Gå til innhold

Senking og justeringer

Ranger emnet


prodigious

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Jeg har senket bilen min med et senkesett som firmaet RacingPower bygde for meg ved hjelp av originale fjærbein-deler og deler fra koni. Senkesettet er justerbart (såkalte koni coliovers), men jeg mener selv at bilen ikke blir senket nok foran fordi gjengepartiet, som gjør at jeg kan justere høyden, sitter for høyt opp. Det er umulig å justere på dette da det ikke er fysisk mulig å flytte gjengepartiet lengre ned pga. utformingen av det originale fjærbeinet.

 

Jeg har forholdsvis korte fjærer foran(og bør nødig tukle noe med disse) men jeg vil ha bilen lavere foran. Hva kan jeg gjøre? Siste mulighet blir å kappe fjærene 1-2cm..bilen MÅ lengre ned pga. det estetiske. Den har en perfekt høyde bak, og jeg vil ikke godta at den er høyere foran enn bak.

 

Jeg har betalt 7000 for ombyggingen, og har ikke økonomi til å kjøpe nytt, bare så det er sagt!

 

 

Og når det gjelder "toe in" og chamber (er ikke særlig kjent med disse uttrykkene) har jeg fått for meg at disse skal justeres etter senking for å minske slitasje på dekk og liknende...spørsmålet mitt er da; Om fjærene er kappa (dersom jeg ikke finner en annen løsning), og bilen er godkjent, har vel ikke verkstedet no med dette å gjøre? De skal vel kun fikse problemet så godt som mulig?? Eller tar jeg feil? Tenker da på om dem har makten til å umuliggjøre senere godkjenning etc?

 

 

Vil helst slippe all moralpreken, da jeg vet at fjær-kapping ikke akkurat er å anbefale. Men har ekstra fjærer om det skulle bli et for stort problem. Og bilen MÅ bli lavere foran.

 

 

Håper på gode og saklige svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge fjærene ikke er gammle og rustne så er ikke dette noe problem. du har ikke bilde av dette a?? kanskje du kan lage deg senkeskåler til fjærbeinet ditt..

 

Fjærene er splitter nye og superstive.

Men som nevt, ligger senkeproblemet mest i gjengepartiet vs. den originale utformingen av fjærbeinet egentlig:S Skal se om jeg får lagt ut noen bilder på mandag, da jeg kommer hjem til min egen PC. Senkeskåler? Hva går dette ut på?

 

takk for alle innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være greit å si hvilken polo det er snakk om...

kjøpe nye fjærer, koster ca 500kr stykke i valgfri hardhet

 

Det er snakk om polo 2f;

side.jpg

 

Tviler på at jeg får tak i no særlig kortere fjærer..hvor korte får man tak i i løs-salg? (kan ta mål av fjærene mine på mandag)!

 

Og er det noen som har noen svar å gi meg på dette;

 

Når det gjelder "toe in" og chamber (er ikke særlig kjent med disse uttrykkene) har jeg fått for meg at disse skal justeres etter senking for å minske slitasje på dekk og liknende...spørsmålet mitt er da; Om fjærene er kappa (dersom jeg ikke finner en annen løsning), og bilen er godkjent, har vel ikke verkstedet no med dette å gjøre? De skal vel kun fikse problemet så godt som mulig?? Eller tar jeg feil? Tenker da på om dem har makten til å umuliggjøre senere godkjenning etc?

 

 

på forhånd takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min var senket 90mm med coilovers, så jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg hadde 2 fjærer pr fjærbein. Hadde da fjærskålen "helt nede på styrestaget"

 

Tipper heller du har kjøpt for store felger;)

 

Hvilken diameter har fjærene dine da? Kollevold, Gundersen mfl selger coilover fjærer i forskjellige lengder og hardheter

 

http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo12.htm

 

SeiteP33.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke inn på verksted vel?? får de rimelig korte.. Pedersensracing selger HR og dem produserer svært korte fjærer

 

Angående det med verkstedet, var ikke det ment for å få fikset fjærene, men om de egentlig bryr seg med "godkjenning" når dem skal justere spissing/chamber for meg...vet ikke helt hvordan dette fungerer jeg men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min var senket 90mm med coilovers, så jeg skjønner ikke helt problemet. Jeg hadde 2 fjærer pr fjærbein. Hadde da fjærskålen "helt nede på styrestaget"

 

Tipper heller du har kjøpt for store felger;)

 

Hvilken diameter har fjærene dine da? Kollevold, Gundersen mfl selger coilover fjærer i forskjellige lengder og hardheter

 

http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo12.htm

 

 

Har også fjærskålen helt nede, hvis jeg forstod deg rett.

Ja, er nok mulig felgene er for store i deres øyne..hehe,men det er den strl. jeg ville ha (16" m 195/40 gummi)..har ikke du det samme da?

 

Men hvor mye klaring er det på polo'n din, mellom skjerm og dekk?

 

Usikker hvilken diameter fjærene er, sjekker alt imorgen når jeg kommer hjem.

 

Hvor korte fjærer kan man egentlig ha?

 

Prodigious

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke klaringen mellom skjerm og dekk. Har vel igjen 20-30 mm ned til styrestaget foran nå tenker jeg. Har det justert slik at bærearmene står rett ut. Det gir best veigrep

 

DSCF0418.jpg

 

Har 195/40-16 på min ja, og det er for stort til mitt bruk. Kommer til å gå tilbake til 175/50-13 etter å ha slitt ut mine 185/55-14 gateslicks

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må man bygge om orginal fjærbeina på både polo 1,2 og 2f for å få justerbart? eller kun 2f?

Ja, du må sende inn de fremre fjærbeinene dine til leverandøren for konvertering på alle Polo 86/86C(75-94). Jeg kjøpt et sett på huggeren som jeg sendte til KW

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok, så informasjon om det mangler hos eyecandyracing.no? Begynte å lure på om det var komplette sett, med laaav pris. Det blir vel fort dyrt å sende ned fjærbeina og slikt, eller er det inkludert i prisen hos de som selger justerbart?

 

Vil ha justerbart snart, så må bare undersøke

 

Og prodigous, hvor ligger racing power?

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår