Gå til innhold

340 kam i 360

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om en brukt 340 kam, som selger mener skal være bra i min 360.. Jeg har sjekket litt rundt, og funnet ut at det blir merkbar bedre effekt av denne kammen.. Det jeg lurer på er om det har noe og si at den er brukt.. Jeg har planer om å kjøpe nye ventilløftere, da det skal være lite smart å bruke de gamle jeg har.. Da er det vel en prosedyre med sånn innkjøringspasta og greier, eller er det kun ved ny kam..??

 

Alternativet er å beholde den originale 360 kammen, da jeg ikke prioriterer ny kam nå.. Har så mye annet jeg må bruke penger på først..

 

 

Ønsker tips og råd og innspill her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ikke sikker jeg, men tror den er tidlig 80-talls, uten å si det sikkert.. En ny kam som er beregnet ut i fra mitt innsug, forgasser og headers vil nok gi betraktelig mye økning i forhold til denne 340-kammen vil jeg tro.. Så vi kjører original kam tenker jeg, så bytter jeg når sjangsen byr seg..

 

Har faktisk ikke fått prøvd Dart'en skikkelig enda, ble lagt litt på is da jeg hadde så mye annet å gjøre.. Så fikk aldri justert inn tenning eller gasser eller noe.. Nå har jeg nytt innsug og ny gasser, så har planer om å få en gammel ringrev til å justere den inn for meg til våren.. Tviler på den går bedre, siden den ikke er gjort så mye med nå.. Men kan nesten garantere at det er morsommere å kjøre den..!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann...

 

hva slags innsug og forgasser har du tenkt å bruke på 360`n?

jeg skal bytte det samme på min, + kammen skal byttes, men jeg har en magnum motor liggende, så jeg vet ikke om jeg skal bruke toppene fra den å sette på 360`n....

 

vurderte å kjøre full edelbrock pakke på den også? hva er dine planer?

VULGAR DISPLAY OF POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Edelbrock Performer RPM innsug, og skal bruke Holley 650 spreadbore.. I tillegg skal jeg ha Mallory elektronisk tenning på den.. Jeg ville ikke gått for edelbrock sin kam, da jeg har hørt litt rart om den.. Men gå for det innsuget og gasseren, og så ringer du til Sarpsborg motor om kam, der får du kam tilpasset ditt oppsett, samt nye ventilløftere til 2000,-.. Det er nok det jeg går for.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann...

 

hva slags innsug og forgasser har du tenkt å bruke på 360`n?

jeg skal bytte det samme på min, + kammen skal byttes, men jeg har en magnum motor liggende, så jeg vet ikke om jeg skal bruke toppene fra den å sette på 360`n....

 

vurderte å kjøre full edelbrock pakke på den også? hva er dine planer?

 

Husk at hvis de skal bruke Magnumtoppene, så må du også bruke et innsug,

som passer Magnumtoppene. Magnum motorene har en annen vinkel på festeboltene

til innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hvis de skal bruke Magnumtoppene, så må du også bruke et innsug,

som passer Magnumtoppene. Magnum motorene har en annen vinkel på festeboltene

til innsuget.

 

jepp er klar over det, boltene på magnum innsuget går loddrett i toppene mens de andre skråer... men tenkte å jukse det til på en måte, så jeg kan bruke vnlig innsug på magnumtoppene, da slipper jeg å bygge dritten om til innsprøytning... vet ikke enda... kommer ann på tid også, holder på en mercury og skal begynne på en capri v8 til sommeren.... men men

 

ja edelbrock innsuget fungerer sikkert bra det, greit å få ting til halv pris, du skal ikke bytte topper når du først er i geng da?

VULGAR DISPLAY OF POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja edelbrock innsuget fungerer sikkert bra det, greit å få ting til halv pris, du skal ikke bytte topper når du først er i geng da?

 

Er mye jeg har lyst til, men får ta det som det kommer.. Motoren er jo ikke overhalt slik den er nå, men fungerer fint, så får vente litt med det.. Men er jo alu-topper som er ønsket da, men koster ca 12k, og det har ikke jeg tilgjengelig til enhver tid.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp er klar over det, boltene på magnum innsuget går loddrett i toppene mens de andre skråer... men tenkte å jukse det til på en måte, så jeg kan bruke vnlig innsug på magnumtoppene, da slipper jeg å bygge dritten om til innsprøytning...

 

 

Det finnes innsug for forgassere til magnum motorer, så du trenger ikke å bygge om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt dyrt, har lenge vudert det selv, men det får ligge ei stund...

tenkte at det er kanskje mer interresant å bygge opp en big block, kanskje 426 hemi eller noe sånt, heller legge mye penger i den :)

 

 

 

det er bra det finnes forgasser innsug til magnumen, hmmmm det er tøfft, da spørs det om jeg må få tak i et slikt :)

VULGAR DISPLAY OF POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår