Anderslien Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Jeg har noen småriper i lakken på bilen min. Du ser de ikke når du ser rett på bilen, men du ser de hvis du ser i vinkel og ser godt etter i sterkt lys foreksempel. Disse ripene vil jeg ha bort, så jeg lurte på om noen hadde noen tips til å få bort disse? Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 swirls eller RIPEr http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=141179 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xcuze Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 hvis du har flekk flaske i bilen farve.. så legger du først i lakk... ikke for mye, bare sånn at det dekker ripen.. så lar du dette tørke... så sliper du området for og få tilbake en jevn flate... med 2/3000 vannslipe pappir... rubber og polerer opp ommrådet. så skal du være i mål... hvis du gjør det nøye.. så blir det faktisk veldig bra.... Siter kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs) ------------------------------------------ bmw 318I E-36 94 mod (solgt) *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 hvis du har flekk flaske i bilen farve.. så legger du først i lakk... ikke for mye, bare sånn at det dekker ripen.. så lar du dette tørke... så sliper du området for og få tilbake en jevn flate... med 2/3000 vannslipe pappir... rubber og polerer opp ommrådet. så skal du være i mål... hvis du gjør det nøye.. så blir det faktisk veldig bra.... Det er ikke sånne riper. Det er kun swirls eller noe som LLH sier. Sånne du ikke ser eller kjenner omtrent. Hvor får jeg tak i de produktene som Cossyboy bruker? Ser han har skrevet bilxtra et sted, men jeg fant ikke noe på internettsiden deres om disse produktene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
postcar Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Rubbing burde gjøre jobben! Siter www.bilforumet.no/faq Reinoud sier: tits are good Reinoud sier: white RS6 too Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Rubbing burde gjøre jobben! Jeg tror faktisk ripene kom av rubbing... Fordi da jeg kjøpte bilen, så jeg ikke disse "ripene". Den var helt matt, så jeg rubba ned hele bilen og polerte den tre ganger, så ble den veldig blank og bra. Men da så jeg disse "ripene". Mulig de var der fra før altså, men jeg så de ikke da. Rubbingen jeg brukte var fra AutoGlym. Hvor mye tar profesjonelle å rubbe hele bilen og polere? Sånn som han Cossyboy gjør. For å få bort sånne swirls og alt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 hvis bilen ikke var støvfri så kommer det riper av rubbing, tror jeg. :hide Men kan hardvoks fjerne disse ripene? Tror en jeg kjenner brukte det. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 har mye å si om du rubbet/polerte den for hånd eller om du brukte maskin.. håndrubbing er no dritt.. men en maskin gjør underverker for slitne biler Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Jeg tar 700kr!! for full rubbing og polering på "kveldstid" ;) Bruker Meguairs produkter... Skal du ha bort de ripene, så bør du bruke maskin ja, men ikke en sånn biltema maskin på 120 watt, men en skikkelig maskin (ser ut som en vinkelsliper, men har annen utveksling) og det er ikke bare å gyve løs, men med litt trening så får du det sikkert til... begyn med en litt grov pute, og ta feks bagasjelokket først, kjør på lav hastighet opp og ned, og side til side til det ser ut som rubbingen er borte, legg så på ett lag med polish for hånd, og fjern det igjen når det er tørt... Ble det ikke bra da, så må du gjøre det igjen.... Pass på over kanter på bilen, så du ikke kjører for lenge og går igjennom lakken ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jiggah Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Jeg tror faktisk ripene kom av rubbing... Fordi da jeg kjøpte bilen, så jeg ikke disse "ripene". Den var helt matt, så jeg rubba ned hele bilen og polerte den tre ganger, så ble den veldig blank og bra. Men da så jeg disse "ripene". Mulig de var der fra før altså, men jeg så de ikke da. Rubbingen jeg brukte var fra AutoGlym. Hvor mye tar profesjonelle å rubbe hele bilen og polere? Sånn som han Cossyboy gjør. For å få bort sånne swirls og alt... Turtle Wax repair kit. Du er fra Raufoss, Bilextra i Hunndalen. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Turtle Wax repair kit. Du er fra Raufoss, Bilextra i Hunndalen. Ja, det kan jeg se på. Du tror det er bra nok til å fjerne disse "ripene"? Forresten, jeg gjorde alt for hånd. Har ei maskin her, men det er bare sånn billig dritt. Aldri brukt den før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jiggah Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Ja, det kan jeg se på. Du tror det er bra nok til å fjerne disse "ripene"? Forresten, jeg gjorde alt for hånd. Har ei maskin her, men det er bare sånn billig dritt. Aldri brukt den før. Funka fett på den steinsprutskadde E30 min før jeg lakka opp igjen iaf. De var rimelig grove. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Funka fett på den steinsprutskadde E30 min før jeg lakka opp igjen iaf. De var rimelig grove. Jeg har fått noen PM'er av han cossyboy, og han sa jeg skulle holde meg unna Turtle produktene. Men jeg får se. Skal se hva det koster først :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Jeg har fått noen PM'er av han cossyboy, og han sa jeg skulle holde meg unna Turtle produktene. Men jeg får se. Skal se hva det koster først :) Helt riktig, HOLD DEG UNNA Turtle Wax!!! Meguiers er tingen ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Hva med biltemas voks? Er den fyfy? Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg