Gå til innhold

Godkjenning av 265 turbo på BILTILSYNET

Ranger emnet

PVNYHUS

Anbefalte innlegg

Er det noen som veit hva biltilsynet kikker etter når jeg bare skal godkjenne motorbytte til turbo og senke fjærer?

fjørene er greit, der har jeg vert før :)

Men motoren.

skal ha i en b230ft eller en 23et jeg har liggende før jeg reiser inn.

så lenge alt ser orginalt ut trenger man vel ikke bremse papirer osv?? eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer nok litt fra biltilsyn til biltilsyn, men om du tar med deg dokumentasjon på effekt til akkurat den motoren du har, så blir det nok litt lettere.

Sikkert en ide å ringe biltilsynet.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det døm ser på er at ingenting er løst, at det ikke lekker væsker og at ikke alt er mygel.. Det er jo klart en fordel at det ikke ser ut som om at du har mista motoren oppi der ved ett uhell.. Og ikke noe mygel med dumpventiler, boostcontrollere, jalla dempere og sånt.

Hvis du har en std b23et/b230ft med 3 tom JT så skal dette ikke by på problemer. Og legger litt jobb på finish arbeid og gjør det litt halvveis gjennomført og pent.

Du må ha ett ark fra volvo på at bilen er godkjent med opp til 220hk og evt ett skriv på motoren.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PsychoSigV

Enkelt å ordne papirer, laster man ned fra volvocars.no og printer ut. Men de fleste BT er klar over hva 240 tåler av hk på originale bremsesystemet, så skal ikke være noe problem. Og ja, alt må se i fineste orden før du viser den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det viktigste er å ha med RIKESLIG med papirer! så på volvo å få de til å kikke over og si at det ser ut som den kunne blitt levvert fra fabrikk med denne motoren(altså alt av ledninger o.l. må festes skikkelig, ingen lekasjer+++

har et bremsepapir med 205hk og 230Nm eller hva det var.. 205hk hvertfall.. du kan prøve å bruke det..? hvis ikke er det ingen problem å jekke ned kurva litt;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lassiss: På Kjeller? De er i såfall berykta. Hørt mange skrekkhistorier om dem..

Synd kjellers tekniske avdeling er nedlagt...alt er nå på øker'n, og de kan ikke en DRITT volvo hvertfal. Alt må søkes, etz,etz....og som B230FT sier, det er kjekt med papirene i orden.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg gjøre med min da? Motoren er bygget for en 10-15 år tilbake siden, ingen aner av hvem. Vet lite om den, bare at det er bytta all innmat porta toppen og så har den doble 40mm Dellorto og skal tåle for rundt 350hk. De måtte slipe av blokka noe så motornr er borte. SKu gjerne hatt denne saken godkjent med ca 200-220 jeg. Jusse kan jeg gjøre etterpå:D

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår