esbandos Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Hei. Lurte bare på hvor mye jeg kan senke min orginale 240 før noe skjer.. Med hjulvinkler/subbing/svingradius etc. Skal kjøre med standard dekk dim at the moment.. :P (185/70-R14) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Ikke for å være frekk eller noe, men er ikke LAVE senkesettene man får til 240, ligger på 30-45m. Skal ha ganske store/brede felger med feil ET før det subber. Jeg fåretrekker å kappe fjærere 4 runder framme og 3bak, kjøre på 215/45 R17 uten subbing. Bør har gode dempere da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-850 Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Ikke for å være frekk eller noe, men er ikke LAVE senkesettene man får til 240, ligger på 30-45m. Skal ha ganske store/brede felger med feil ET før det subber. Jeg fåretrekker å kappe fjærere 4 runder framme og 3bak, kjøre på 215/45 R17 uten subbing. Bør har gode dempere da. Synes 30-45m hørtes litt mye ut hehe Siter -1995 Volvo 850 -1979 Volvo 242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Ikke for å være frekk eller noe, men er ikke LAVE senkesettene man får til 240, ligger på 30-45m. Skal ha ganske store/brede felger med feil ET før det subber. Jeg fåretrekker å kappe fjærere 4 runder framme og 3bak, kjøre på 215/45 R17 uten subbing. Bør har gode dempere da. Kappe så jævlig!?!?!?!? Er jo halve fjøra din røyksåpp! Jeg kappa 1 runde på senkefjør og nå får jeg såvitt en fing imellom hjul og kjerm med 225/45 R17 på 8.5" felg.. framme. Og når det er en håle eller noe i kryss eller brå sving subber det litt med r-dempere. Når en ska senke mye bør det gjøres på skikkelig vis! Få spesial laga fjære. Flere som gjør dette og di senker 100mm! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Ikke for å være frekk eller noe, men er ikke LAVE senkesettene man får til 240, ligger på 30-45m. Skal ha ganske store/brede felger med feil ET før det subber. Jeg fåretrekker å kappe fjærere 4 runder framme og 3bak, kjøre på 215/45 R17 uten subbing. Bør har gode dempere da. Har du bilde av bilen du har kappa sånn på forrseten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 hehe.. kappa 4 forran og hadde 3 igjenn bak på forrige 245 min.. måtte ta av gummi-putene bak for og få den maks lav... var møkk stiv men gikk jo fint og kjøre... bruka den hele vintern.. Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Selv med 45mm, er vinklene litt fucket.. Senker du over 45mm, får du "bump steer".. Mange tror at jo mer de senker, jo bedre henger bilen. Skal man senke mer enn 45mm, må man finne på triks og miks, diverse stag må tilpasses. Ellers, senker man bilen mer enn 45mm, blir den vanskelig å kjøre i bergen feks.. Jeg subber ikke med 225/35-18, 8.5" felger og et13. Spacers bak, justerbart panhardstag, justerbare momentstag, moddede hjulbuekanter. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo244 Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 4 runder framme?? det tror jeg ikke på før jeg får se det! Kappa mine fjærer 2 runder framme å den blei for lav syntes nå jeg........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi T Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 hvis man senker 100 mm må man gjøre noe annet med understellet for at det skal gå ann å kjøre med det? Siter 1998 Volvo 940LT 1979 Volvo 242DL 1986 Volvo 240GL 1975 Volvo 244L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Hvis du senker mere enn 40-50mm så blir ingenting i understellet riktig lengre.. Men samma det, ser jo tøft ut... Børe vel bygge ned bærekula og styrestager når en senker såpass. Bør egentlig flytte momentstaga lengre opp i gulvet bak også... Jeg så en svenskebil, han hadde igjen 3 runder bak han også, og så lå bilen helt vatra framover... Bruksbilen sin det..hehe. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian708 Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 plukket av fjærene foran jeg og kappa 3 eller 4 runder bak. helt syk stivt å farlig å kjøre med. men fy faan bilen ble lav Siter Stian 708Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Hvis man ser bort fra og ikke har interesse av at bilen skal bli lavest mulig, kan det da sies å være "fornuftig" eller fordelaktig for kjøreegenskapene å senke noe mindre, altså 20 mm eller noe slikt? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 4 runder framme?? det tror jeg ikke på før jeg får se det! Kappa mine fjærer 2 runder framme å den blei for lav syntes nå jeg........ jeg har kappa 3 forran og jeg synes det er høyt enda og 4 bak så må ta en ring til forran for den ser ikke ut og det er kappa orginal fjører da Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 4 runder framme?? det tror jeg ikke på før jeg får se det! Kappa mine fjærer 2 runder framme å den blei for lav syntes nå jeg........ joda 4 runder forran er helt mulig.. men demperne sto i bånn så og si da.. på bildene er før jeg senka den maks.. husker ikke hvor mye den var senka da men ikke nokk i hvertfall.. legg merke til at skvettlappene står og subber:asshole: Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Den der er så standard mösenmobil..hehe.. merkelig at jeg har sett den der.. jeg tar av fjørene rundt om på den oransje jeg har til våren... Men vinklene på bærebruene, styrestag og alt blir helt fuck-up ved såpass mye senk.. Så man taper kjøreegenskaper framfor å forbedre døm. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.