Gå til innhold

Audi rekkefemmer vs girkasser

Ranger emnet


boost-

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

audi motor og volvo motor går begge samme veien hvis du skjønner hva jeg mener, i ettertid da vi har skjekket quattro kassa så når vi snurrer på utgående akslel på kassa mot svinghjul så går medbringeren til mellomaksel motsatt vei.det gjør det ikke på volvo kassa så da er det jo bare selve diffen problemet ligger.så har tatt noen tlf og har funnet ut som nevnt over at vi skal prøve en bmw diff. blir litt modifisering der og men det får gå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

 

Er sikkert noen audi eksperter her.

 

Tåler 6 trinns kassa til audi s6 mye?

 

Tenkte hvis man leker litt på sommeren.

 

Også lurte jeg på hvem diff er best på vinterføre til litt 4 hjuls sladd?

 

Har hørt litt forskjellig om torsen og sånn.

Tror det er det jeg har.

 

Har forresten en audi s6 2.2t 1996 mod.

 

M.V.H

 

Stian

- Audi S6 2.2t C4 1996

- Bmw 320i 24v e36 1992

- Vw Golf 3 1.8 1995

- Vw Golf 2 1.6 1988(solgt)

- Vw Passat GT 2.3 1988, Volvo 340 1.5 1987 og Bmw 316 1.8 e30 1986(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er VELDIG hauset opp om standard 6 trinns kontra 5 trinns ift holdbarhet.

 

De jeg vet om som raser er FOR BRUTALE OG KJAPPE med å mate inn 2 giret så synkroringene ikke henger med.

 

Uansett, bakdiffen til S4 2.2T med pneumatisk/vakuum styring er en slager. Går vel og an å montere noe av/på bryter på ledningen til S6 diffen under baksetet..?

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er VELDIG hauset opp om standard 6 trinns kontra 5 trinns ift holdbarhet.

 

De jeg vet om som raser er FOR BRUTALE OG KJAPPE med å mate inn 2 giret så synkroringene ikke henger med.

 

Uansett, bakdiffen til S4 2.2T med pneumatisk/vakuum styring er en slager. Går vel og an å montere noe av/på bryter på ledningen til S6 diffen under baksetet..?

 

Hvilken kasse og diff bør eg velge på 450-500hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

en liten oppdattering på rwd audi . nå er den så og si færdig ombygget,men veien dit var ikke bare enkelthttp://www.powerdrift.no/gallery2/main.php?g2_itemId=2660

men orginale volvo kasser funker dårlig m ca 300 hk har tatt kvelden på 2 stk.bruker nå en steffansonkasse så får vi se om den holder.kommer vel til og lage en prosjekt tråd snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår