ulldott Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Hallo folkens, tenkte å bli medlem her nå siden jeg har nettop kjøpt meg en golf:) Men som alle nyoppkjørte ungdommer vil jeg ha noe "mer" ut av bilen enn det er orginalt, og jeg tenkte å starte i motorrommet. Og med motorrommet mener jeg Turbo. Noen som har ett godt tips hvor jeg bør starte hen? Forhandler, deleliste, evt. priser O.l ? Alle svar er til god hjelp:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Blir vel enklest å bytte motor? Finner masse G60 og VR6 motorer rundt omkring. Men da må du og bytte bremser rundt og diverse. Beste er å bruke google og søke.. Sånn ellers om motoren din og hva blokka tåler, har jeg desverre ikke peiling på:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulldott Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Jo takk du, hadde ventet meg ett google svar;p Men har mine tro på at den motoren vil tåle en effektøkning fra 90 til 180 - 200 hester med bytte til litt sterkere slitedeler, f.eks stempelringer pakninger osv. Men med google søk kan man finne masse verksted/leverandører men kun med de anbefalinger de har på hjemmesiden sine. Jeg kan vel omformulere spørsmålet litt: Er det noen som har noen gode erfaringer med verksted som har trimmet slike golfer? Hva gjorde de med bilen? Og ikke minst hva ble prislappen? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimzzz Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 tar du deg en tur på ebay.com så finner du turbosett til vag 1.8/2.0 liter 8v for en rundt 2200 dollar;) så bare å knuse sparebøssa:P har selv tenkt å bestille det til min så;P Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulldott Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Hehe, du har kanskje ett poeng der, men tingen er at jeg er kun teknisk annlagt på bilen som helhet. Jeg har desverre ikke peiling på hva som ellers trengs utenom turbo. Og sist men ikke minst, hva sier bilsakskyndige om at man gjør slikt selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimzzz Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 nei du, ikke vet jeg. jeg gir egentlig blanke:P jeg har andre som skal sette på mitt for meg anyway:P Men såvidt jeg vet trenger ikke en fagperson å gjøre dette ellerno, men må jo uansett på biltilsynet og godkjenne / registrere det etterpå... mine planer er å kjøpe en garret T34 turbo, bytte til grenrør, bytte stempel, og frese toppen... bli vel noe mer ut av det og;) men have fun;) legg ut når du har fått til noe da=) Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 http://www.trykladning.dk/turbokit_golf3.htm Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulldott Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Tusen takk du:) Det var noe bedre enn det jeg hadde trodd, men det er jo i Danmark da:/ Men kanskje det er eneste løsningen, Fordi jeg hørte med ett lokalt firma. De skulle visstnok ha 70.000-80.000 for jobben. I sammenligning er dette uhørt. Noen som har noe billigere innenfor Norges Grenser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 30 lapper for 150 hk er jo et RAN da :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulldott Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 30 lapper for 150 hk er jo et RAN da :rolleyes: Billigste jeg har sett:( Hvis du syns det er ett ran, hvor får du det billigere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Billigste jeg har sett:( Hvis du syns det er ett ran, hvor får du det billigere? Hvorfor ikke bare bytte til VR6 2,8 eller 2,9..? Da får du jo henholdsvis 174 eller 190 hetser, og en motor som er bygd for å tåle det. Og det blir billigere enn 30.000.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulldott Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Hvorfor ikke bare bytte til VR6 2,8 eller 2,9..?Da får du jo henholdsvis 174 eller 190 hetser, og en motor som er bygd for å tåle det. Og det blir billigere enn 30.000.. Hmm, det er kanskje en ide, spørs om girkasse o.l må byttes ut i tilleg. Men såfall, har du noen tips om hvor jeg kan få tak i en slik motor? ps: har ikke de ett rykte på seg for å gå i stykker ganske lett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Skal du ha mer effekt er det i de aller fleste tilfeller billigst å selge bilen og kjøpe en med mer effekt. GTI 16v har jo 150 hk orginalt Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulldott Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Det orker jeg egentlig ikke, dessuten har jeg lyst til å ha en orginal GL som utgangspunkt, liker å mekke på bilene, føles det er mere verd det på en måte, istedet for å kjøpe noe ferdig (: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimzzz Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Her har du to firmaer du får turbokits for rundt 13-16000 istedenfor, pluss frakt og alt derre seff: http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/kits/kit_VW_20L8V_Intercooled.htm http://www.eiptuning.com/eip/4cyl_8v_turbo_starter_kit.html Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg