Volvo240R Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Understellet mitt består av: BILSTEIN Sport dempere foran og bak 21mm krengstag foran med selvlagd alu. fjærbeinstag 19mm krengstag bak Lesjøfors fjærer foran Speslagde fjærer på mål bak Utvidende bærebruer i underkant, foran Innkortede momentstag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Hmm.. Da er jo bilen da ganske stiv i seg selv hvis du ser bort i fra foringene.. Hvordan tror du det blir om jeg bare har nylon foringer og ingenting av det du nevte ovenfor her? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Allt hjelper, eneste måte jeg vet om får å sjekke det er å prøve. Uansett så blir det bedre med tanke på performance, men komforten blir borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Hmm.. Ja, er vel bare å prøve, men vil liksom ikke gjøre noe slikt før jeg er helt sikker på at det går eller ikke. Hvis jeg kjøper poly, da får jeg jo ganske stiv bil, men blir komforten borte der også? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Allt går, ikke no problem det. Poly er noe mykere og bevarer derfor komforten betraktelig mer enn nylon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Hmm.. Kanskje jeg burde satse på å kjøpe meg poly da.. :p Tror egentlig jeg kommer billigst mulig unna med det.. :) Takk for svar ihvettfall.. :D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Allt i orden =) Håper du ender opp meg et bra resultat som gjør deg fornøyd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Hei! For det første får du alu i de former du vil ha det! Fra tyggegummi blødt til knekkebrød sprøtt!!!! Så det så! End of story! Men om du har nylon eller alu spiller ingen rolle på stivhet! Engen av delene vil flekse noe som helst i et understell! Om det beveger seg har du fått varig deformasjon! Har kjørt med nylon foringer i hele framenden. Og deler av bake... Bortsett fra phanard og moment stag! Der hadde jeg uniballs! Dette sammen med veldig harde fjærer ble det nesten ikke kjørbart på gata! Greit på fine jevne veier! Men man kjenner abbsolutt ALT av ujevnheter! hadde de e ca et halvt år! Og var like taight og fin etter det! på bane var det overlegent! bortimot ingen krengning! Overlegent til drifting! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Aha.. Takk for svar NM-Performance. :=) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Hei! For det første får du alu i de former du vil ha det! Fra tyggegummi blødt til knekkebrød sprøtt!!!! Så det så! End of story! Kan du nevne hva de materialene heter, når det er snakk om at du får alu emner som er som knekkebrød? Når det ikke er snakk om støyp. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Når en matrialet sprekker eller bryter istede for å deformeres kaller jeg dette sprøtt! Det finnes da flere legeringer i alu som gjør dette! Nå gebbynner det å bli en stund siden jeg hold på med dette, så å kome med noen legeringer og behandlingsgrad tror jeg at jeg skipper! Vi brukte mye av denne typen alu i små med viktige komponenter på fly. Er self utherdingsmetoden som gir legeringen denne egenskapen, ikke legeringene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Som nevnt tidligere, de eneste plassene du kan bruke alu på Volvo, er motorfester, å evt travers foran mot karrosseri, å hvis den har delt bakaksel. Så ang. foringer på alt av bevegelige deler: GLEM ALU. Alu har ikke den egenskaper at den kan gli (tørt) mot stål, den blir bare klin, å varmgang, å du vil få slakk. Poly derimot, har de samme egenskaper som gummi, bare at det er hardere, å det er syntetisk. Den demper støy å vibrasjoner på sammme måte som gummi. Litt kødn å dreie, men ikkeno problem. Nylon er hardere enn det igjen, men demper ikke støy å vibrasjoner, mer dødt. egner seg altså mer til banebiler. Mye jobb å dreie foringer, ville idag DEFINITIVT kjøpt ferdige sett polyforinger, da disse har grafitt i seg, som smører, å seff passer uten problemer.:D Men har du tid å lyst, så go ahead. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stuffen Racing Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 hvor får man kjøpt poly stang for å dreie foringer utav?? Siter Volvo xc70 Bmw E46 320DT volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan. Volvo 360 sladdevogn(Død) Peugeot 405 T16x4 Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Som nevnt tidligere, de eneste plassene du kan bruke alu på Volvo, er motorfester, å evt travers foran mot karrosseri, å hvis den har delt bakaksel. Så ang. foringer på alt av bevegelige deler: GLEM ALU. Alu har ikke den egenskaper at den kan gli (tørt) mot stål, den blir bare klin, å varmgang, å du vil få slakk.Poly derimot, har de samme egenskaper som gummi, bare at det er hardere, å det er syntetisk. Den demper støy å vibrasjoner på sammme måte som gummi. Litt kødn å dreie, men ikkeno problem. Nylon er hardere enn det igjen, men demper ikke støy å vibrasjoner, mer dødt. egner seg altså mer til banebiler. Mye jobb å dreie foringer, ville idag DEFINITIVT kjøpt ferdige sett polyforinger, da disse har grafitt i seg, som smører, å seff passer uten problemer.:D Men har du tid å lyst, så go ahead. Når du sier nylon, mener du da pom? Altså hardplast..? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Jeg har lagd endel foringer til diverse biler oppigjennom åra og det er sjelden noe å spare på å lage selv kontra å kjøpe ferdig. Det er kun de gangene folk ønsker stivere bil enn man vil oppnå med polyforinger fra butikkhylla. Har prøvd alt fra svart jern til teflon og det blir ihvertfall j**lig stivt. Det jeg har fått best tilbakemelding på (allround bruk) er kombinasjon av alu og gummi. Dreie en større foring i alu med litt gummi rundt som flekser litt. Men det er noe dritt å dreie gummi da...jeg har lagt den i fryseren (har laboratorie fryser på jobben som gir -80) og rett i dreiebenken. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.