aremme Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 hallo som tropic seier: noen som har noen tips om korleis en får i atte kassa? prøver å få den i uten å ta ut motor! har streva litt med dette i dag:( håper på kjapt svar skal st å prøve i gjen om noen timer:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Jeg løfta opp motoren i framkant og jekket opp girkassen under midten, så var det bare å dytte rett inn.. (må jo så klart lirke litt osv, men det går) :) Er mye værre om du ikke løfter opp motoren i framkant. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Å husk å ha lamellen HELT sentrert! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Jeg løfta opp motoren i framkant og jekket opp girkassen under midten, så var det bare å dytte rett inn.. (må jo så klart lirke litt osv, men det går) :) Er mye værre om du ikke løfter opp motoren i framkant. ok takker løfter heilt i framkant? eg får ikkje noen meir vinkel om eg heiser opp i framkant, siden motor ligger bak i torpedoveggen, men men kan no prøve i dag, Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Du løsner mutterene på motorfestene litt slik at det blir slakk, så tar du å fester et tau under innsugsrøret til syl. 1 og samme på eksos til syl. 1. Så jekker du sålangt du klarer. (til motor er borti torpedovegg). Da skal dette gå kjempefint. Har du husket å sentrert lamellen 110%? Er VELDIG viktig å ha den 110% sentrert når du skal ta på girkassen. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 45 min på kompl clutch skift fra bilen står ute til den står ute igjen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 45 min på kompl clutch skift fra bilen står ute til den står ute igjen ;) Ekke dårlig det.. Har klart en time jeg.. :P Aleine.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 ligg med hodet ca under bunnpanna, ha girkassa oppa magen/brystet pust godt inn og press ut ølvomma,styr kassa inn mot motorn, sørg for å ha sentrert clutclamellen skjikkleig ellers kan du glemme det, er det automat er den så svinetung at jeg bruker jekk og en lastestropp for p holde kassa fast i jekken, da er det bare å cruise den inn :omfg :omfg :D :D :omfg :omfg :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 aremme: riv og røsk! spark, benn, slå, hamre! og banne! Banne masse! det hjelper! Er ikke lenge siden jeg sleit med det samme! Og jeg sleit lenge! Og kom faan ikke til! Blei så jævli sinna at det kokte over! Hehe... Husker ikke hva jeg prøvde å bøye på plass, men tok en DIGER skiftenøkkel ned der hvor girstanga kommer opp inn i bilen... Bøyde til og revna karossen som om jeg skulle brukt bokseåpner! =P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 For noen teller visst ikke kvalitet så mye... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 hehe vart rimelig forbanna eg oxo i går og i dag, men no er den no komt i igjen, det som gjorde det med meg var at clutchen ikkje var heilt i center:) tar det med øyemål eg:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 45 min på kompl clutch skift fra bilen står ute til den står ute igjen ;) Gjort det på samme tid, med bytte av svinghjul;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Gjort det på samme tid, med bytte av svinghjul;) hehe har sikker gjort det noen ganger da eller? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Og har helt sikkert litt luftverktøy tilgjengelig!? ;) Texacom: Det var absolutt ikke med vilje! Jeg er glad i bilen min! Men sinne tok litt overhånd! =/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hehe ja ja er no så det:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg