CapRI^^ Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Heisann, Jeg kobla anlegget mitt i dag =) spiller i 1 ohm. når jeg skrudde opp volumet til litt over halvveis så blinka lysa som bara det :P så skal koble et ekstra batteri. da må jeg ta en tykk kabel fra + på betteri til + på nye batteri? åsså en tykk en til jord på det nye? det stemmer vel? men det jeg lurte på var om jeg må oppgradere dynamoen på en måte? står 90A på den... veit det er flere tråder, men blei mere blank når jeg leste..sry MVH Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Heisann, Jeg kobla anlegget mitt i dag =) spiller i 1 ohm. når jeg skrudde opp volumet til litt over halvveis så blinka lysa som bara det :P så skal koble et ekstra batteri. da må jeg ta en tykk kabel fra + på betteri til + på nye batteri? åsså en tykk en til jord på det nye? det stemmer vel? men det jeg lurte på var om jeg må oppgradere dynamoen på en måte? står 90A på den... veit det er flere tråder, men blei mere blank når jeg leste..sry MVH Kenneth 90A dynamo bør holde det. Oppgrader heller kabling til dynamo som er beskrevet flere ganger her på forumet. Husk å ha sikring ved plusspolene på BEGGE batteriene om de ikke står rett ved hverandre. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CapRI^^ Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 90A dynamo bør holde det. Oppgrader heller kabling til dynamo som er beskrevet flere ganger her på forumet. Husk å ha sikring ved plusspolene på BEGGE batteriene om de ikke står rett ved hverandre. var planen det ja =) var på torshov å kjøpe batteri,kabel og sikring i dag =) så får fikse det i mårra.. veit ikke om det var no bra betteri. var gult :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 http://www.1st-optima-batteries.com/Images/optima_all_yellow_300op.jpg ??? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CapRI^^ Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 var vel det tror jeg :P er det bra? =P litt seint å spørre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 var vel det tror jeg :P er det bra? =P litt seint å spørre.. Skal være et bra bilstereobatteri til prisen ja, jeg har kjøpt et også :) Må nok ha et til med tiden. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CapRI^^ Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Skal være et bra bilstereobatteri til prisen ja, jeg har kjøpt et også :) Må nok ha et til med tiden. hehe, oki =) trodde det funka med et ekstra i tilegg til orginal batteriet jeg da. men lysa blinker enda jo :P kanskje det er no anna Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 har du bytta kabling på dynamo da? og selv om folk her sier at 90A dynamo bør holde... vel det spørs hvor stort trekk det var i bilen fra før... er få biler som kommer med veldig for stor dynamo.. hvorfor størelsen er større i noen biler forhold til andre er at de har større strømtrekk.. forslag er å bytte kabling.. til dynamo i første omgang, er kabelen bakover stor nok.. hjelper ikke dette hadde jeg bytta til en større dynamo.. hjelper det ennå ikke for du gå for kondensatorer.. 1ohm er tøft for bilen så du må nok regne litt jobb før du er i mål.. kan jo være heldig med større ledninger.. hvem vet Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CapRI^^ Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 har du bytta kabling på dynamo da? og selv om folk her sier at 90A dynamo bør holde... vel det spørs hvor stort trekk det var i bilen fra før... er få biler som kommer med veldig for stor dynamo.. hvorfor størelsen er større i noen biler forhold til andre er at de har større strømtrekk.. forslag er å bytte kabling.. til dynamo i første omgang, er kabelen bakover stor nok.. hjelper ikke dette hadde jeg bytta til en større dynamo.. hjelper det ennå ikke for du gå for kondensatorer.. 1ohm er tøft for bilen så du må nok regne litt jobb før du er i mål.. kan jo være heldig med større ledninger.. hvem vet takk for bra svar =) det er skikkelig spinkle kabler som går til dynamoen, så kan jo prøve å bytte de ut med noe mer brutalt =) får håpe på det beste.. men er mye bedre nå enn før da =) men blinker litt enda :angelsmili: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 kabeln fra dynamoen er vel dimesjonert for 90A den, så det har vel ikke noe for seg å oppgradere den så vidt jeg vet. Så er vel batteriet som er for lite, + at det ikke trenger å være så mye strøm på batteriet, husk vis du bruker anlegget endel + mye av det andre i bilen. så klarer nok ikke dynamoen og lade etter strøm på batteriet. Så jeg ville passa på at at jordinga er skikkelig, og at du har stor nok kabel til forsterkern. Hvor mange Amper er batteriet ditt da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 kabelen er dimensjonert for et trekk bort til batteriet i motor rommet, har man kabler til et batteri som er lenger unna er den dimensjoneringen feil. Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 kabelen er dimensjonert for et trekk bort til batteriet i motor rommet, har man kabler til et batteri som er lenger unna er den dimensjoneringen feil. Stemmer, men det bittelille effekttape man har om kabelen er 2 eller 4 meter er så lite at det spiller så godt som ingen rolle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 javell....... testa.. det fungerer Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CapRI^^ Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 kabeln fra dynamoen er vel dimesjonert for 90A den, så det har vel ikke noe for seg å oppgradere den så vidt jeg vet. Så er vel batteriet som er for lite, + at det ikke trenger å være så mye strøm på batteriet, husk vis du bruker anlegget endel + mye av det andre i bilen. så klarer nok ikke dynamoen og lade etter strøm på batteriet. Så jeg ville passa på at at jordinga er skikkelig, og at du har stor nok kabel til forsterkern. Hvor mange Amper er batteriet ditt da? hvis ikke jeg husker helt feil er det ene batteriet 65a og det andre 55a.. men jordings kabla er skikkelig nå. har 50mm2 på jord fra begge batteria Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 vis batteriet ikke er på mere amper enn det så er det nok der problemet ditt ligger. Prøv å sette inn et større batteri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg