Gå til innhold

BMW E36 strømtrøbbel

Ranger emnet


Z_AGO

Anbefalte innlegg

Jeg har trøbbel med bilen min! jeg har en BMW 316i 93modell, og den har blitt eid av en eldre mann som vist har kjørt meget pent med bilen.og den lader ikke i det hele tatt.. men jeg bytta børstesett på dynamoen i går, jeg bytta batteri og stramma vitereima.. men fortsatt så vil virkelig ikke bilen lade.. ingen ledninger er løse eller noen ting! den lada på 12 1/2 volt når jeg hadde det gamle batteriet i og det holder ikke!! vet jeg.. men har ikke fått sjekka det nå!

 

Men er det virkelig dynamoen som har tatt kvelden her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Oppdatering her:

Dynamo byttet. Dette hjalp ikke en dritt.

Byttet tilbake til den gamle dynamoen og fikk ladespenning på 14v+...

Satte i sikringen til annlegget og spilte litt.. ladet fortsatt like bra... Skrudde på lysa og det lyste i 10 sek. før ladespenningen falt til 12.2v

Hva faan kan være galt her?

Har nå KLISS nytt batteri for 2. gang ettersom det andre vi kjøpte blei ødelagt av utladningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,nå har jeg bytta dynamo og den lada! =D *hoppeitaket*

 

men jeg er ikke helt sikker på hvor mye batteriet skal tappe når jeg skrur av bilen.. jeg starta bilen når jeg hadde fått inn ny dynamo for å sjekke om den lada.. og den lada.. men når jeg skrudde av bilen (ca 1min etter) så begynte batteriet å tappe. er dette vanelig når jeg bare har på bilen på så kort eller er det noe galt der.. det så ut som om volten ble stabil etter en stund men er ikke helt sikker.. den lada fra 12.12v til 13.54 med en gang jeg skrudde på bilen.. men når jeg skrudde den av igjen så hoppet den ned til 12.93- 92 -91 -90 -89 - 88 -87.. den begynte å hoppe veldig mye på slutten der fram og tilbake.. men er dette vanlig eller er det noe som faktisk tapper batteri?? nå skal det også sies at vi målte ikke volten i en evighet... men jeg fikk beskjed om at den skulle gå litt ned, men at det var vanelig.. men måtte sjekke ut sånn her også.. og få flere meninger! =)

 

Mvh Torjus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår