Gå til innhold

NY Motorteknologi!!

Ranger emnet


en sei

Anbefalte innlegg

Unnskyld Herr Sei.

 

Men når du sier selv at denne tråden blir fyllt opp med dritt, hvorfor i helvete fyller du tråden med dritt da?

 

Drit i å svar hvis du ikke har en anelse på hva denne tråden handler om, dette er sunn forum-vett og ikke sunn bonde-vett.

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

på grunn av bilutslipp, men bilutslipp er helt klart en viktig årsak til at CO2 nivået i atmosfæren er såpass høyt, noe som bidrar til økt drivhuseffekt, varmere klima og ustabile økosystemer. Mennesket har fåkket opp planeten mer enn du og desverre mange andre er klar over!

bilutslipp tilsvarer bare 5% av alt utslippet av CO2. kull kraft, og kjerne kraft forurense sjukt mye mer..

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilutslipp tilsvarer bare 5% av alt utslippet av CO2. kull kraft, og kjerne kraft forurense sjukt mye mer..

Du har helt rett i at bilparkens utslipp blekner i forhold til enkelte andre fourensningskilder som for eksempel tungindustri og kullkraftverk, men så lenge biler forurenser og bidrar til klodens økte miljøproblemer vil det være ren idioti å overse det så lenge man KAN gjøre noe med det. Alle monner drar, og alle monner MÅ dra hvis vi skal klare å redde naturen, planeten og oss selv fra det sikre forurensningshelvete.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt kosebilder for å understreke poenget mitt - hvor viktig det er å bli kvitt forsøpling og forurensning, uansett om det er fra biler, industri eller andre ting.

 

air-pollution.jpgair_pollution_china.jpg

 

smoke.stack.pollution.jpg

 

pollution_sm.jpg

 

img114.jpg

 

smog.jpg

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gasskraft verk uten rensinng kan man bygge.. fordi det og bygge med er for dyrt... :hammer... det er regjeringa i et banan skall.. Man må jo selv sagt kreve inn avgifter der de kan tjene noe.. mens ved gasskraft verket blir for dyrt for statoil og regjeringa må ta støyten... det er jo ikke regjeringa eninge i selvsagt.. så da begynner man med ett nytt avgift system for bilene.. resultatet er jo helt klart flere kr i kassa.. som jeg sa: Banan skall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper gjerne en helt ny Volvo v70 med 150 ikkeforurensende hester og alt utstyr jeg, skal ikke stå på det! Men først må noen lage bilen, og så må Norge hjelpe meg litt på vei og ikke avgiftsbelegge den så den havner i samme prisklasse som romfergen Discovery..

 

Greit at jeg foretrekker eldre biler, men jeg er villig til å ofre dårlig komfort for å spare miljøet :D

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser helst at en moderator stenger denne tråden....Som overskriften sier...dette var ment å være en tråd om motorteknologi.

 

Er klar over at bilbruk påvirker vær..klima...miljø m.m. Det hersker det ingen tvil om... Men at dette skulle utvikle seg til å bli en miljøverntråd fylt med uttalelser fra folk som egentlig ikke har peiling nok til å kunne diskutere et så omfattende tema, hadde jeg aldri trodd...:sleeping

 

Takk for alle bidrag til at dette ble en opplysende tråd om miljøvern...

Trodde dette var et bilforum men det virker ikke sånn.

De som ønsker å dele erfaringer og vil lære mer om dette kan f.eks kontakte miljøverndepartementet, storm weather center, meterologisk institutt eller en klarsynt(synsk).

 

Siden dette er et bilforum synes jeg dette har vært lite matnyttig og like gøy som å se at rognbæra skifter farge...

 

Takker for strømmen av innlegg omhandlende vær og miljø, men særlig interressant er det absolutt ikke.:jerkoff:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser helst at en moderator stenger denne tråden....Som overskriften sier...dette var ment å være en tråd om motorteknologi.

 

Er klar over at bilbruk påvirker vær..klima...miljø m.m. Det hersker det ingen tvil om... Men at dette skulle utvikle seg til å bli en miljøverntråd fylt med uttalelser fra folk som egentlig ikke har peiling nok til å kunne diskutere et så omfattende tema, hadde jeg aldri trodd...:sleeping

 

Takk for alle bidrag til at dette ble en opplysende tråd om miljøvern...

Trodde dette var et bilforum men det virker ikke sånn.

De som ønsker å dele erfaringer og vil lære mer om dette kan f.eks kontakte miljøverndepartementet, storm weather center, meterologisk institutt eller en klarsynt(synsk).. følge værmeldingen og sist men ikke minst gud...

 

Siden dette er et bilforum synes jeg dette har vært lite matnyttig og like gøy som å se at rognbæra skifter farge...

 

Takker for strømmen av innlegg omhandlende vær og miljø, men særlig interressant er det absolutt ikke.:jerkoff:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser helst at en moderator stenger denne tråden....Som overskriften sier...dette var ment å være en tråd om motorteknologi.

 

Er klar over at bilbruk påvirker vær..klima...miljø m.m. Det hersker det ingen tvil om... Men at dette skulle utvikle seg til å bli en miljøverntråd fylt med uttalelser fra folk som egentlig ikke har peiling nok til å kunne diskutere et så omfattende tema, hadde jeg aldri trodd...:sleeping

I mine øyne er det mye mer on topic å diskutere forurensningens påvirkning på miljøet i en tråd om miljøvennlig motorteknologi enn å bare prate piss i en tråd om miljøvennlig motorteknologi.

 

Har du noe fornuftig å si om miljøvennlig motorteknologi så fyr løs og få tråden inn på banen igjen, hvis ikke så foreslår jeg at du lar være.

 

 

 

 

For å få tråden on topic igjen:

Har dere hørt om varmdamp-bensinmotoren til "Smokey" Yunick? Noe sånt hadde vært fantastisk... Bare synd ingen tror på det, selv om det burde la seg gjøre å bygge en slik i praksis.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få tråden on topic igjen:

Har dere hørt om varmdamp-bensinmotoren til "Smokey" Yunick? Noe sånt hadde vært fantastisk... Bare synd ingen tror på det, selv om det burde la seg gjøre å bygge en slik i praksis.

 

Den er forsåvidt bygget... Enkelt prinsipp forsåvidt,fordamp bensin totalt og få en ekstrem utnyttelse av drivstoffet.

 

Men,gutta på NZ har bedre ting på lager... ved en enkel kjemisk reaksjon har de "modifisert" vann til drivstoff... Jepp,jeg vet at man får vann av å brenne hydrogen og oksygen sammen...men de hevder å ha funnet en måte å hente ut ytterligere effekt av det. Da prater vi... Bare bull? Teoretisk,as we know it,ja. Men,CBS "60 Minutes" hadde en reportasje fra det...hvorpå de kjørte en motorsykkel på det. Og det kunne fremdeles drikkes (om enn noe beskt). Hvis det er realitet...så blir det snart mer avgifter på vannet. :(

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener Jay Leno fortalte at en dampdrevet bil hadde fartsrekord

(land speed record) til en bit innpå 30-tallet i et Discovery program.

 

På samme tid hadde Auto unions formelbil 16? sylindret kompressormotor på ca 550 hester med en vognvekt på 750 kg.

Var nok vel så heftig racing den gang hvor vinneren gjerne hadde en i promille, en sneip i munnviken...og ingen sikkerhetsseler. Verdens eneste komplette bil er vel nettopp lagt ut for salg til 70 mill.

 

70 tallets formelbiler hadde rundt 1400-1500 turbohester fra 1,5? liters motorer. Hvor rått er det da med en skyline med kanskje halve effekten fra over dobbelt motorvolum med dyre jun, ying, yang deler.. til skyhøye priser.

 

Mener også og ha hørt at flere motor og merker har forsøkt å konstruere sugemotorer til bruk innen gjelsten F1 power boats...uten og knapt spytte kjølevann før de gruser...Lamborghini er verdens fremste motorprodusent i dag.. i mine øyne..hvor hvor toppene er "håndjustert" og hver motor testes helt til grensen for å avdekke evt. svakheter..Og til slutt testkjørt av Rocky Balboa..som har testkjørt alle lambos på ordinære veier...

 

Hva har egentlig skjedd av framskritt de siste 100 år? Femventilsteknologi ble vel laget allerede på 30-tallet det også.

 

Vurderer selv å kjøpe en spitfire motor til mitt nye prosjekt...

Kanskje mye pisspreik her nå men fikk litt skrivekløe...

 

Her er mere om vw konsepter og motorer...http://www.dinside.no/php/art.php?id=361873

 

Det her e nokka æ har hørt assa...e det her bare ei røverhistorie eller?..eller tar jeg feil?:anger:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at bmw brukte rundt en 50-65psi på sine formel motorer på 70tallet. De hadde rundt 700-900hk. Alt etter ladetrykk osv.

Det som er en liten kuriositet med de er at de brukte motorblokker som var brukt på vanlige biler en stund. Det gjorde de vistnok for at siden de holdt til vanlig bruk var det liten sjanse for at de skulle sprekke av det stresset som en racing motor har. En annen ting var at selv om den blåste en toppakning (noe som skjedde en god del) så kunne den i de fleste tilfeller gå på tre sylindre. Det var fordi at det var maskinert et v-spor på tvers av blokken akkurat der senteret av sylinderforingen var. Dette var for og evakuere gasser som ellers ville ha skapt et trykk i sylinderen.

Dermed kunne den blåse en toppakning uten at det kom vann i oljen eller at man rett og slett kjørte motoren tom for vann med havari som resultat.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår