volvo-r-sport Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Hej! Er det noen som vet eksakt høyde på originalstemplene til 230FT motoren? Fra kryssbolt til toppen eller noe? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240r Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 samme som på f. hjelper kanskje ikke så masse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Jeg vil tro at kompresjonshøyden er 39,7 mm, men det er litt vanskelig å forstå oversikten jeg har tilgjengelig akkurat nå. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Stemmer bra det reodor, ringte til en snabb i stad og han sa 39,5... Fra senter i kryssbolten (hullet) til toppen av stempelet... Det er IKKE samme som på f, da hadde jo kompen blitt altfor høy... Ikke noe særlig på en turbomotor... Håper inderlig at det er rådene som er kortere på penta motoren jeg har fått tak i. Så jeg slipper å kjøpe nye stempel/dreie ned de gamle... Noen formening om hvor mye rådene i denne motoren tåler? Er en original Penta motor (2,5 liter). Tror det stod N på rådene? Kan det stemme eller har jeg blingsa? Er jo en 230 motor og ikke 23, da kunne jeg skjønt det. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Kompresjonshøyden er nok lik, men ft-stemplet har en forsenking i stempeltoppen som reduserer kompresjonsforholdet. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Er det ikke forsenking i F stempla også? Mener det jeg, men mulig jeg var full når jeg plukka F motoren min i deler for ei stund siden... Finner jeg ut i mårra, rota bort skyvisen så fikk ikke målt. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Hvis jeg forstår oversikten min rett så er forsenkingen i f-stemplet 0,6mm mens den i ft-stemplet er 4,5mm. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Mye mulig, jeg har ikke gravd så mye i hvordan jeg skal gjøre det jeg.. Men håper at jeg får rett komp ved å sette in FT stempel istedenfor std F. Usj, hater å regne på sånt, det er så søplete... Men nå drar jeg å henter motorbukken min så jeg får sjekka ut den elendigheta og funnet ett svar... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 At ikke noen har satt opp en tabell med mål og dimensjoner på Volvo motordeler ennå er for meg et mysterium. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Det meste er jo likt hvis en holder seg innom B230 eller B23. B230 deler passer i b230, mens b23 passer i b23... Ett FT stempel er som regel ett FT stempel.. Det groveste som skiller er hvor trøst'en er hen (på midten eller bakkant). Det er først når vi begynner med sære ting sånn som penta motor at det blit noe dritt... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg