zzxfelix Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hei, sliter litt med bilen min... for en stund siden begynte den å "skjelve"..d skjer når jeg kjører f.eks i førstegiret.. hvis jeg ikke gir nok gass begynner hele bilen å riste. Men gir jeg mer gass ordner det seg..og det skjer ikke i høyere gir..virker som om den er svak på lite turtall.. skjønner ikke helt hvorfor det blir slik? Trodde først det var meg, men det er det ikke.. har skiftet pluggene og ledningene, fordelerlokket.. lurer på om det er noe feil med bensinfilteret, virker som om den ikke får nok/rett blanding. Noen som har vært bort i dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alcapaal Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 normalt det da. sakl ikke kjøre i 1 gir. bare ta løs Siter 87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM * 98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT * 99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT * 07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 på første gir så blir hele systemet veldigt følsomt, så dette skjer med alle biler det...er ikke meningen du skal kjøre på førstegir heller da, er bare for å kjøre i gang med det;) Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolfahs Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 tror de fleste har det slikt..er sånn det skal være.har det samme på en vr6.sånn er det=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zzxfelix Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 nei.. skal ikke bare kjøre i 1.gir.. men det er når man står i et kryss f.eks.. å man skal kjøre, så må jeg slure ekstra med klutchen slik at den ikke skal gå så ujevnt.. den rister skikkelig hvis jeg ikke gjør det. Du kan tenke deg nybegynnere som kveler motoren og har kenguru-hopp. Dette minner om det. Den var ikke slik før, den ble bare plutselig slik for noen mnd siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwidar Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 kan det være ett gåent motorfeste som gjør at motor "hopper" litt i det du slipper cluchten? Siter B&B Racers Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod x-Golf 93mod x-Jetta II g60 x-Passat syncro g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Hvor høyt turtall må du ha for at det ikke skal "hoppe" når du kjører igang da? Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zzxfelix Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 er ikke sikker på turtallet, har mer med clutchen å gjøre.. må være så forsiktig når jeg slipper den, slure masse.. til bilen har fått fart.. virker som den sliter med å bli dratt i gang.. men kan godt være et motorfeste som er løst, har vært borti det tidligere, men da var det ikke slik.. da løftet hele motorn seg når man satte skifta gir/bremsa.. skal sjekke videre jeg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AleksanderR Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Bytte clutchen? Siter VW Passat 1,9TDI 1998. Green! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Stusset litt på clutchen jeg også. Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Eventuelt om det er satt inn ny clutch i det siste. En kamerat skiftet clutch selv, og opplevde da at bilen ristet veldig når han skulle ta i gang. Kjørte noen dager så gikk det seg til. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zzxfelix Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 nja.. skifta clutch for ca. ett år siden..har fungert supert helt til nå.. men det er bare nå og da den "hopper" prøvde å få d til i sta, men det gikk ikke.. så jeg skjønner egentlig ikke helt hva som skjer. Men det første som slo meg når den begynte slik var clutchen.. hm.. kanskje jeg skal få noen til å se på den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Indre drivledd? Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zzxfelix Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 har du vært bort i at bilen kan riste p.g.a det? vet at den ene drivknuten foran på venstre side er litt gåen.. så den skal jeg skifte..men at det kan være det, er jeg usikker på. Hele bilen rister som bare juling.. Skulle fått noen til å sitte på, for det er helt underlig. Tror det enkleste blir å høre med et verksted etter jul.. blir aldri billig fikse den feilen uansett.. Hørte at det var ganske vanlig på golf 3 100hk at de ble ujevne på gangen når de blir eldre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 hmm, bare en kompis av meg som har en golf 2 vell å merke, å han sliter med at han må slure myye for å løse den pga at begge indre drivledda er ødelagde. Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg