_Kenneth_ Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 Getrage 262,265,280 skal passe, og dei skal tåle 300hk uten problem, M90 kassa til volvo tåler også litt meir en m45 Du mener at de skal passe på Volvo clutchhus..? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 Du mener at de skal passe på Volvo clutchhus..? svarer jeg, nei du må ha en adapterplate mellom clutchhus og kasse da, står en del om det på 240 forumet her ang,getrag, søk litt rundt der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 Ok, takk for hjelp så langt.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2+2=quattro Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Siden getrag kasser passer på audi femmer'n, bør vel en bmw sekser passe på audi kassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 En liten raport fra ombygging til rwd audi, funka veldig dårlig,4 gear bakover og ett frem:violin: diffen på audi gikk motsatt vei den,men en har da prøvd,har ikke gitt opp helt ennå men får gå i tenkeboksen igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Du får få tak i en diff fra BMW eller noe da, om de går "andre" veien.. Problemet ditt er vel ikke diffen, men girkassen, eller..? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 jo er diffen som er problemet, skal bruke diff i fra m5,gearkassa vi bruker er fra volvo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Er ikke helt med på den.. For er ikke både motor og diff fra Audi..? Ville trodd det var kassa som var "feil" jeg.. hmm.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 audi motor og volvo motor går begge samme veien hvis du skjønner hva jeg mener, i ettertid da vi har skjekket quattro kassa så når vi snurrer på utgående akslel på kassa mot svinghjul så går medbringeren til mellomaksel motsatt vei.det gjør det ikke på volvo kassa så da er det jo bare selve diffen problemet ligger.så har tatt noen tlf og har funnet ut som nevnt over at vi skal prøve en bmw diff. blir litt modifisering der og men det får gå:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-s2 Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 appr. girkasser en vanlig s2 kasse 5 eller 6 trinns, ca hvor mye pøk tåler en sånn? evt hvilken kasse kan en bruke om en trimmer ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passe Lat Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Hei. Er sikkert noen audi eksperter her. Tåler 6 trinns kassa til audi s6 mye? Tenkte hvis man leker litt på sommeren. Også lurte jeg på hvem diff er best på vinterføre til litt 4 hjuls sladd? Har hørt litt forskjellig om torsen og sånn. Tror det er det jeg har. Har forresten en audi s6 2.2t 1996 mod. M.V.H Stian Siter - Audi S6 2.2t C4 1996 - Bmw 320i 24v e36 1992 - Vw Golf 3 1.8 1995 - Vw Golf 2 1.6 1988(solgt) - Vw Passat GT 2.3 1988, Volvo 340 1.5 1987 og Bmw 316 1.8 e30 1986(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Personlig synes jeg det er VELDIG hauset opp om standard 6 trinns kontra 5 trinns ift holdbarhet. De jeg vet om som raser er FOR BRUTALE OG KJAPPE med å mate inn 2 giret så synkroringene ikke henger med. Uansett, bakdiffen til S4 2.2T med pneumatisk/vakuum styring er en slager. Går vel og an å montere noe av/på bryter på ledningen til S6 diffen under baksetet..? Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-s2 Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Personlig synes jeg det er VELDIG hauset opp om standard 6 trinns kontra 5 trinns ift holdbarhet. De jeg vet om som raser er FOR BRUTALE OG KJAPPE med å mate inn 2 giret så synkroringene ikke henger med. Uansett, bakdiffen til S4 2.2T med pneumatisk/vakuum styring er en slager. Går vel og an å montere noe av/på bryter på ledningen til S6 diffen under baksetet..? Hvilken kasse og diff bør eg velge på 450-500hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 en liten oppdattering på rwd audi . nå er den så og si færdig ombygget,men veien dit var ikke bare enkelthttp://www.powerdrift.no/gallery2/main.php?g2_itemId=2660 men orginale volvo kasser funker dårlig m ca 300 hk har tatt kvelden på 2 stk.bruker nå en steffansonkasse så får vi se om den holder.kommer vel til og lage en prosjekt tråd snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2007 hva med kassen til en MB sprinter? evnt. LT35? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg