Gå til innhold

Stutz Blackhawk Coupe, Makeover

Ranger emnet


Cossyboy

Anbefalte innlegg

Fant igjen noen bilder jeg trodde jeg hadde mista.

 

Så tenkte jeg kunne legge ut nok en makeover, Denne gangen en litt spesiell bil, som det finnes kun 2 stk av i landet, og jeg fikk gleden av å shine den ene.

 

Dette var et prosjekt som tok meg 18 timer å få bra, så det forteller vel kansje litt om hvordan den var.

 

Uansett, etter skikkelig vask, avfetting og clay, fikk jeg da bilen fri får all dritten som den er blitt utsatt for når den hang etter forrige eiers bobil rundt om i usa. ( Har desverre ingen bilder av bilen før vask)

 

StutzBlackhawkCoupe01.jpg

 

StutzBlackhawkCoupe02.jpg

 

Panseret og Takluka så ut som om de var våtslipt, noe de ikke var...Så aner ikke helt hvordan det er blitt slik som dette:

 

StutzBlackhawkCoupe03.jpg

 

StutzBlackhawkCoupe04.jpg

 

Ikke så mye glans å skimte her nei ( panser) :

StutzBlackhawkCoupe05.jpg

 

Så etter en testspot på panseret, så var det mulig å kunne se hva som står på flaska iallefall:

StutzBlackhawkCoupe06.jpg

 

half and half bilde av panseret:

StutzBlackhawkCoupe07.jpg

 

Så etter mange timers jobb så ble jeg iallefall ferdig, så bilen kunne stilles ut på Amcar treffet på CC-marten Gjøvik i i sommer. Eneste som ikke var morro, når bilen var ferdig, var mangle på sol :(

 

StutzBlackhawkCoupe08.jpg

 

StutzBlackhawkCoupe09.jpg

 

StutzBlackhawkCoupe10.jpg

 

 

Men heldighvis så våkna vi opp til sol dagen etter, så da fikk vi virkelig se resultatet...

 

StutzBlackhawkCoupe11.jpg

 

StutzBlackhawkCoupe12.jpg

 

StutzBlackhawkCoupe13.jpg

 

 

Nok en bil med skikkelig "meguiars-shine" hehe.

 

Fremgangsmåte:

1x m85 med ullpute (rotary)

1x m85 med rødpute (rotery)

2x m80 med gulpute (1xRotary og 1xDA-Maskin)

2x m21 pålagt med lysgul pute og tatt av med microfiberhette (DA-maskin)

Last touch spraydetailer får siste finpuss.

 

Alt av produkter er Meguiars

 

 

Hva synes folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte lå dollarkursen på under 6 kroner, nå ligger den mer mot 6,5, det er faktisk en økning på over 8,3 %. 2200 * 1,083 = ca 2380, runder av ned og vips, 2300 :) Trust me, jeg kan dollarkursen. Har handlet dvd'er for ufattelige summer i usa.

 

Ok, ser nå at kursen er nede på 6,3. Men dette er uansett 6,7 prosent høyere enn hva utgangspunktet mitt lå på. Og jeg har økt prisen mindre enn kursstigningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du n0stra utfrodrer grådigheten som råder i det norske markedet. Prisene her hjemme er jo helt ville i forhold til i USA.

Etter det jeg ser i andre tråder så forhandler du Meguiars produkter til en meget fordelaktig pris.

 

Hvis du leverer G100 med spenningsomformer fra 220v til 110v til kr 2300 så det virkelig billig!!! Tror ikke du får G100 som er laget for 220v.

 

Når det gjelder $ så tror jeg du må ta en kikk på kursene.

DnB NOR Markets ca. kl. 09.00 7. desember 2006 USD 6,092 og har svekket seg fra 19. oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nå ha meg en samma faen om det er 6kr eller 7kr pr $$ :D

Så G100 i action på Sema før første gang, den virka som noe av det bedre :D

Er Makita og Cyclo bruker fra før, så ett verktøy til fryder nok.

Fy faen å ræva "shine" det var på mye av bilene der borte, skikkelig skuffa ble jeg. Tror Cossyboy kan skrive under på det oxo.

 

Meguiars!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du n0stra utfrodrer grådigheten som råder i det norske markedet. Prisene her hjemme er jo helt ville i forhold til i USA.

Etter det jeg ser i andre tråder så forhandler du Meguiars produkter til en meget fordelaktig pris.

 

Hvis du leverer G100 med spenningsomformer fra 220v til 110v til kr 2300 så det virkelig billig!!! Tror ikke du får G100 som er laget for 220v.

 

Når det gjelder $ så tror jeg du må ta en kikk på kursene.

DnB NOR Markets ca. kl. 09.00 7. desember 2006 USD 6,092 og har svekket seg fra 19. oktober.

 

Jo men nå har ikke jeg spottmarkedet å forholde meg til ;) Derfor du har 3 forskjellige kurser når du ser, spott, kjøp og salg. Jeg må kjøpe dollar og ergo betale for dette også. Sjekket nordea igår og der sto det 6,28 igårkveld.

 

Men takk for positive tilbakemeldinger. Er helt enig i at enkelte skufler til seg alt for stor del av kaka her. Har jobbet deltid i flere kjedeforretninger hvor tanken er store salg og mindre fortjeneste. Det er bedre å selge 10 stk med 1/4 fortjeneste enn 1 med full fortjeneste. Dessuten er det gøy, morsomt å se folks resultater. Ikke noe er mer tilfredsstillende for meg enn bilder fra kunder og venner med fornøyde kommentarer og tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok blitt altfor mye grådeighet blandt folk...

Problemet mitt er at jeg har et godt sammarbeid både med Nostra og Norsk prol som importerer meguiars proff produkter...det er litt som å sitte mellom barken og veden.. men men...

 

Uansett, så håper jeg det at det nostra og jeg, og til tider truuha (?) kommer med av bilder og opplysninger innen bilpleie verdenen er til nytte?

Det eneste vi lever av, og ånder får innen denne hobbyen/lidenskapen er fornøyde brukere og kunder (med stor fare for å bli missforstått av visse "sjefer").

 

Takker for tilbakemeldinger på Stutzen...artig prosjekt jeg hadde der...

 

Men hva med litt mere on topic her? blir mye rot når man blander inn alt mulig anna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår