SpeedWell Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Originally posted by AXi0N Bånner 100 på 2'dre med 5 girkassa også:) Min gjør hvertfall det:) eff. anlegg og green filter kanskje:) Eff. anlegget og green filteret ditt har ikke en døyt å si om hvor mye du klarer å ta i andre giret. Der er det kun turtall og girutveksling som gjelder. Men det kan ha _LITT_ å si om hvor lang tid du brukte .. kanskje 10ms eller noe sånt. :) De gule flaka fra Italia, de tar 100 på førstegiret de! Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 blir liksom litt feil å sammenligne ferrari mot golf da ;) hehe Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pumpedyse Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 skal du ha en gir kasse med bra utvekslig så bruk en 5-trinns e kasse da for du bra topp fart. Siter DOFFEN Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris) Har også mye deler til golf 1 og golf 2, hvis noen trenger så er det bare og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiNy Skrevet September 3, 2003 Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 grunnen til at jeg stresser det med de første 2 gira er simpelthen at hverken 1.6 eller 1.8 liter'n er noe toppfartsmaskin. 1.6 med 4-trinns gjør vel omtrent 170 km/t på flata, tenker jeg, men jeg har ikke peiling på hva 1.8'en med 5-trinns gjør. Personlig synes jeg at på slike Golfer er 0 - 100 km/t tiden mye viktigere enn toppfart. Siter 2001 BMW 525iAT x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet September 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2003 Ja toppfart bryr jeg meg egentlig ikke så mye om.Så lenge den går over 150 så er det greit.Jeg skal ikke ha en racerbil. Men akkselerasjon er interessant! Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big-Z Skrevet September 6, 2003 Rapporter Share Skrevet September 6, 2003 gjør deg selv en tjeneste og velg minst en 1.8l med forgasser..... ligg langt unna monojeten, jeg kjører selv en 1,8 med ganske vass kam og KD filter.... bilen går helt ok(les: "ingen sinke") hva forsikring angår så skiller det svært lite på 1,6 og 1,8. men i mitt tilfelle, 24 år 75% +6år bonus koster 1.8l 2950,- hos sparebank1 mens gjensidige skulle ha 4600,- for en GTi 16v skulle dem ha 8500,- og det gidder ikke jeg betale for en så gammel bil!! Siter -skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre?? -90 VW Passat cl stv 2.0L -87 Hvit/Krokan Golf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetl0vB Skrevet September 6, 2003 Rapporter Share Skrevet September 6, 2003 Jeg har monojett den går så dårlig den alle med gmk2 drar meg rundt her er drit kjedelig jeg skal kaste i en gti 8v nå det syntes jeg er en helt grei mottor hvertfall de første 2 daga. Men drømmen er vel en G60 ombygd til turbo Siter ..::Audi A4 Avant 1.9TDI::.. ..:x:Passat 1.8T Highline 99::.. Solgt!! ..:x:Golf Mk2 1985 Gti::.. Solgt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet September 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2003 Min kjære bestemor har en 1990 mod Golf 1,8 GL som jeg muligens kan få rimelig snart da hun ikke får fornyet førerkortet. Hun har eid den hele tiden og kmstanden:13900!!! Bilen er jo såvidt innkjørt...Eneste haken er at det er automat men dette er jo norges mest strøkne Golf 2 da.Som er original i hvertfall.Bilen er vasket etter hver eneste kjøretur... Men hva er forskjellen på detta monojett greiene og forgasser? Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet September 6, 2003 Rapporter Share Skrevet September 6, 2003 Monojet er en type innsprut. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet September 6, 2003 Rapporter Share Skrevet September 6, 2003 Originally posted by Starky Jeg har monojett den går så dårlig den alle med gmk2 drar meg rundt her er drit kjedelig jeg skal kaste i en gti 8v nå det syntes jeg er en helt grei mottor hvertfall de første 2 daga. Men drømmen er vel en G60 ombygd til turbo kompis her oppe har en 90mod 1.8 gl med monojet.. når han kjøpte den hadde den gått 128' km.. den drar fra de fleste forgasser GL'ene her samt k-jet innsprutene.. mao den går overraskende godt! din er trolig daukjørt.. :) ikke skyld på monojet'en hvis motoren din er i ubalanse =) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet September 6, 2003 Rapporter Share Skrevet September 6, 2003 og hvor mange k-jet'er har Thomas testet sin mot? Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetl0vB Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 Jeg har i hvertfall fått det for meg at de gamle forgassere mottora går bedre en mono jet min er vel kanskje dau kjørt hadde gått 100006km nå jeg kjøptet den så har jo ikke gått så mye. Siter ..::Audi A4 Avant 1.9TDI::.. ..:x:Passat 1.8T Highline 99::.. Solgt!! ..:x:Golf Mk2 1985 Gti::.. Solgt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 kjet er den beste inspruten å tune, monojet og digifant suger, og for all del ikke kjøp 1.6 når du først skal kjøpe bil i den prisklassen, er jo ikke prisforskjell på 1.6 og 1.8! 1.8 drar mye bedre. Hadde 1.6 en stund og det var drittkjipt, , Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet September 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Hvordan finner jeg ut om det er monojett,forgasser eller k-jet? Finnes det ikke en 1,8 inejction også,med 98 hk? Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Originally posted by AXi0N Heisann Har en 1,6 fra 84/87 (motorbytte)... denne er ganske små sprek til å ha 75 hk. Kampa mot en 8v GTi engang..han hadde 4 i bilen og jeg 1.. dro han da hvertfall:) ... Men finner du en ypperlig 1,6 motor som har gått kort.. til en grei pris.. Så kjøper du ikke en 1,8 som har gått mye lenger for en dyrere penge. :) Vet ikke hva det er med min vanlig 1.8l, kanskje den er plana eller no,men den drar fra gti8v og holder bra med gti 16v. har testa mange mange ganger,og blir like sjokkert hver gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.