hipolehip Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Hei. Eg har nettopp såtte inn B230ET motor i 760en min og får den ikkje til og gå på tomgang. Når eg starter bilen går den rett på 1000 omdreininger i sirka 2 sekund og så spretter den opp på 3 tusen omdreininge og så dør motoren bare ut. Viss eg gir gass so klarer eg og holde den i live men får den aldri til og gå på tomgang. Det kan vere alt fra koblingsfeil til andre feil. Har også lagt ved eit bilde som viser ein føler - ka føler er dette og kva motstand skal den ha? Takk på forhand. Ole-Johan Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 det er vanntempføleren til motorstyringa, den som sitter til venstre for denne er til instrumentpanelet. Den som sitter til høyre er jo og til vanntemp, men vet ikke spesifikt til hva. kommer jo an på om det er originaltopp til blokka eller ikke. sånn sett er jo de to følerene til høyre brukendes om hverandre. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Det er iverfall ein føler av eit slag. mulig eg bytta og kontakta til kald start dysa og den føleren der. Noken som veit kor den blå kontakta skal vere? Der er ei blå og ei svart. Begge passer til den føleren og kald start dysa. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Eg hadde bytta om vanntempraturfølaren og start dysa men det er noe retta. kunne noko vorte skada av denne feilen? Motoren starta men går ikje på tomgong når den er kald, da må eg holde den i live med og gi gass med pedallen. Etter kvart som motoren blir varm går den på tomgang fra 500 til 1500 omdreininga. jaga opp og ned. smeller av og til litt i innsuget. ka kan vere gale no? Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 jeg har nesten samme feil som deg.. hvordan er bensinforbruket? Har du tomgangsregulatoren innkoblet? Greier du å ruse motoren som du vil, når du har tomgangsregulatoren innkobla? Den tempsensoren som står helt bakerst, er seriekoblet med kaldstart. når motoren blir nok varm, så bryter den kretsen, og kaldstartdysa er ikke lengre innkoblet. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 høres ut som tomgangsregulatoren ikke er koblet inn, eller at den er defekt/trenger rens. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 er noe slik jeg også plages med... har bestilt ny føler på Volvo!!! såe får se om det virkelig er den som har føkket motor-motivasjonen.. :drive2 Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Plages fortsatt med dette jeg, samt et bensinforbruk på 2l/mil.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg