Gå til innhold

mitt Volvo 164E B6304F, M90H prosjekt:) nye bilder 10.9.07.

Ranger emnet


BUS_164

Anbefalte innlegg

jepp er heime i garasja eg holder til.. ja løfte bukk må man ha..men den har no stått opptatt i ca.4år no av 164a..so han far klikka vell snart..hehe rette verktøyet er halve jobben det:) har fått taki gear-kasse jekk med no og "ellefant", motor bukk, 2stk. 2tonns taljer..så det bjønder å komme seg:).. kor du holder til med dine prosjekter da?

 

 

Høres ut som du he det meste då ja... Kan du løfte heilt opp me da? Ser ikkje so høge ut dinna garasja... Mine prosjekt helde til på Sæbø faktisk. Kjøpte mej et lokale der for litt sida, gamle smia hvis det sei dej noke. Ca 140 kvadrat med 3,5m takhøgde, + lagerloft:) Kjekt å ha, men he ikkje fått det heilt opp å gå enda, skulle hatt mej en bukk blant anna...

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres ut som du he det meste då ja... Kan du løfte heilt opp me da? Ser ikkje so høge ut dinna garasja... Mine prosjekt helde til på Sæbø faktisk. Kjøpte mej et lokale der for litt sida, gamle smia hvis det sei dej noke. Ca 140 kvadrat med 3,5m takhøgde, + lagerloft:) Kjekt å ha, men he ikkje fått det heilt opp å gå enda, skulle hatt mej en bukk blant anna...

 

hyskakje kor høge ho e, men fekje løfte heilt opp..litt i grense land for at gearkasse jekken går under og en får ikkje stå opp reist, men bruker kontor-stol:) ja trur ej veit kor det e..jepp kjekt å ha en slik plass:) mine planer når eg blir ferdig med skule er å kjøpe mej en gard med god plass å boltre seg med prosjekter..bygge felt er ikkje so kurant..vi kjøpte løfte bukken med halkjesvik-bilverksted..den er 1975mod. men var nye løfteskruer og mutterer+ ny godkjent/klassa..ga 5000kr for den..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ det vekker minner ifra rustsveisnga.......

Du ser jo ut til og ha kommet igjennom det verste nå da, Du får gasse på litt så vi får sammla 164 troppene og dra på gatebil og slikt.

Det ser jo skikkelig bra ut, kult at du tar deg tid til og gå over hele bilen og sette i stand alt.Bestemt deg for farge?

Vet du foresten om en nogenlunde komplett forstilling til meg?, trenger ikke bremser og caliptere og slikt bare brua-bærearmene osv.Trenger ikke være topp stand,skal bytte alt av foringer og stag uansett.

Finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ det vekker minner ifra rustsveisnga.......

Du ser jo ut til og ha kommet igjennom det verste nå da, Du får gasse på litt så vi får sammla 164 troppene og dra på gatebil og slikt.

Det ser jo skikkelig bra ut, kult at du tar deg tid til og gå over hele bilen og sette i stand alt.Bestemt deg for farge?

Vet du foresten om en nogenlunde komplett forstilling til meg?, trenger ikke bremser og caliptere og slikt bare brua-bærearmene osv.Trenger ikke være topp stand,skal bytte alt av foringer og stag uansett.

Finni

 

takk for det:)

ja har jo fått gjort litt..gler meg til den dagen eg er ferdig med rustsveisinga:) skal prøve mitt beste, men tårer ikkje å love noke tidspunkt på kortid prosjektet er ferdig..ja hadde vore arti med et "164-team" på gatebil treffa..so vitt eg veit..så er det berre eg å du som bygger 164 prosjekt i norge for tida??(som ikkje er orginal) eller er det fleire? har aldri sett 164 på gatebil-treffa..

 

ja planen har heile tida vore å få bilen så bra som eg greier..slik at eg seinare kan "kose" meg med motor-trimming/turbo konventering, som er min største intriesse:)

 

hyskakje farge-koda, men det er en mørke blå farge..veit ikkje om noken for øyeblikket:( er den ikkje bra den du har da? eller er den oppruste?

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helga gjekk med til rydde litt i garasja å prøve å få system i garasja igjen + holder på å lage til et dele-lager med hyller, for å få rydda vekk en del ting som ikkje trengs med det samme og få litt meir "albue-rom" i garasja:) trur eg blir ferdig med det neste helg.. så eg får bjønde på prosjekte igjen:)

 

her er noken bilder av slik det ser ut no:(... (advarer mot sterke bilder av rot) hehe:)

 

diverse.jpg

 

diverse-1.jpg

 

diverse-2.jpg

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kanskje ha 164 da;)

 

Blir nåkk ikke noe turbo maskin med det første tenker jeg, men dobble weber osv. er nok en mulighet!

 

ok..anbefaler å være nøye med å sjekke den eventuelle 164a du skal kjøpe for rust, så sparer du deg for masse arbeid og haudeverk..bedre å legge på noken tusen kroner på en som er bra:) denne 164a kjøpte eg når ej va 16år..ej var desperat og "blind":( selger sa den var "so og sei rustfri" og "alt av rust var sveiset" og du ser no bilda..finne mykje rart når en bjønder å sjå nermare på det..:(

 

ja blir no futt i b30 med 3stk dobble weber osv..:)men blir no fort dyrt det me, om du ikkje får taki brukt og billi

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyskakje kor høge ho e, men fekje løfte heilt opp..litt i grense land for at gearkasse jekken går under og en får ikkje stå opp reist, men bruker kontor-stol:) ja trur ej veit kor det e..jepp kjekt å ha en slik plass:) mine planer når eg blir ferdig med skule er å kjøpe mej en gard med god plass å boltre seg med prosjekter..bygge felt er ikkje so kurant..vi kjøpte løfte bukken med halkjesvik-bilverksted..den er 1975mod. men var nye løfteskruer og mutterer+ ny godkjent/klassa..ga 5000kr for den..

 

 

Høres ut som et kupp det! kanskje dei he en til mej me...:wonder: Ellers likte ej sylindersamlinga di på veggen... Utfila å ihjelkjørt alt sammen tenke ej:D

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et kupp det! kanskje dei he en til mej me...:wonder: Ellers likte ej sylindersamlinga di på veggen... Utfila å ihjelkjørt alt sammen tenke ej:D

 

vakje so gale pris nei..var for ca.5år sida..dei bytta ut en..kankje det..det blir vell bytta ut av og til:)

 

hehe..ja der henge no noken av dei..har ei kasse med 4-5stk. til og alt berre TSX he hadt litt av kvart, men aldri noke som detter så mykje søndt som TSX,skar no seg ca. kvar 3veke..kløvde vel motoren ca. 10gonga på et år..pga brendt hol i stempel eller knuste stempel\stempel-skjørt..blei no forska litt med..ER50 autisa sylinder, charmo med DT50 innsug, sveist bru på utblåsinga, forsjellige eksosport opninger som:170, 180 og 190 graders+++ det meste blei vell utprøft..største oppnåd toppfart 145km/t og å klare noke meir en det, trur eg er en stor terskel? og farta stemmer vist turteller er rett..for vist en tar turtalet å rekner ut utveksling på veiv-clutch,5gear,framderev-bakdrev og hjulets omkrets..fekk eg 147km/t teoretisk fart og då er sikkert ikkje 145km/t umulig? ka din personlige fartsrekord på moped va? du har no hadt en god del opp gjennom tidene,vakje

det 30-40stk.? ej hekje hadt meir en 26stk. men hekje vokst fra det enda:D hehe..he 1stk. Honda CB100K3, 3stk. TS50X og 1stk. ER50 og liker faktisk ER50 best, den eg har med flammer på tanken, har eg hadt i 3,5år uten et feilslag:D

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:O wow! detta var pent!! det er det deiligste jeg ar sett på lenge assa! stå på!! gleder meg til og se flere bilder!! :D :D

tusen takk for det:D satser på å få rydda ferdig garasja i helga og kankje få bjønde på igjen der eg slapp:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor kjøpte du de stolene?? de var veldig fine, men det kommer sikkert til å bli en bra og fin bil dette.

 

Takk for det:D

stolene kjøpte eg i danmark for 1,5år sida..eg å dama var der på bilferie med en toyota carina2 1985mod. so såg eg dissa stolane til 750kr stk. og måtte berre kjøpe dei..dama mi blei steikje gala..for dissa seta tok no opp heile baksetet..hehe:) einaste minuset me dei, er at der e dissa røde felta..det synst ikkje ej er so fint..men det får berre vær til dinna prisen:volvsmile

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:afro fekk gjort litt i helga.. bygt ferdig delelageret..ca.30m med hyller og fekk rydda vekk en god del deler ned på lageret og kjørt vekk et stort lass med rot å brendt det..men vart ikkje helt ferdig med ryddinga,men trur eg blir ferdig i helga:D

littrydda.jpg

 

littrydda2.jpg

 

her er doèn vist en skal holde på noken dager i strekk i garasja:D..hehe

doen.jpg

 

ovnen.jpg

og her er steikeovnen vist en skal steike seg en pizza og vinkelslipar med kappskive virka bra som "pizzasjærer"..det har vore brukt noken gonga, men spruter litt pizzafyll:Dhehe

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår