subarualfen Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 hei, eg har sattt i en 1,9 turbo diesel i golfen nå! menn fikk jævligt lyst og juster opp trykket! menn hvor høyt kan eg stille trykket uten fare? og er det denn skrua som står midt i wastgaten? takk for svar :)! MVH Alf Arne :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Så lenge pumpa klarer nok trykk og dieselmengde så er det vel en god del... ikke ta det for god fisk,though,jeg er ingen dieselmann... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 ja, men er det ikkje fare for topp pakning og stempel osv ved for høgt trykk? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Tror de tåler en god del... tractor-pulling-folket lader jo 5-6 bar på såkalt orginale traktormotorer...men det er vel med grove pumper og særdeles kort livslengde. Som sagt,jeg har ikke snøring på diesel... alkohol (som i fuel) og bensin er min greie. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 okeij! mener og ha hørt at 1,3 bar var passeligt og at motoren klarte det fint ! menn vet ikkje !!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Var oppe i nærmere 1.5 på golfen bil, men vet ikke hvor sunt det var.. Jeg prøvde å unngå å presse den så langt annet enn når jeg trengte litt ekstra.. Pass på att den får nok diesel iallefall. Orginalt ligger de vel på 0,7-0,8. 1 Bar vil sikkert være helt trygt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 okeij! lurer på og stille det til 1-1.2 bar. må det stilles mye på pumpa og er det mye forskjell på draget emyr?! takk for svaret MVH Alf ARne H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 min 1,6 GTD motor dreiv å lada 1,6-1,8. Men har hørt att 1,4 er maks turboen leverer Å ja, jeg merket i hvertfall kjempe mye. Det var Gøy å kjøre diesel! Å røyk en del! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Begynte å ryke med mer luft? Det høres rart ut. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Begynte å ryke med mer luft? Det høres rart ut. Ikke hvis han dro turboen ut over dens effektivitetsområde...da går den fett som f... og det ryker jo..."litt"... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Han sier turboen lader 1,8 bar, som er er rimelig høyt trykk og det går masse luft inn i sylinderne. Hvis turboen går ut over effektivitetsområdet (surger) så synker vel trykket? Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Han sier turboen lader 1,8 bar, som er er rimelig høyt trykk og det går masse luft inn i sylinderne. Hvis turboen går ut over effektivitetsområdet (surger) så synker vel trykket? Feil retning på kartet... han drar den sannsynligvis så høyt opp og til høyre på kartet at han er nede på 50% eller noe,helt på grensa til overvarv...ville jeg gjette på. Ganske mange sånne små dieselturboer har effektivitetsområde som er ganske lavt på trykk... så prosentene raser nedover når man presser de. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 OK, jeg snakker om noe jeg ikke har peiling på. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 OK, jeg snakker om noe jeg ikke har peiling på.Jeg også,forsåvidt... :D (Diesel) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 hehe! fett :D! men spørsmålet er vel kor lenge det holder?! eg vill ha bilen en god stund og kunne selge den med motor i bra stand :P! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg