Gå til innhold

Hurdalslina - filmklipp!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter å ha hørt om denne veien i tre år fikk jeg endelig kjørt den i går. Var på vei ned fra Lillehammer i går og kjørte Skreia for å slippe kø. Og plutselig var den der. Denne veien som skal være så rå...

 

Og den er jo artig nok. Masse svinger og opp og ned. Sikkert fantastisk i en olabil. Men jeg kjørte av alle ting en lånt non-turbo Supra med automat. Helt orginal og med gatedekk. Selv om det er en billig Supra, så har jeg overhodet ikke økonomi til å skade den, så jeg tok det ganske pent. Safet der det var uoversiktelig eller fuktig, og tok høyde for møtende trafikk. Allikevel var moroa over på fem minutter og tre sekunder. Det er to minutter fortere enn denne integraen som gasser så fælt..!

 

Så konklusjonen er at veien er artig, men alt for svingete og smal til at det gir noe kick...

 

Heisann!

 

Mere moro i "olabilen" min enn den lastebilen du lånte tenker jeg ja hehe....

 

Poenget med denne filmen var å vise ett stykk sinnsykt morsom vei, ikke for å vise hvor fort man kan kjøre over der....hvis du ser nøye, så ser du at jeg ikke gasser spesielt mye på slettene, da dette ikke var SS-5 i Hurdal-WRC og at det ikke sto om poengstrid ;-)

For å være helt ærlig så vet jeg ikke engang eksakt tid jeg brukte over der...

Tror jeg hadde hatt bilen i et par uker (EDIT: noen mnd) da vi lagde den filmen og tok høyde for både dårlige bremser, uoversiktelighet, sauer, biler, folk osv jeg også, bare så det er sagt...(bremsene er fikset, de andre tingene er fortsatt like viktig å tenke på når man kjører over der!)

 

Vil bare understreke en gang til, dette var ingen skrytefilm med håp om å sette verdensrekorder....for da hadde jeg vel kjørt over der et par ganger først før jeg hadde prøvd meg tror jeg og ikke hadde jeg prøvd før veien hadde vært stengt for annen trafikk heller!.....

Dette var faktisk min første tur over der også...

 

PS: har sett filmen igjen nå, og jeg bruker ca 6,35 min fra ferista til jeg treffer på sauene, og hvis du legger merka til at jeg ligger bak en bil med henger i nesten ett minutt, så vil jeg si meg ganske fornøyd jeg.....

Ihvertfall med tanke på at du er en profilert person innen motorsport og drifting, jeg er bare en amatør uten snøring på kjøring ;-)

 

EDIT: og hvis du ikke slutter å mobbe for dårlig kjøring, så tar jeg ut "DriftBattle" plakaten som du hang opp i Suzuki'en og slutter å reklamere for treffet deres hehehe :-P

'98 Integra Type-R

'99 Wagon-R+

'84 Tempo PanteR ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har koset meg på denne veien selv i en 1983mod Toyota Starlett med 1,3l og 4.trins kasse, bakhjulstrekk og sperre.. :P kan bare si en ting jeg kooooosa meg godt da.. :P hehe.. hadde da kjørt den strekningen med en 94 m5 tidligere på dagen men torte ikke å trø noe spesielt med den da den var solgt. :)

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Mere moro i "olabilen" min enn den lastebilen du lånte tenker jeg ja hehe....

 

Poenget med denne filmen var å vise ett stykk sinnsykt morsom vei, ikke for å vise hvor fort man kan kjøre over der....hvis du ser nøye, så ser du at jeg ikke gasser spesielt mye på slettene, da dette ikke var SS-5 i Hurdal-WRC og at det ikke sto om poengstrid ;-)

For å være helt ærlig så vet jeg ikke engang eksakt tid jeg brukte over der...

Tror jeg hadde hatt bilen i et par uker (EDIT: noen mnd) da vi lagde den filmen og tok høyde for både dårlige bremser, uoversiktelighet, sauer, biler, folk osv jeg også, bare så det er sagt...(bremsene er fikset, de andre tingene er fortsatt like viktig å tenke på når man kjører over der!)

 

Vil bare understreke en gang til, dette var ingen skrytefilm med håp om å sette verdensrekorder....for da hadde jeg vel kjørt over der et par ganger først før jeg hadde prøvd meg tror jeg og ikke hadde jeg prøvd før veien hadde vært stengt for annen trafikk heller!.....

Dette var faktisk min første tur over der også...

 

PS: har sett filmen igjen nå, og jeg bruker ca 6,35 min fra ferista til jeg treffer på sauene, og hvis du legger merka til at jeg ligger bak en bil med henger i nesten ett minutt, så vil jeg si meg ganske fornøyd jeg.....

Ihvertfall med tanke på at du er en profilert person innen motorsport og drifting, jeg er bare en amatør uten snøring på kjøring ;-)

 

EDIT: og hvis du ikke slutter å mobbe for dårlig kjøring, så tar jeg ut "DriftBattle" plakaten som du hang opp i Suzuki'en og slutter å reklamere for treffet deres hehehe :-P

 

He he, mente ikke å mobbe! Var bare litt skuffet over at det var så mye knot og at det var så fort ferdig. Har liksom hørt så mye om denne fantastiske veien der en kar i Honda grisekjørte noe jævlig, så da måtte jeg jo ta tiden når jeg først var der. Tror nok det går an å kjøre den veien på under 4 min i en preppa bil med litt satsing.

 

Men så er det dette med å kjøre fort på offentlig vei da. Jeg skal på ingen måte være en hykler, men jeg det er jo aldri smart å gi 100% så kjøringen din var fornuftig og fin. Følte selv at jeg ga rundt 80% kanskje. Kjørte fort uten å ta noen sjanser. Har jo heller aldri kjørt der før, og bilen gikk som en dass :p

 

Når alt det er sagt, så kan jeg jo mobbe litt for Sukizukukien nå som jeg vet hvem du er :D

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Flytta til Minnesund for 6 mnd siden, og jeg har ennå ikke hørt om veien??? Rart... Lukter som mat for Impreza'n i vinter.. :cool:

 

Lukter mat hele året der, helt seriøst!

 

Ikke hør på hva han som kjørte Supra'en sa, den bilen er uegnet der alikevel hehe...

'98 Integra Type-R

'99 Wagon-R+

'84 Tempo PanteR ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så Kenneth, ikke så sinna nå :D

Tenkte faktisk jeg skulle avslutte sesongen på den veien med Supraen. At det blir siste turen på veien for i år. Bare håpe det ikke begynner å snø til helgen da :( Du blir med for å dokumentere du Fredrik?? :D

 

Tja, kanskje det. Er keen på å få tak i en bil som er litt mer egnet jeg da. Må jo se hvor fort man kan kjøre over der... :D

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så Kenneth, ikke så sinna nå :D

Tenkte faktisk jeg skulle avslutte sesongen på den veien med Supraen. At det blir siste turen på veien for i år. Bare håpe det ikke begynner å snø til helgen da :( Du blir med for å dokumentere du Fredrik?? :D

 

Kjøre sammen over der Morten? :-)

'98 Integra Type-R

'99 Wagon-R+

'84 Tempo PanteR ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safet der det var uoversiktelig eller fuktig, og tok høyde for møtende trafikk. Allikevel var moroa over på fem minutter og tre sekunder.

 

Så konklusjonen er at veien er artig, men alt for svingete og smal til at det gir noe kick...

 

Det vil si at du du har hatt en snittfart på 142,57kmt, ikke værst!

 

Det ma da ha vært et kick!?

'98 Integra Type-R

'99 Wagon-R+

'84 Tempo PanteR ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår