virtual Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Bil: Volvo 740 Turbo Problem: Gass henger seg ved rundt 2000 rpm ved litt harde pådrag. Hvis jeg trykker gassen fort og lett inn, så går den tilbake til tomgang igjen. Konklusjon? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Treg vaier. Returfjær som er for slapp. Treghet i hjulet ved spjelet. Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Smør wire og sjekk att spjelde beveger seg fritt, få ein til og sitte og gi gass og so står du å set om alt har fine bevegelsa i forhold til kor han betjena gass-pedallen;) Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 I dag har jeg sjekket litt.. Demonterte spjeldhuset og smurte opp alt inni der, men alt så fint ut. Samtidig tok jeg av tomgangsregulatoren, sausa den inn med wd-40. La merke til at spjeldet sto 50/50 åpent. Så jeg prøvde å bevege litt på det. Beveget det til helt åpen posisjon. Når jeg fikk montert alt sammen igjen, varierte turtallet fra 900 til 2000 rpm. Da den kom til 2000 rpm, bare datt den rett ned igjen. Så jeg har funnet en teori.. Tomgangsregulatoren står åpen hele tiden, da får motoren mer luft enn nødvendig. Når den da kommer opp til 2000 rpm, så går den ned, pga av at TPS står i lukket posisjon. Med en gang jeg åpnet spjeldet, og hørte klikket i TPS'en, økte bare turtallet videre. Når jeg klemte sammen slangen som går til tomgangsregulatoren, synkte turtallet. Konklusjonen er at tomgangsregulatoren ikke fungerer. Kan dette stemme? Edit: Målte 9 volt dc spenning i kontakten til tomgangsregulatoren. Målte 20 ohm over en spole på tomgangsregulatoren, og 40 ohm over en annen. Etter det jeg vet, skal det være ca 20 ohm på alle. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Seff er det tomgangsregulatoren som er gåen.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Seff er det tomgangsregulatoren som er gåen.. :D På hvilket grunnlag sier du det? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Bilen bruker forøvrig også 2 l/mil, noe som er sinnsykt frustrerende.. Må fylle hele tiden! Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Har du prøve og måle CO2 verdien på bilen? Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Nei, kanskje jeg skulle ha fått gjort det.. Men jeg har lagt merke til en ting, hver gang dumpventilen dumper ut luft, blir det litt luft igjen der, fordi at den er ganske stramt shimsa.. Noe som fører til at spjeldet i LMM løper krakilsk tror jeg.. Det kan jo ha noe med saken å gjøre. Noen andre med b230et med dumpventil som har dette problemet? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Var det ikke du som sa at dumpventil funka uten problem på motor med LMM? :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.