Gå til innhold

Sierra cosworth vs Volvo 740 Tic!!!

Ranger emnet


CossieRS_Øyvind82

Anbefalte innlegg

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe leit for deg:D haha neida..

 

men om jeg skal si mitt, så vil jeg påstå at en 2wd cossie ikke har så mange fordeler kontra 740 til drag osv egentlig,om en gjør litt selvsagt oppgraderinger på volvo'n.. men 4wd stiller nok cosworth(legg merke til IKKE f***d) i en litt annen klasse der en må til med rimelig heavy volvo sjyts, hvertfall når det begynner å bli snakk om litt effekt, men klart litt over 200hk så er det ikke så veldig, men bane kjøring blir noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når det gjelder pris så er det nok mer morro med en volvo.

 

Min er ikke orginal :

 

Borra 200 blokk med smidde mahle stempler, forsterket topp ( wrc ) , grønnedyser, 330 chip og oppsett, T 35 turbo, 3" moongoose,kn filter.

kjører 1,2bar i trykk nå men går fint å kjøre med 1,4.

Har ikke bremset den ennå.

 

Så på profilen din at du er fra horten? tror faktisk at jg hørte noe om at den volvoen er fra nykirke,horten et setd ?? sikker på at det ikke er din ;) ??

Vet du om noen fler gull fargede volvoer i nærheten av dg??

 

Har sett den kanskje en gang i tønsberg før når jeg tenker meg om. Skulle tatt reg.nr med det glemte jg.

 

Skulle likt å visst hva som er gjort med den bilen. Og hva han har gjort med automatkassa?? trodde ikke de automatkassene til volvo var så bra ?? så han må jo ha forsterket den må en måte.

 

 

Er temlig sikker ja:) men vet det går en helt gull 740 i horten. Kjenner ikke han som eier den, men det er nå en TIC i allefall. Den har samme styling som bilen i linken også. Han heter John tror jeg.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er temlig sikker ja:) men vet det går en helt gull 740 i horten. Kjenner ikke han som eier den, men det er nå en TIC i allefall. Den har samme styling som bilen i linken også. Han heter John tror jeg.

 

Okay.. Jeg vet ikke hva han heter.. Men vis den er helt gull og er fra Horten så kan det jo gått være mulig at det er den. Vet du noe om den bilen?

 

Skulle likt å få kontakt med eier`rn å spurt om han vil prøve seg mot en chevelle bremsa til 628hk på hjula :) da tror jeg han blir parkert :) ( vis ikke så skal jeg kjøpe den volvoen hans ) hehe

* Ford sierra cosworth (1991 4x4)

* Ford sirra cosworth (1990 2wd)

* Ford sierra sedan (1988)

* Golf GTI (1990)

* Honda accord ( 1992) (på høggern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt den gullfarga 740'en fra trøndelag?

:offtopic

 

Ja er sikkert grom den. Men vil helst ha en turbo bil, og ikke V8. Men skal ikke se bort ifra at det blir en V8 en gang i framtiden.

 

Men først vill jg likt å sett den volvoen som dro meg å kjøre mot chevella

* Ford sierra cosworth (1991 4x4)

* Ford sirra cosworth (1990 2wd)

* Ford sierra sedan (1988)

* Golf GTI (1990)

* Honda accord ( 1992) (på høggern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay.. Jeg vet ikke hva han heter.. Men vis den er helt gull og er fra Horten så kan det jo gått være mulig at det er den. Vet du noe om den bilen?

 

Skulle likt å få kontakt med eier`rn å spurt om han vil prøve seg mot en chevelle bremsa til 628hk på hjula :) da tror jeg han blir parkert :) ( vis ikke så skal jeg kjøpe den volvoen hans ) hehe

 

Kjenner han ikke så god, han er liksom ikke en av "gutta" i volvo mafian i horten hehe;) Men det er T-red styling på den og tror ikke han har sideskjørt. Og fargen er helt gull, skal se om jeg kan fikse at bilde av bilen så det ikke er tvil. Skal også finne ut om han har automat.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner han ikke så god, han er liksom ikke en av "gutta" i volvo mafian i horten hehe;) Men det er T-red styling på den og tror ikke han har sideskjørt. Og fargen er helt gull, skal se om jeg kan fikse at bilde av bilen så det ikke er tvil. Skal også finne ut om han har automat.

 

Haha volvo mafian ja ;) han burdte vel vært mafia sjefen med den volvoen der,hehe. Er det flere volvoer i horten med mye gamp i ? er jo litt i din da :)

 

Jaa det hadde vært knall med bilde, da kjenner jeg den igjen serru ;)

Ja lurt å se om det er automat for vis ikke så er det ikke den..

 

Vis du skulle komme i kontakt med han så hils han og si at det står en chevelle og venter på en "dragrace" mot volvoen hans ;) og at om en 1-2mnd så er jeg klar med cossien igjen :) haha

 

Men beskrivelsen høres veldig ut som den, så hadde vært kjekt med bilde,hehe ;)

* Ford sierra cosworth (1991 4x4)

* Ford sirra cosworth (1990 2wd)

* Ford sierra sedan (1988)

* Golf GTI (1990)

* Honda accord ( 1992) (på høggern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææ - han slo meg! Jeg må ta igjen! Grr... <- ikke noe sånt på gang her nå? :D

 

Haha, å jo det kan du være sikker på.. Kan ikke ha det sånn at en volvo drar en cossie nei ;) hehe

* Ford sierra cosworth (1991 4x4)

* Ford sirra cosworth (1990 2wd)

* Ford sierra sedan (1988)

* Golf GTI (1990)

* Honda accord ( 1992) (på høggern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe leit for deg:D haha neida..

 

men om jeg skal si mitt, så vil jeg påstå at en 2wd cossie ikke har så mange fordeler kontra 740 til drag osv egentlig,om en gjør litt selvsagt oppgraderinger på volvo'n.. men 4wd stiller nok cosworth(legg merke til IKKE f***d) i en litt annen klasse der en må til med rimelig heavy volvo sjyts, hvertfall når det begynner å bli snakk om litt effekt, men klart litt over 200hk så er det ikke så veldig, men bane kjøring blir noe annet

 

Joa, men da må det være litt oppgraderinger på volvo siden ;) haha

Det er jo litt forskjell på hk og motorer, sierra cossie har orginalt 204 mens volvo rundt 170 orginalt?? og etter det jeg har hørt så går ikke orginal volvo av den gamle typen så bra?? så det må jo oppgraderes litt der for at det skal bli litt fres ;)

Det blir jo nesten det samme når det hjelder 2wd, er jo litt forskjell på vekten når det hjelder cosworth og volvo, da feks 740. Vet ikke helt for mye en slik veier jeg,, rundt 1400kg eler noe??

 

Den volvoen jeg kjørte mot hørte ikke ut som noen grom bil, når den sto på tomgang før vi kjørte så gikk den veldig stille og hørtes ikke noe spesielt hissig ut. Men skal si deg at den var det ja,hehe.

Så undervurderer ikke det til eventuelt neste gang ;)

* Ford sierra cosworth (1991 4x4)

* Ford sirra cosworth (1990 2wd)

* Ford sierra sedan (1988)

* Golf GTI (1990)

* Honda accord ( 1992) (på høggern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår