 92 og til 95 er nok de mest driftssikre. Har hatt en del trøbbel med nyere E-van med Power stroke.

Kompis har en rød 93 mod. som skal selges. han snakket om å ha igjen en 70-75000,-. km stand er jeg ikke sikker på men mener den har rundet 250.000

 

Powerstrok'en (commonrail) som kom i -96 har vel hatt endel problemer med injektorene men er det noe annet utover det?

 

94,5 til 95 er jo en god gammeldags 7.3IDI som kunne fåes med (er ikke sikker på om alle hadde turbo originalt) original turbo og er definitivt den jeg ville mest hatt.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Power Stroke`n er tung å serve i forhold til 7,3`n.

Sett noen problem med elektrisk samt ABS system. Endret fra 2 til 4 hjuls abs system i -96.

De går jo bedre enn 7,3`n men må jo nærmest ha GPS for å finne glødeplugger og dieselfilter!

Jaja litt usaklig det der, men er verd å tenke seg litt om før en handler!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp starcraft det finnes mange motorer alt fra en sur V6 til bensin uhyre V8. og diesel dessuten er det bra komfort i disse bilene, men skal du ha max komfor kjøp camper da denne er utstyrt med 2 senger og sofa 2 kapt. stoler m.m :chevy

 

Hver sin smak sier nå jeg :drive2

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekaler.sized.jpg

 

Vanen min, 1990, egentlig med 6.2 men denne fikk 6.5 i 1997 men har 6.2 eksteriør. Liker den godt egentlig, når den funker.......

 

Slitt dieselpumpe på denne er roten til alt vondt, har brukt fungerende dieselpumpe liggende, men har ikke giddi å begynt å bytte den enda. Ser ikke ut som den kosejobben. Og det hender at jeg kvier meg for å skru bruksbil. Ny "performance" starter nå, drar herlighetene på 1500 rpm i start turtall, da starter den faktisk lettere enn den gjorde før, dynamo har tatt kvelden to ganger nå, tror den lader maks hele tiden da jeg driver med mye småkjøring og bilen tapper batteriene for å få start :). Batterier har jeg bytta og de nye er faktisk ødelagt nå, tar ikke lading lengre.

 

Hvis noen har lyst til å bytte dieselpumpe eller har noen tips til noen som kan se om den brukte jeg har er i ok stand eller noe så skrik ut. Den starter lett når den er kald, men hvis den er lunke og har stått fra 30 min til 3 timer etterkjøring så er den umulig å starte nesten.

 

Bilen er utrolig deilig å kjøre, jeg har th 400 kasse i min, det er jo 3 gir. Noe som betyr at 100kmt blir på en måte helt maks med denne. Men det gjør ikke meg noe, når jeg setter meg inn i vanen så glir jeg bare bortover landeveien, hender jeg blir forbikjørt av andre vaner med 700 kasse da. :), men th400 kassa er best å trekke henger med og det er jo det jeg har gjort mye. Hadde total vekt på hele vogntoget på 6 ton på en tur til Mo i Rana i fjor, og da brukte vi 2 liter på mila i snitt på hele turen. tom van på tur til trysil i fjor vinter så klarte jeg å få den ned i 1.2 på mila. da gikk det vel i rundt 90kmt hele turen. Med sperra så er det ikke noe dårlig vinterbil heller syns jeg.

 

6.5 skal ha 10-20 hk og litt mere dreimoment en 6.2 tror jeg og jeg syns motoren er mere enn sprek nok. Får ikke det behover for hard akselerasjon eller høy fart i denne heller, og den trekker 2 ton henger veldig fint i de fleste bakker og klarer tom å akselere litt opp bakker.

 

registrert for 6, og sofaen baki vipper ned til dobbeltseng, heller ikke å forakte på diverse treff.

 

Bensinvan er tørst, men deiligere å kjøre og har billigere deler og mindre smerte

dieselvan er litt billigere i drift men er et sant helvete også i mine øyne :).

 

Skal gi den en sjanse til, få bytta den pumpe og se hvordan bilen arter seg etter det, plager den meg noe særlig mere utenom det vanlige så kjøper jeg meg en nyere Landcruiser eller Pajero eller noe.

 

Denne er nedregistrert og. Er jo ikke kjøp og salgs tråd dette akkurat da. Men hvis noen er interessert i denne så har jeg kanskje litt lyst til å selge den :).

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIL Hersker Hans

 

hvis bilen din går godt og det kun er start problemer ved varm motor så kan det hende det er gløde systemet. se inne på offroad.no på forumet der under chevrolet.

står mye om dette problemet med vannskelig start ved varm/lunken motor.

 

eller lekasje et sted i drivstoff slangene så den suger litt falsk luft så den ikke får diesel med gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIL Hersker Hans

 

hvis bilen din går godt og det kun er start problemer ved varm motor så kan det hende det er gløde systemet. se inne på offroad.no på forumet der under chevrolet.

står mye om dette problemet med vannskelig start ved varm/lunken motor.

 

eller lekasje et sted i drivstoff slangene så den suger litt falsk luft så den ikke får diesel med gang.

 

ja, gode tips det. Men det er så rart at det er gløderne hvis kaldstart er så lett. Og jeg ser jo det at det ikke kommer noe røyk med 30 sek kjøring på startern, så kommer det gradvis litt hvit røyk, så kommer det svarte poff så startern med et brak :), sexy :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår