T0mmen Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Hei. Jeg har en 1996 mod B Vectra Sedan 1.7TD. Lurer på om jeg vil merke noen forskjell på f.eks chip og IC på denne bilen? Hvis vi sier 30% effektøkning med chip og 20% effektøkning med IC? Da vil det havne på ca 130hk totalt med et powerfilter på. Er dette mulig å gjøre? Og er det virkelig verdt pengene? Og tåler orginalmotoren det? Eller burde jeg heller skifte til større turbo og chip istede? Lade på hvor mye? Takker for svar.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 vet ikke hvor mye effekt du får men IC og chip vil gi en ganske merkbar økning i effekt. Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UrGe-BoY Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Denne motoren har ikke elektronisk styring og kan ikke chippes :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 da er det bare å skru på pumpa! :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Denne motoren har ikke elektronisk styring og kan ikke chippes :( Sikker? Snakket med Fosen Auto (Opel), og de sa den kunne chipes. Kosta 4500,- for å montere en chip på bilen min?! Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UrGe-BoY Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Er rimelig sikker på dette ja.. er ikke noen ekspert selv. Men har alltid hørt dette. Men ladetrykket kan jo justeres... da får du nok litt ekstra POWER :) Men hør gjerne mer med Fosen Auto for å vite hva de gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Er rimelig sikker på dette ja.. er ikke noen ekspert selv. Men har alltid hørt dette. Men ladetrykket kan jo justeres... da får du nok litt ekstra POWER :) Men hør gjerne mer med Fosen Auto for å vite hva de gjør. Vet du hvor å hvor mye jeg kan justere på motoren da? Hvor finner jeg den justeringsskruen? Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UrGe-BoY Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Dette har jeg ikke noe formening om... vet bare at det er mulig.. bør nok muligens overlates til noen som har kompetanse på dette... hvis du tar kontakt med f.eks. Fosen Auto så vet nok de mer om dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Du justerer ikke turbotrykket men diesel pumpa. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Justerer man dieselpumpa "må" man også justere turbotrykket. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Det som må gjøres, er å koble en trykkregulator mellom turboen og aktuatoren (wastegaten). Ved å senke trykket i aktuatoren later vi som om turbotrykket er lavere enn det egentlig er, og wastegaten holder stengt litt til. I bildet under ser vi slangen som trykkregulatoren skal inn på. Det er den tynne slangen til høyre, med slangeklemma litt demontert. Slangen som kommer fra luftfilteret er demontert, for added visibility (hva blir dette på norsk ...). Trykkregulatoren (eng. boost valve) kan kjøpes på E-bay eller et annet sted. Slangen i bildet over kappes i to, og trykkregulatoren settes i midten. Eventuelt kjøper ny, litt lenger slange. Etter det er gjort, kan må skru opp dieselen. Det er en skrue under innsugsmanifolden. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikaelbs Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Hva er det for no tull med å "må" montere ting og tang når man skrur opp diesel pumpa? På min bil (96 TD) er det skrudd litt på dieselpumpa av et firma i trondheim. Og jeg har sjekket turboen, og det er absolutt ingen modifikasjoner what so ever der. Og jeg prøvekjørte noen "vanlige" TD'er før jeg kjøpte den jeg har nå, og det var som natt og dag. Så man trenger ikke bekymre seg for å gjøre noe med turboen om man ikke vil. Som mange andre sier: det går ikke an å chippe denne bilen, men det går fint an å _kun_ skru opp dieselpumpa. Men det koster litt, med mindre man vet hva man driver med og vil gjøre det selv. Forrige eier av min bil tror jeg betalte rundt 3-5000 for å få det gjort. Og firmaet sa det var litt Hysj Hysj. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.