thxman Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 jeg skal turbokonvertere en b230a med gasser. er det noen som har noen spesielle tips og råd om hva jeg burde passe på/være oppmerksom på? setter stor pris på svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 hvis du kan å montere en turbo, er vel dette noen av de enkleste motorene å sette turbo på :) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Du må ha riktig gasser, evt trykktette en.. Pass på ladetrykket ditt, og riktig bensinmengde.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet November 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 ok. hvilken gasser må æ ha og ka trykk kan æ kjøre på`n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erst_4 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 hørt noen bruker blokk og innmat fra k230, og topp fra 230a jeg, for å få lavkomp, pga. stempla er hule i k blokka.. og gasser fra b19 elns?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 B230K med vanlig topp vil gi så lavt trykk at det er klin umulig å få bra. Hvis du bruker original innmat kan du kjøre med lavtrykk. Men de originale rådene i den blokka er helt elendige, så jeg ville kjørt med et egg mellom foten og gasspedalen... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 originale rådene i A eller K motoren du mener? noen som vet hvor mye trykk æ kan kjøre på en orig 230A motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 B230K med vanlig topp vil gi så lavt trykk at det er klin umulig å få bra. Hvis du bruker original innmat kan du kjøre med lavtrykk. Men de originale rådene i den blokka er helt elendige, så jeg ville kjørt med et egg mellom foten og gasspedalen... rådene til A eller K motoren du mener? noen som vet hvor mye trykk æ kan kjøre på en orig A motor? det står en trykktetta gasser på`n.... orig fra AT motoran trur æ.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Rådene i begge... Jeg vet ikke hvilket trykk man kan kjøre på, men jeg ville ikke lada mer enn ca 0,3-0,4 bar. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg