Mr2mk1fan Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 hei. jeg har endelig fått kjøpt meg den nest største biltema kompressoren (100l 4 hk) men la ikke merke til at den e 3-fas. Hva gjør jeg nå? Hvordan kan jeg få en slik kontakt i mitt hus? Noen elektirkere som kan dette? Takk for alle svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IceC00| Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 dersom du har 3fas inn i huset er det bare å få en elektriker til å legge opp en ny kurs til 3stikket For å sjekke om du har 3fas inn er det enklest å se på hovedsikringen din. Tror normalen er 3fas inn i bygning å fordeling derfra til 1fas kurser. Er ikke elektriker så jeg har lite erfaring med strøm i bolighus. Siter -vw golf 1,6gl 87 (bruksbil) -vw golf 1,8cl 85? (kræsja delebil) -vw golf 1,6? sport 88? (delebil ødelagt av tidligere eier) -vw jetta 1,6 85 (prosjekt) ------------------------------------------------ x mitsubishi galant 87 (hugges) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Har du ikke 3~ inn i huset, kan det være en mulighet å sette på en startkondensator. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 er huset ditt nytt eller gammetveldi gammle hus har ikkje innlagt tre faser, men alt ette 1970 he garantert 3faser inn, so då e det berre å få lagt opp Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IceC00| Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Har du ikke 3~ inn i huset, kan det være en mulighet å sette på en startkondensator. Start kondensator må vel dimensjoneres etter en formel jeg ikke husker.. vet det er 2 formler alt etter motor størelse. Sikkert noen som har formelene i en eller annen skolebok om det skulle bli aktuelt. Du får bare 80% effekt ved 1fas drift så det er vel kun en nødløsning i dette tilfellet egentlig Siter -vw golf 1,6gl 87 (bruksbil) -vw golf 1,8cl 85? (kræsja delebil) -vw golf 1,6? sport 88? (delebil ødelagt av tidligere eier) -vw jetta 1,6 85 (prosjekt) ------------------------------------------------ x mitsubishi galant 87 (hugges) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr2mk1fan Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 jeg som trodde at nå var utstyret i orden, så stopper det opp på nytt med dette. gosh.:hondakick må til med elektriker altså. offa, blir dyrt dette til slutt...:puke: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IceC00| Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Er du litt nevenyttig kan du jo legge kabel selv da så kan elektrikeren koble til det hele når du er ferdig.. sparer endel arbeidspenger da.. Spør elektrikeren din om han godtar det. Er ikke sikker på lovligheten om du ikke har papirer selv. Men så lenge elektriker kobler alt så bør det jo være greit... Siter -vw golf 1,6gl 87 (bruksbil) -vw golf 1,8cl 85? (kræsja delebil) -vw golf 1,6? sport 88? (delebil ødelagt av tidligere eier) -vw jetta 1,6 85 (prosjekt) ------------------------------------------------ x mitsubishi galant 87 (hugges) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr2mk1fan Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 tar de ut fra sikringsskapet da eller? kan jo ta en ny handle runde på biltema...sigh:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 hehehe , må nåkk ut får sikringskapet, vist du ikkje har 3fase kontakt frå før, vist du prater me elektrikerne kan han sikkert go ta at du legger kabelen, eller få en til å gjere det svart, Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antkoma Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 du kan jo bugge åm kompressoren..på nogen elektriske motorer så går det an å butte i fra 3 fase til 1 fase Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr2mk1fan Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 arg. men hvordan gjør man d da? hadde ikke tenkt å legge ut for en ny kompressor for å få denne til å funke. tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Lever den tilbake og kjøp en 1-fase, enklest og billigst! 4Hk er for stort for kondensatordrift, ikke anbefalt over 1,5KW. Du kan kjøpe en slik VFD.-omformer som amerikanerene er så glade i men det koster skjorta (det og!). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg