Gå til innhold

Kam til fk

Ranger emnet


volvo940tic

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

K kammen passer vel ikke på en 940?

Den har jo ikke fordelerspor i bakkant.

Men det går jo å maskinere opp selvfølgelig.

Den er også hakket for vass til en såpass liten turbo som 15G/16T etter min mening...

 

Gjør jo at man vil bytte til større turbo litt fortere bare :happyhappy:

www.turbo.as

 

Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00.

 

HAHA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 530-topp, A-kam og 16t turbo, og er veldig fornøyd med A-kam'en til denne turboen. Men faktisk kunne jeg tenkt meg en enda vassere kam, for turboen er mer enn stor nok for kam'en.

 

Jeg har 1 bar ladetrykk fra 2500rpm og helt til turtallsperra. Drar jevnt hele veien, helt til du finner ut at du må gire fordi turtalsperra slår inn..hehe.. lett å glemme å gire faktisk når du kjører og presser motoren maks :D

 

Så, A-kam er helt kurrante saker for en ok- trim

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører også med A kam, godt porta(proff kar som har vært igang) 531, men fremdeles med 13c snurra.. virker lett for meg som kammen er for slakk, men er vel rett å slett bare turboen som ikke strekker til.. lader 1.2 og da.. men med dette greide jeg bremse 335Nm, noe jeg egentlig er fornøyd med, til å være med et såpass enkelt oppsett.. (205hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører også med A kam, godt porta(proff kar som har vært igang) 531, men fremdeles med 13c snurra.. virker lett for meg som kammen er for slakk, men er vel rett å slett bare turboen som ikke strekker til.. lader 1.2 og da.. men med dette greide jeg bremse 335Nm, noe jeg egentlig er fornøyd med, til å være med et såpass enkelt oppsett.. (205hk)

 

vi får se hva jeg oppnår i morgo... :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får se hva jeg oppnår i morgo... :)

 

ÅH!?:D men fyr opp mer en 1bar da mann!? 1.3 er prima, så kan du jo heller bare gå nedigjen litt etter bremsing om du er redd den går for magert.. sålenge du ikke har lekasjer i eksosen ser du jo afr under bremsing, så det er ikke farlig uansett.. vil tro du kan få greit utslag på 0.3 bar i ditt tilfelle, blir jo som å gå fra 0.3 til 0.6 på orginal fk..dvs 30hk

 

*okei ikke at jeg tror du vil tjene 30 gamp, men er noe så det viser godt igjen regner jeg med..

 

og skal du bruke bremsepapirer til godkjenning kan du få mitt

 

*naf du skal til forresten?

 

edit, fan du har jo justerbar btr og, da er det jo bare å lø opp soppatrykket om du ikke får nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH!?:D men fyr opp mer en 1bar da mann!? 1.3 er prima, så kan du jo heller bare gå nedigjen litt etter bremsing om du er redd den går for magert.. sålenge du ikke har lekasjer i eksosen ser du jo afr under bremsing, så det er ikke farlig uansett.. vil tro du kan få greit utslag på 0.3 bar i ditt tilfelle, blir jo som å gå fra 0.3 til 0.6 på orginal fk..dvs 30hk

 

*okei ikke at jeg tror du vil tjene 30 gamp, men er noe så det viser godt igjen regner jeg med..

 

og skal du bruke bremsepapirer til godkjenning kan du få mitt

 

*naf du skal til forresten?

 

edit, fan du har jo justerbar btr og, da er det jo bare å lø opp soppatrykket om du ikke får nok

 

Jeg skal prøve på 1 bar nå.. så får vi se hva jeg ender opp med:) Går jeg under kravet til volvo-papira, så godkjenner jeg, også skrur opp eventuelt mer trykk senere.

Men ja... supptrykket kan justeres til vannvidd, så skal gå greit med fuel'en.. :) Bare å passe på tenningsbanken;) Har dog ny bankesensor, så burde gå greit.

 

Skal på naf ja:)

 

Vi får se resultatet i morgo!;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 530-topp, A-kam og 16t turbo, og er veldig fornøyd med A-kam'en til denne turboen. Men faktisk kunne jeg tenkt meg en enda vassere kam, for turboen er mer enn stor nok for kam'en.

 

Jeg har 1 bar ladetrykk fra 2500rpm og helt til turtallsperra. Drar jevnt hele veien, helt til du finner ut at du må gire fordi turtalsperra slår inn..hehe.. lett å glemme å gire faktisk når du kjører og presser motoren maks :D

 

Så, A-kam er helt kurrante saker for en ok- trim

 

 

 

Har B230FT turbo pluss, helt standard utenom K&N filter. Lader 0,9 bar max. Men får trykk så sent, lader 0,3 opptil 4000 rpm, fra 4000 ca 0,5

ved 5000 rpm ca 0,9. Turboen er nesten ny.. Er det noe triks for å få trykk raskere eller skal dem være sånn original?

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår